Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorstel voor dit forum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorstel voor dit forum

    Beste leden,

    Ik ben hier nog niet zo lang actief, maar ik merk wel dat zoals bij zoveel forums steeds dezelfde vragen voorkomen. In dit onderdeel vooral de vraag: welke dslr kies ik best... En for the record, dat was ongeveer ook mijn eerste vraag. Jammer genoeg lezen de meeste mensen niet wat er in andere topics geschreven werd.

    Is het daarom niet interessant om er een sticky van te maken?

    Ik dacht aan een overzichtje van de beschikbare modellen, gerangschikt volgens categorie ( instap, gevorderd en expert), zodat nieuwelingen snel een overzicht kunnen krijgen van welke camera's met elkaar vergeleken kunnen worden. Eventueel aangevuld met voor een nadelen?

    Het zal natuurlijk enige objectiviteit vereisen van de schrijver, om merk-battles te vermijden.

    Ik wil hier gerust aan meewerken, maar gezien mijn beperkte DSLR ervaring ben ik eigenlijk niet de meest geschikte persoon.

    't Is maar een gedacht.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

  • #2
    Re: Voorstel voor dit forum

    Ik vind het opzich wel een goed idee, zelf heb ik ook net een topic geopend voor advies voor mijn eerste dslr ik heb wel alle andere topics doorgelezen maar iedereen heeft toch weer een ander budget en eisen aan de camera daarom heb ik alsnog een topic geopend om zo een passend advies te krijgen maar als alles duidelijk in een sticky word neergezet met de prijzen en lenzen e.d. lijkt me dat een super idee.

    Comment


    • #3
      Re: Voorstel voor dit forum

      Dit sticky wordt ook al niet gelezen

      Een sticky maken welke verschillende camera's en lenzen met elkaar vergelijkt + prijzen is een huzarenstuk waar elke dag aanpassingen moeten aan gebeuren.
      De reviews zijn dan ook nog maar zo betrouwbaar als de ervaring en onpartijdigheid van de schrijver.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Voorstel voor dit forum

        Hmm... Ik bedoel niet dat er volledige reviews in moeten staan. Maar misschien gewoon een lijst met vergelijkbare modellen, per klasse? Er komen er niet elke dag bij.

        Lenzen zijn natuurlijk een ander paar mouwen. Dat in één topic gieten zie ik zo snel nog niet gebeuren.
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

        Comment


        • #5
          Re: Voorstel voor dit forum

          Verplaatst naar geschikter forum
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Voorstel voor dit forum

            Als je zo'n sticky maakt, ga je die wel regelmatig moeten bijwerken... Camera's veranderen bijna zo snel als Audi's.

            Als je objectiviteit wil inbouwen, ga je je moeten beperken tot een opsomming van camera's en hun mogelijkheden. Iedereen heeft onbewust wel een boontje voor zijn eigen camera dus komt er altijd subjectiviteit bij kijken.
            Een simpel voorbeeldje...
            Ik vind dat de 40D meer waar is voor zijn geld dan de D300. Waar baseer ik me dan op ?

            Persoonlijk, wat betreft de aankoop van camera's, meen ik niet dat dit de geschikte plaats is om beslissingen van andere mensen te beïnvloeden. Men kan beter een verwijzing doen naar sites met objectieve tests van de verschillende toestellen, en naar de fotohandelaar... Het simpele vastnemen van een camera kan al doorslaggevend zijn.

            Comment

            Working...
            X