Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera + snowboarden ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera + snowboarden ?

    Binnen een week is het weer zover, een weekje boardvakantie.
    Vorige jaren heb ik mijn camera tot al mijn spijt niet meegenomen op de piste. Uit schrik hem stuk te maken.
    Dit jaar wil hem wel meenemen. Maar hoe ?

    Ik draag altijd een Backcountryrugzak van 25liter mee, dus daar zou hij in moeten.

    Ik neem een EOS 350D + 17-50 F2.8 + evt flits mee

    Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben ? oplossingen ?

    merci op voorhand
    Mvg,
    Marijn

    My Flickr

  • #2
    Re: Camera + snowboarden ?

    Ik heb mijn D50+lensen ook nog meegenomen op de pistes bij het snowboarden. Ik had een Lowepro Orion Trekker II , die was ideaal daarvoor. Zeer stevig, en alles nog goed veilig tegen het achterover vallen...

    Comment


    • #3
      Re: Camera + snowboarden ?

      niet vallen om te beginnen...
      ik denk de mijne ook mee te nemen op de piste maar wel enkel als het mooi weer is
      dingen waar ge op moet letten zijn denk ik vooral de liften dus afdoen hé maar zover zult ge wel al zijn
      voor de rest zou ik proberen te vermijden van hem op de sneeuw te zetten om koude toch een beetje proberen weg te houden
      ik denk als je ietofwat voorzichtig bent er niet veel kan gebeuren. het ergste wat er kan gebeuren buiten iets door schokken is dat u batterij het begeeft door de koude maar in rugzak zal dat wel niet direct gebeuren...
      Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

      Comment


      • #4
        Re: Camera + snowboarden ?

        Ik heb dit in het verleden nog gedaan (tijdens het skieën dan)en er is nooit wat met de fotoapparatuur gebeurt. Stop je toestel in een goede fototas, die beschermd toch al, die tas stop je in je rugzak met een pull of iets anders van kleding er rond.
        Vriendelijke groeten,Raf

        www.rafvandenbogaert.be

        Comment


        • #5
          Re: Camera + snowboarden ?

          ben vorig jaar verschillende dagen de piste op geweest met mijn 1D + 17-40 + 70-200 2.8 + fisheye + een snowboard onder mn voeten

          een redelijk gevulde rugzak dus, maar zolang je niet valt geen probleem

          binnen twee weken zal dit net hetzelfde zijn in les2alpes

          inderdaad wel oppassen in de liften!
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Camera + snowboarden ?

            Bedankt voor reacties .

            Maar ik denk dat een gewone fototas niet de oplossing zal bieden. ( Ik moet maar met mijn rug tegen een rots vliegen(off-piste)) of op een ijsplek belanden en het is gedaan met mijn camera.

            Zijn er nog suggesties ?


            @ ekke :

            wat bedoel je met
            dingen waar ge op moet letten zijn denk ik vooral de liften dus afdoen hé maar zover zult ge wel al zijn
            Ik hou altijd mijn rugzak aan in de (stoeltjes)lift
            Mvg,
            Marijn

            My Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Camera + snowboarden ?

              idem hier, gebruik een burton backpack (zo'n 25l) mét camelback.
              Belangrijkste regel, niet vallen... en zeker niet op je rug...
              voor de rest moet je gewoon zien dat je je batterij warm houdt, en na 't boarden je materiaal rustig laten aclimatiseren om condens te verkomen (koud -> warm)
              Bij lang niet gebuik van je toestel schroef ik wel de lens van de body, zo is het ook compacter en heb wat zekerheid dat je je schroef van je lens/body niet verwringt bij een eventuele val.
              Een handdoek of een zachte indekking in je rugzak zorgt er ook voor dat je lenzen niet los liggen en schade oplopen (bv bij grotere snelheden + bobbels )
              En bij 't gebruik van een stoeltjeslift moet je in principe zowiezo al je rugzak af doen (verplicht in sommige gebieden).

              ik denk dat je ook een bewuste keuze moet maken, of je gaat boarden & foto's nemen. of je gaat boarden... maw board rustiger en veiliger als je veel én duur materiaal bij je hebt.

