Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oproep tot reactie !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oproep tot reactie !!!

    Beste mede- Bd'ers,

    ik merk steeds meer en meer dat het aantal reacties bij opnames zowel bij de beoordeling en showcase serieus dalen en ik spreek niet voor mijn posts maar in het algemeen.
    vb's sommige foto's worden meer dan tachtig keer bekeken zonder enige respons .....
    of soms een reactie gehalte lager dan 1% .....
    of een reactielijst van een tweede pagina behaal je maar als je hof wordt, dan komen reacties wel los .....

    ik noem geen namen waar sommige Bd'ers zijn zeer consequent en geven steeds hun mening weer ook al is dit maar een korte reactie zoals "mooie reeks", "lekker scherp",.... , dit verdient een standbeeld
    terwijl andere verwonderd reageren bij gebrek aan respons terwijl zij ook bij anderen (quasi) ook niet reageren.
    Kost het zoveel moeite om na het bekijken van een foto , kort te mening te geven.
    Wat is de oorzaak
    -durft men uit schrik om verkeerde commentaar te geven geen reactie te geven
    - wordt BD een forum waar vooral foto's worden bekeken maar niet becommentarieerd
    -wil men geen lovende opmerkingen geven uit afgunst
    -durft men geen opbouwende opmerkingen meer geven uit vrees een fotovitter te worden en zelf geen reacties te krijgen
    -.......

    ik weet dat je op 100 kijkers je nooit 50 reacties kunt krijgen. Ik verplicht ook niemend tot iets maar ik doe hierbij gewoon een oproep aan iedereen om een kleine inspanning meer te leveren.
    Neem naast die ettelijke seconden om te kijken ook nog kort even de moeite om je eigen kritische mening te geven op fototechnisch vlak of persoonlijk gevoel bij een foto; het wordt nog zo leuker worden op BD.

    groeten

    Devid
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: oproep tot reactie !!!

    Voor mij persoonlijk dan:

    Ik maak denk ik nog zelf té veel fouten om een reactie te geven, ik kan wel mijn mening geven, maar daar zal de ts niet veel met kunnen doen..

    Ik snap je standpunt wel hoor..

    Misschien is de vraag wel meer gericht naar de mensen die veel topicsopenen, maar ik wou toch eens verklaren waarom ik dan niet veel reageer op foto's..

    Jules.

    Comment


    • #3
      Re: oproep tot reactie !!!

      Paar opmerkingen:
      1) Ja, reacties krijgen is leuk
      2) Uit het feit dat je geen reactie krijgt op een foto kan je een heleboel afleiden. Of je bent niet gekend op het forum (want je moet het niet ontkennen, status speelt mee), of je foto is gewoon niet sprekend. Het kan een nietszeggend beeld zijn, niet goed en niet slecht. Deze commentaar geld vooral voor showscase wel te verstaan.
      3) Peter, pantoffelheld nummer 1 als admin van dit forum, zou eens moeten uitleggen hoe views berekend worden. Zijn het 100 leden die de foto bekeken hebben? Tellen guests? Bots? etc.
      4) Kwaliteit boven kwantiteit. Liever 1 keer deftig beargumenteerd dan dertig keer 'ja leuk hoor' .

      Ik ben het zeker eens met je, maar zo simpel is het allemaal niet hé.
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: oproep tot reactie !!!

        ook al is dit maar een korte reactie zoals "mooie reeks", "lekker scherp",.... , dit verdient een standbeeld
        Een standbeeld voor zulke nietszeggende reacties
        Liever toch zoals guRuh zegt enkele gefundeerde reacties waar je echt iets aan hebt!
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: oproep tot reactie !!!

          want je moet het niet ontkennen, status speelt mee
          speelt die "status" hier echt zo'n rol

          Liever toch enkele gefundeerde reacties waar je echt iets aan hebt!
          is 1 kwaliteitsvolle reactie op 100 dan representatiever dan 10 beknopte op 100
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: oproep tot reactie !!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Een standbeeld voor zulke nietszeggende reacties
            Liever toch zoals guRuh zegt enkele gefundeerde reacties waar je echt iets aan hebt!
            Daar ben ik het mee eens. Wat heb ik aan reacties als "heel mooi!" of "neen, niet mijn ding"? Ik krijg naar mijn zin ook veel te weinig reacties op foto's (ik post meestal in 'Fotobeoordeling Mensen en Modellen'), maar het ergste van al vind ik dat er tussen de weinige reacties slecht heel weinig leerrijke replies zitten.
            fotofarah
            Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

            Comment


            • #7
              Re: oproep tot reactie !!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Een standbeeld voor zulke nietszeggende reacties
              Liever toch zoals guRuh zegt enkele gefundeerde reacties waar je echt iets aan hebt!
              Hier ben ik het dan weer niet mee eens, tenminste als je zo reageerd in Showcase. Want daar verwacht ik platen die van een "behoorlijk" niveau zijn en dan is een kort commentaar voldoende voor mij.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

              Comment


              • #8
                Re: oproep tot reactie !!!

                Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                Paar opmerkingen:

                3) ... Zijn het 100 leden die de foto bekeken hebben? Tellen guests? Bots? etc.
                ...
                Kijk eens naar het aantal 'actieve gebruikers op dit moment' !
                (160 leden en 534 gasten)
                Die gasten worden in de views meegerekend, maar kunnen niet reageren.

                Comment


                • #9
                  Re: oproep tot reactie !!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                  Kijk eens naar het aantal 'actieve gebruikers op dit moment' !
                  (160 leden en 534 gasten)
                  Die gasten worden in de views meegerekend, maar kunnen niet reageren.
                  en daarmee wordt Devid zijn hele argumentatie van tafel geveegd
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: oproep tot reactie !!!

                    en daarmee wordt Devid zijn hele argumentatie van tafel geveegd
                    misschien voor een deel ontkracht maar dat is geen verklaring voor de vermindering in het totaal aantal reacties, noch de 0 op 80 of het % lager dan 1/100

                    met 16000 geregistreerde leden en 6000 actieve en meer dan 1000 betalende leden , mag je de schuld van 1 reactie op 240 kijkers niet op de niet-geregistreerde viewers steken...

                    met stille oproep tot meer reacties bij het kijken blijft
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                    IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: oproep tot reactie !!!

                      en meer dan 1000 betalende leden
                      Op welke rekening hebben die gestort?
                      Zoveel heb ik er niet gevonden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: oproep tot reactie !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                        Op welke rekening hebben die gestort?
                        Zoveel heb ik er niet gevonden.
                        peterfoto shoots himself for the head for forgetting to pay his membership.

                        Comment


                        • #13
                          Re: oproep tot reactie !!!

                          Zoveel heb ik er niet gevonden.
                          als je rappèls stuurde naar diegenen die reeds betaald hadden
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                          IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: oproep tot reactie !!!

                            Eerlijk gezegd kijk ik dagelijks naar andermans werk maar kom ik slechts zelden tot het geven van commentaar. Heel vaak omdat ik er gewoon niks (zinnigs) over weet te zeggen. Ik vind dat ik nog niet genoeg in huis heb om commentaar te geven. Pas als ik echt duidelijk een menig heb reageer ik wel maar zelden met alleen mooi, of lekker scherp ofzo, terwijl ik zelf wel hoop op dit soort reacties

                            Ed
                            ---------------- Ik doe niet meer mee

                            Comment


                            • #15
                              Re: oproep tot reactie !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                              speelt die "status" hier echt zo'n rol
                              Ja en nee, hangt af hoe goed je foto is.

                              Comment

                              Working...
                              X