Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's nemen in het Hijzelstadion

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's nemen in het Hijzelstadion

    Ok, hier mijn verhaal...

    Ik neem regelmatig concertfoto's voor artiesten.
    Hiervoor neem ik zelf contact op met het management van de artiest en vraag toestemming om te mogen fotograferen op het concert dat ik ga bijwonen. De gemaakte foto’s bied ik dan achteraf altijd aan aan datzelfde management. Ook koop ik telkens zelf een ticket voor het concert, niet alleen omdat ik het concert wil zien, maar ook om de artiest te steunen.

    Ik heb al meerdere malen op deze manier gewerkt, dit oa. voor artiesten als “Tom McRae”,
    “Joan as police woman”, “Mark Lanegan”, “Flaming lips”, “Sophia” en binnenkort voor de “Editors”.

    Zo ook heb ik toestemming aangevraagd voor het komende concert van Bruce Springsteen
    in het Koning Boudewijn stadion in Juni te Brussel. Via het Shore Fire management die Bruce Springsteen promoten kreeg ik te horen dat dit wel mogelijk is maar dan zou ik wel in "opdracht van" moeten werken.

    Dat is echter geen probleem, van "Betrue", een Nederlands magazine,krijg ik de gelegenheid om foto's te nemen, dewelke later in een boek zullen uitgegeven worden die de volledige recente Magic tour van Springsteen zal omvatten in foto's.
    ”Betrue “ wordt gerund door enkele professionele Nederlandse redacteurs en journalisten, waaronder
    Muriël Kleisterlee en Kari-Anne Fygi.

    Toen ik echter het management, meer bepaald Mevr. Marilyn Laverty <mlaverty@shorefire.com>
    hierover opnieuw berichtte kreeg ik te horen dat zij enkel maar de US press en US data behandelt,
    en dat ik hiervoor best de internationale "staff" van Sony hiervoor contacteer.

    Misschien had ze me daar beter succes mee gewenst, want dit blijkt onmogelijk te zijn.
    Ik heb reeds gefaxd en gebeld naar Sony in ons land, maar oftewel zijn ze daar allemaal ontslagen of ze liggen allemaal dood.

    Misschien weten jullie nog wel iets wat te proberen valt, want na 3 maand vruchteloos zoeken en van het kastje naar de muur gestuurd te worden...
    Nikon D90 + kitlens 18-105 mm f/3.5-5.6
    70-300 mm f/4-5.6 + 50mm f/1.4D AF
    35-70 mm f/2.8

  • #2
    Re: Foto's nemen in het Hijzelstadion

    Eerste keer dat je een deksel op de neus krijgt? Welcome to the world, Fanta...

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Foto's nemen in het Hijzelstadion

      Oorspronkelijk geplaatst door nessler Bekijk bericht
      Ik heb reeds gefaxd en gebeld naar Sony in ons land, maar oftewel zijn ze daar allemaal ontslagen of ze liggen allemaal dood.

      ... ofwel antwoorden ze al lang niet meer op de duizendste vraag van een Springsteen fan met een dslr om toestemming te krijgen foto's te kunnen nemen van op de eerste rij .
      DigiCam

      Comment


      • #4
        Re: Foto's nemen in het Hijzelstadion

        Kent iemand het Hijzelstadion?

        Comment


        • #5
          Re: Foto's nemen in het Hijzelstadion

          Ten eerste ben ik het volkomen eens met de opmerkingen van ajuin en Digicam.
          Ten tweede, Sony Belgium is zeker en vast niet de "internationale" staff van Sony, integendeel ...

          Comment


          • #6
            Re: Foto's nemen in het Hijzelstadion

            Oorspronkelijk geplaatst door frankonl Bekijk bericht
            Kent iemand het Hijzelstadion?
            Ligt net naast het Koning Baudeweinstadion.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's nemen in het Hijzelstadion

              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Ligt net naast het Koning Baudeweinstadion.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Foto's nemen in het Hijzelstadion

                Tiens, ik dacht dat je gewoon kon bellen en dat je dan op de lijst kwam te staan... :-)
                Persoonlijk ben ik aan 't wachten tot Sony Belgium mij persoonlijk belt om te vragen of ik wil foto's komen trekken.... hhehehehehe
                www.YourConcertShots.com

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's nemen in het Hijzelstadion

                  Nessler, nu even serieus :-)
                  Naar hetgeen ik gehoord heb, krijgen maar een 6-tal fotografen een accreditatie. En uiteraard gaan die 6 accreditaties naar de beroepsfotografen. Maw, berg al je hoop maar op en geniet gewoon van het concert. Vanuit de zaal uiteraard, want frontstage bij the Boss is niet weggelegd voor ons amateurs.
                  www.YourConcertShots.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's nemen in het Hijzelstadion

                    Heb reeds de internationale staff van sony gecontacteerd en daar werd ik doorverwezen naar België.
                    En het is zeker niet de eerste keer dat het niet doorgaat, maar als de kans bestaat ga ik deze zeker niet laten liggen.