              De enige oplossing om je materiaal probleemloos van de berg af te gooien, is als je zo'n pelican koffer hebt, die kunnen wel tegen een stootje... (understatement), maar zijn totaal niet mobiel, laat staan om mee te boarden...

              anyway, have lot's of fun and show us the results!
              www.scalle.be/blog

              Comment


              • #8
                Re: Camera + snowboarden ?

                Vorig jaar (wel bij het skiën) heb ik de camera gewoon rond m'n nek gehangen en dan onder de fleece en (dikke) vest.
                Gezien mijn ski-kunsten zoals ik verwacht had een paar keer goed 'gepletst' maar geen problemen gehad met de camera.

                Enjoy !

                Jürgen
                Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

                Comment


                • #9
                  Re: Camera + snowboarden ?

                  ge kunt uw camera met van die droogzakskes die ze ook bv bij schoenen steken en zo beschermen tegen vocht ( aandamping en dergelijke ). natuurlijk is dit geen oplossing als ge dermee in de sneeuw gaat liggen he. ook als je terug in je hotel/ appartement/kot komt, de camera rustig laaten aclimatiseren om vocht schade te voorkomen. (dit is belangerijk omdat moest er vocht schade zijn en je laat hem repareren dit volledig buiten garantie valt en ze zien dit toch ( corrosie en dergelijke))

                  ik had vorig jaar het zelfde probleem en had er wat over opgezocht. ik was toen op een site uitgekomen van ne kerel en die had in licht maar stevig hout een dooske gemaakt in de vorm van zijn camera daar mouch in gestoken en da in zijn rugzak gestoken tegen schokken van vallen he. leek mij wel een goed idee maar ik ben zelf te tam geweest om dat te doen... maar de camera leeft nog.

                  2 jaar geleden had ik gewoon een compactje mee dat stak gewoon los in mijn broekzak toen en die heeft het ook vlotjes overleeft.

                  hopelijk zijt ge hier iets mee

                  mvg

                  anexco
                  o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera + snowboarden ?

                    Ik steek mijn cam gewoon in mijn rugzak met een paar handdoeken errond.
                    Dan gewoon iets voorzichtiger boarden en dat lukt allemaal wel
                    Je kiest idd best gewoon of je foto's gaat trekken of of je echt wilt boarden
                    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera + snowboarden ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                      Ik steek mijn cam gewoon in mijn rugzak met een paar handdoeken errond.
                      Dan gewoon iets voorzichtiger boarden en dat lukt allemaal wel
                      Je kiest idd best gewoon of je foto's gaat trekken of of je echt wilt boarden
                      inderdaad

                      als de zon niet schijnt meem ik sowieso mijn fototoestel niet mee op de piste want dan komen er toch niet veel foto's uit (en zit de kans er dikker in dat het gaan sneeuwen)

                      als ik mn toestel mee heb, neem ik vooral foto's en komt er van het boarden toch niet zoveel in huis, dus je zal inderdaad moeten kiezen tussen ofwel foto's nemen, ofwel boarden (of skieën)
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera + snowboarden ?

                        Net terug van een weekje in de bergen als fotograaf voor de sneeuwklassen. De Slingshot 100AW was mijn ideale partner op de piste. Er zit een regenhoes in die tegen de sneeuw beschermt en je kan hem op je buik draaien als je in de lift gaat zitten, net iets comfortabeler als met een volle rugzak op het randje van je stoel te zitten op 20 meter boven te grond, bovendien heb je snel toegang tot je apparaat en blijft de rest van je spulletje beschut.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera + snowboarden ?

                          TNX voor de replys






                          Maar dit is hoe ik het opgelost heb , ik heb een soort flightcase gemaakt ( the cheap way )

                          Ik heb een gereedschapskistje volgepropt met mousse en daarin mijn camera gestoken: schokvrij en waterdicht.

                          Prijs : €3.50 voor het doosje
                          €5.00 per vierkante meter







                          Sorry voor de kwaliteit van de foto's maar ze zijn gemaakt met de ingebouwde webcam van mijn laptop , bij gebrek aan een andere camera.
                          Mvg,
                          Marijn

                          My Flickr

                          Comment

                          Working...
                          X