Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ferrari autosalon 2008

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ferrari autosalon 2008

    Gelieve hier je kritische,professionele mening te zetten over deze (in mijn ogen) afgewerkte afbeelding. (niet hetzelfde als bij de snapshot topic neem ik aan)
    En het kan altijd beter!

    Last edited by ken1; 29 januari 2008, 18:26.
    SONY a200K 18-70mm

  • #2
    Re: ferrari autosalon 2008

    Geen professionele mening hier, maar als je kritiek vraagt:
    - de auto komt niet Ferrari-rood over maar neigt wat naar Ferrari-pastelroze. Dit soort foto mag overdreven verzadigde kleuren hebben .
    - dat paard staat er nogal raar, zo op de achterruit gevezen (of staat het op de achtergrond dan had je het moetn "scheiden" van de auto, bv. door minder DOF te gebruiken of aan ander standpunt).
    - ook dat witte vlakje aan de motorkap leidt wat af.
    - mijn blik verdwaalt wat, ik vermoed dat ze daarom dikwijls een "babe" op de motorkap zetten?

    Maar ik vind het dus wel een goeie foto hé .
    Kris

    Comment


    • #3
      Re: ferrari autosalon 2008

      dank je krisd.

      Zeker de moeite waard om eens te bekijken. dat witte vlak aan de motorkap was me zelf nog niet opgevallen.

      Alsook met dat paard. Het is inderdaad geen optimaal standput. Hierbij herhaal ik dat de positie niet bepaald makkelijk was te veranderen door het vele volk. Nu dat is geen uitleg als je een foto bij de "showcase" zet, dus dan moet er iets anders op gevonden. Je haalde aan iets met een blur doen.
      Ik ga zien wat het resultaat is.
      En ik heb dat laatste stukje van de staart van het paard dat nog net boven het koffer kwam , ook weggewerkt, dat stond eigenlijk ook nergens iets te doen ..
      Nu met die kleuren van de auto. Daar kan ik niks aan doen. Dit zijn de werkelijke kleuren. Nu ik heb ze toch ietsje aangepast dmv de belichtingsniveau's 10pt om te zetten.

      Ik weet niet als het de bedoeling is om een nieuwe foto te plaatsen. Dus voor zolang de 2de foto niet verwijdert wordt, zie je het resultaat.

      Bedankt nogmaals voor de juiste opmerkingen

      2de foto

      Last edited by ken1; 30 januari 2008, 14:35.
      SONY a200K 18-70mm

      Comment


      • #4
        Re: ferrari autosalon 2008

        Opmerkingen waren zeer terecht...

        Tweede foto is véél sterker! Knap gedaan...

        Comment


        • #5
          Re: ferrari autosalon 2008

          Oorspronkelijk geplaatst door Xerius007 Bekijk bericht
          Opmerkingen waren zeer terecht...

          Tweede foto is véél sterker! Knap gedaan...
          bedankt.

          Ik beschouw de afbeelding als 'af'.
          hoop dat dit zo lang blijft

          toch als er nog opmerkingen zijn, zou ik het zeker appreciëren.
          SONY a200K 18-70mm

          Comment


          • #6
            Re: ferrari autosalon 2008

            sterk staaltje van "verbetering" !!
            de tweede foto is opmerkelijk beter ...

            dat witte vlakje aan de motorkap stoorde me ook vanop het allereerste zicht !

            knap dat je zo open staat voor opbouwende (soms negatief klinkend) kritiek.

            ' t eindresultaat ' is ernaar !!
            Nikon D80 + MBD80 + met twee zoomlenzen
            http://www.flickr.com/photos/bellybouncer/

            Comment


            • #7
              Re: ferrari autosalon 2008

              inderdaad een verbetering deze tweede versie, opmerkingen waren terecht. knappe foto van een knappe bolide.
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

              Comment


              • #8
                Re: ferrari autosalon 2008

                dank u.


                Ik ben me trouwens aant afvragen waar ik deze afbeelding het beste kan laten afdrukken op formaat 80. of gewoon standaart op 10mp.

                over de negative kritiek maak ik me niet druk. Ik hoor eruit te leren, en ik kan alleen maar hopen dat me dat lukt

                Ben nog steeds tevreden over het resultaat, alhoewel ik nog sterk twijfel om dat paardje niet volledig weg te doen .. maja
                SONY a200K 18-70mm

                Comment


                • #9
                  Re: ferrari autosalon 2008

                  Misschien nog een klein verbeterpuntje. De spiegeling onder de wagen helemaal donker of egaal van kleur maken.
                  I put the sexy in dyslexia

                  Comment

                  Working...
                  X