Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een jobke in de fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een jobke in de fotografie

    Hallo iedereen,

    Ik had graag geweten of er niemand weet waar ik een jobke zou kunnen vinden in de sector van de fotografie... Dit is zeer uitgebreid bedoeld, alles wat er maar mee te maken heeft interesseert me.

    Ik heb geen diploma van fotografie. Enkel een van ASO onderwijs.
    Of het nu voltijds is of halftijds... allemaal goed...

    Indien iemand iets weet, gelieve dan te replyen of een mailtje te sturen naar Corinne.Vandersteen@pandora.be

    Vriendelijk bedankt,

    Ps: ik weet dat dit rare plek is om te vragen maar heb geen idee waar te zoeken...

    Corinne,
    Nikon D200

  • #2
    Ik dacht dat het beroep van fotograaf een beschermd beroep is !

    Een diploma van fotograaf is dus noodzakelijk en verplicht

    Comment


    • #3
      ik heb het dan toch ook niet over fotograaf???

      Ik dacht dat er een sector van fotografie bestond, dit betekent niet dat iedereen die daarin werkt een volledige fotograaf is toch?
      Nikon D200

      Comment


      • #4
        Sorry voor mijn antwoord, (mijn neus is er haast afgebeten ) ik wou U alleen maar helpen hoor...

        Als U spreekt over "de sector van de fotografie", dan denken de "meeste mensen" aan "fotografen" en zeker hier op BD.

        Allez... en omdat U het bent en het zo lief vraagd. Probeer de dienst van de VDAB eens.

        Comment


        • #5
          Originally posted by teddy-bear
          Sorry voor mijn antwoord, (mijn neus is er haast afgebeten ) ik wou U alleen maar helpen hoor...

          Als U spreekt over "de sector van de fotografie", dan denken de "meeste mensen" aan "fotografen" en zeker hier op BD.

          Allez... en omdat U het bent en het zo lief vraagd. Probeer de dienst van de VDAB eens.

          Volgens mij denken de "meeste mensen" dat jij ook wel een VDAB-opleiding kunt gebruiken, teddybeertje. Vooral hun cursus spelling zou je heel wat vooruit helpen.

          Werk ze,
          Frank

          Comment


          • #6
            Originally posted by frankonl
            Originally posted by teddy-bear
            Sorry voor mijn antwoord, (mijn neus is er haast afgebeten ) ik wou U alleen maar helpen hoor...

            Als U spreekt over "de sector van de fotografie", dan denken de "meeste mensen" aan "fotografen" en zeker hier op BD.

            Allez... en omdat U het bent en het zo lief vraagd. Probeer de dienst van de VDAB eens.

            Volgens mij denken de "meeste mensen" dat jij ook wel een VDAB-opleiding kunt gebruiken, teddybeertje. Vooral hun cursus spelling zou je heel wat vooruit helpen.

            Werk ze,
            Frank
            Ieder zijn tekortkomingen hé maat.

            Ik geef meer aandacht aan het lezen, kijken en antwoorden van topics dan mijn taalfouten uit een text halen...

            Als U en al de "andere meeste mensen" dit stoort, dan moet U moet maar niet klikken op mijn topic.

            En ja, ik geef toe, ben niet naar school geweest tot mijn 25°, moest gaan werken omdat wij het niet breed hadden thuis.

            Nog iets op te merken?

            Comment


            • #7



              Ieder zijn tekortkomingen hé maat.

              Ik geef meer aandacht aan het lezen, kijken en antwoorden van topics dan mijn taalfouten uit een text halen...

              Als U en al de "andere meeste mensen" dit stoort, dan moet U moet maar niet klikken op mijn topic.

              En ja, ik geef toe, ben niet naar school geweest tot mijn 25°, moest gaan werken omdat wij het niet breed hadden thuis.

              Nog iets op te merken?

              Als je niet houdt van de toon van mijn opmerking, moet je zelf maar eens aan je stijl werken. Naast het neerbuigende toontje vielen me ook de vele aanhalingstekens op, die toch duidelijk smalend bedoeld zijn.

              Overigens kan het mij niet schelen of je gestudeerd hebt of niet. Wie niet beleefd is en bovendien niet kan spellen, vraagt gewoon om een reactie als de mijne.

              Frank

              Comment


              • #8
                hey mannen ik wil hier genen boel veroorzaken eh,
                ik moet toegeven dat ik even geschokt was door de toon van het antwoord van teddy-bear... Maar dat is al lang vergeven... Komaan he, *shake hands* en can we stick to the case please?
                Nikon D200

                Comment


                • #9
                  @ Inny

                  OK hoor

                  Ik heb enkel naar U geantwoord met de beste bedoelingen hoor!