                    Ik vroeg trouwens om bruikbare info of ideeën, niet om rotopmerkingen te krijgen.
                    Bij deze bedankt voor de pm Al Murphy, ik laat je de afloop nog weten.
                    Last edited by nessler; 1 februari 2008, 17:47.
                    Nikon D90 + kitlens 18-105 mm f/3.5-5.6
                    70-300 mm f/4-5.6 + 50mm f/1.4D AF
                    35-70 mm f/2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's nemen in het Hijzelstadion

                      Oorspronkelijk geplaatst door nessler Bekijk bericht
                      Ik vroeg trouwens om bruikbare info of ideeën, niet om rotopmerkingen te krijgen.
                      Ik denk dat er hierboven toch wat bruikbare info staat, nl dat het niet gaat lukken. Ondanks de ervaring die je ongetwijfeld zal opgedaan hebben op een paar concerten wil dat nog niet zeggen dat er enige kans bestaat dat je toegelaten wordt frontstage bij een concert als Springesteen.

                      Het is niet omdat je een verdienstelijk amateur wielrenner bent dat je zomaar een ticket gaat krijgen om de Tour de France te rijden. Hoe hard je dat ook zou willen het gaat niet lukken. Iemand die je probeert hiervan te overtuigen dat dit niet gaat lukken geeft dus ook bruikbare info.

                      Wat uiteraard niet wil zeggen dat je moet stoppen met concertfotografie. Maar het is een lange weg naar de top(concerten), en die weg heeft niet alleen te maken met de kwaliteit van je foto's maar meer met je connecties binnen de concertwereld. En die heb je voorlopig nog niet. Een telefoontje of email naar Sony of je voor Springsteen mag fotograferen is niet de juiste weg en gaat weinig opleveren, want dat zou wel al te eenvoudig zijn. Sorry.
                      Last edited by DigiCam; 2 februari 2008, 22:20.
                      DigiCam

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's nemen in het Hijzelstadion

                        Je kan altijd naar het volgende adres een brief sturen met je vraag:
                        Brederodestraat 16
                        B-1000 Brussel

                        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's nemen in het Hijzelstadion

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                          Je kan altijd naar het volgende adres een brief sturen met je vraag:
                          Brederodestraat 16
                          B-1000 Brussel
                          De TS had het reeds over rotopmerkingen. Moet dit nu?
                          DigiCam

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's nemen in het Hijzelstadion

                            De TS had misschien de search button eens moeten gebruiken.
                            www.YourConcertShots.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's nemen in het Hijzelstadion

                              Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                              De TS had het reeds over rotopmerkingen. Moet dit nu?


                              Denkt de TS dan echt dat de mensen die hier zitten, even snel zo'n accredtie KUNNEN regelen?


                              Als die mensen hier dan zitten die het kunnen regelen, denkt TS dan echt dat men dit snel even voor hem zal doen?



                              Hij heeft het al via het management geprobeerd, en lukt niet. Daar sturen ze hem met een dom smoesje wandelen. Wat blijft over om er binnen te geraken als je niet via de muzikant zelf kan? Via iemand die het stadion beheert/er meewerkt. Die hebben zich ook aan codes te houden, dus waarop hoopt TS dan? Realistisch blijven...



                              Daarnaast: kijk even naar het volgende:
                              Hoi allen, Ik ben een hobby fotograaf maar sinds vorig jaar neem ik op concerten ook foto's (concerten waar ik een ticket voor heb gekocht). Dit uiteraard enkel maar mits toestemming van de manager, artiest of de zaal. Eerder heb ik al &quot;gewerkt&quot; voor Joan as police woman, Mark lanegan, The Sophia en Tom McRae.

                              Hey, Ik heb al een geruime tijd een Nikon D50 met standaard meegeleverde lens 18-55 mm f/3.5~5.6 G ED. Bij het concert van Joan as police woman stond ik heel dicht en had ik weinig problemen, maar zondag bij Sophia wel. Ik stond verder verwijderd en ik heb vrijwel geen foto waarop geen beweging te zien is. Ik weet dat



                              Hij lijkt me er bovendien allerminst klaar voor. Zeker niet de persoon waar men snel even kostbare kennissen voor zal aanspreken om een unieke kans te krijgen. En als ie dan toch zo ondernemend is, vind ik mijn adres niet zo ver gegrepen; dat lijkt mij de laatste mogelijkheid, maar ik geef ook toe dat het dubbel bedoeld is.




                              Met de nodige dosis realisme die je toch moet hebben wil je zo'n topconcerten mogen fotograferen, zouden dergelijke topics niet gopend worden. Dat vind ik een perfecte afsluiter...

                              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                              Comment

                              Working...
                              X