                  En dat van de VDAB was ook gemeend, niet alle mensen weten dat je daar veel werkinfo kunt vinden.

                  Maar sorry dat het mischien anders "overkwam".

                  Comment


                  • #10
                    @ frankonl

                    Man, jij bent een "zeveraar" = tussen aanhalingstekens !

                    De meeste mensen kennen mij wel hier op het forum EN in persoon SD dagen, en weten wel wat zij aan mij hebben of niet.

                    En wie ben jij dan, wat breng jij dan bij voor BD? 'k heb U nog nooit hier gezien.

                    Ik antwoord niet meer op uw "gezever" en "flauwe praat"(=zie hierboven).

                    Als je nog meer van die opmerkingen hebt kom dan maar eens in persoon mij dat allemaal eens uitleggen, maar daar zal je wel te laf voor zijn, U lekker schuilend achter uwe putor en schuilnaam.

                    Je kan de pot op, man

                    En jij nu maar lekker kicken en tellen op taalfouten zeker, ik ga voort belekens kijken.


                    @ Inny shake hands

                    Comment


                    • #11
                      Zou Inny niet bedoelen dat ze eventueel wil werken als verkoopster in een winkel of als hulp bij een fotograaf/afdrukcentrale ? Ik denk toch niet dat al die hulpjes een diploma fotografie hebben. Daarenboven kan je ( als je wil ) op korte tijd veel leren. Ik denk niet dat beroepsfotografen zich gaan amuseren met camera's te verkopen. Nu, dozenschuiven kan iedereen, maar wanneer je ZELF al interesse voor je product hebt ga je er beslistsnel veel meer over leren.
                      Dus: waag je kans, Inny ! VDAB of gewoon eens een paar fotozaken persoonlijk gaan bezoeken.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by teddy-bear
                        @ frankonl

                        Man, jij bent een "zeveraar" = tussen aanhalingstekens !

                        De meeste mensen kennen mij wel hier op het forum EN in persoon SD dagen, en weten wel wat zij aan mij hebben of niet.

                        En wie ben jij dan, wat breng jij dan bij voor BD? 'k heb U nog nooit hier gezien.

                        Ik antwoord niet meer op uw "gezever" en "flauwe praat"(=zie hierboven).

                        Als je nog meer van die opmerkingen hebt kom dan maar eens in persoon mij dat allemaal eens uitleggen, maar daar zal je wel te laf voor zijn, U lekker schuilend achter uwe putor en schuilnaam.

                        Je kan de pot op, man

                        En jij nu maar lekker kicken en tellen op taalfouten zeker, ik ga voort belekens kijken.


                        @ Inny shake hands
                        Wat een gedoe...
                        Make love not war

                        Cupi
                        Lot to learn... Much to gain

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by teddy-bear
                          Ik dacht dat het beroep van fotograaf een beschermd beroep is !

                          Een diploma van fotograaf is dus noodzakelijk en verplicht
                          Is dit binnenkort niet gedaan? dat iedereen dan fotograaf kan worden?
                          Ik dacht het ergens gelezen te hebben.

                          Mvg,
                          M.
                          Can't go to sleep, clowns are going to kill me !
                          Olympus E-PL2 + 14-150.

                          Comment


                          • #14
                            Volgens mij is dat allemaal relatief...

                            Een voobeeld...
                            Ikzelf ben drukker van beroep. Een plaatselijke fotograaf in mijn gemeente heeft een paar kopieerapparaten in de winkel en maakt reklame voor "sneldrukwerk".
                            Wie kan er dan iets op tegen hebben, dat ik als drukker foto's maak, zelf print met een Epson en verkoop aan klanten?
                            Dit maakt mij echter nog geen fotograaf, net zoals de fotograaf geen drukker is
                            Luc

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Marc
                              Ik denk toch niet dat al die hulpjes een diploma fotografie hebben. Ik denk niet dat beroepsfotografen zich gaan amuseren met camera's te verkopen.
                              Daar vergis je je schielijk in Marc ! Ik ken persoonlijk 2 (!) goeie "hulpjes" (vindt dit trouwens erg uit de hoogte klinkend) die in een fotozaak werken, en die weten waarover ze spreken, en je met goeie kennis van zaken het juiste toestel verkopen.... Beiden zijn ze geschoold, en da's verdikke aan hun service te merken !

                              Da's dan ook de reden dat ik daar koop, en niet in het buitenland....ik moet daar trouwens ook niet lang wachten op een bestelling...

                              @fankonl : waar moei jij je eigelijk mee?


                              Stef

                              Comment

                              Working...
                              X