Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 vraagjes

    -Zou een nieuwe lens willen kopen: een 2dehands sigma 70-200 f2.8, en ik zou ze voornamelijk willen gebruiken voor sportfotografie,is dat een goede keuze?
    -En als je een lens gaat testen op wat moet je dan voornamelijk letten? (is de eerste keer dat ik een nieuwe lens koop(2de hands).

    Mvg

  • #2
    Re: 2 vraagjes

    Die lens is zeker een goede koop! scherp, snel...

    Zowiezo letten op eventuele beschadingen, krassen etc.
    En een paar foto's trekken op vershillende openingen, en best op een pc bekijken...


    Succes !

    Comment


    • #3
      Re: 2 vraagjes

      kijken of ze scherp is op 2.8...

      de meeste sigma's zijn niet superscherp op 2.8 dat is normaal, maar er zitten rangevallen tussen die echt slecht zijn op 2.8 én er zitten er ook tussen die ongelooflijk goed zijn op 2.8
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: 2 vraagjes

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        kijken of ze scherp is op 2.8...

        de meeste sigma's zijn niet superscherp op 2.8 dat is normaal, maar er zitten rangevallen tussen die echt slecht zijn op 2.8 én er zitten er ook tussen die ongelooflijk goed zijn op 2.8
        Geloof me, om dat te weten te komen moet je 2 dezelfde lenzen naast elkaar kunnen zetten. Dan pas zal je eventueel verschil kunnen merken.

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #5
          Re: 2 vraagjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          Geloof me, om dat te weten te komen moet je 2 dezelfde lenzen naast elkaar kunnen zetten. Dan pas zal je eventueel verschil kunnen merken.

          Mvg,
          Frederic
          ik heb twee verschillende sigma's 70-200 2.8 non DG gehad, en geloof mij. Ook al was het bijna een jaar geleden dat ik een foto van de vorige zag, ik wist meteen dat de laatst aangekochte een pak scherper was dan de vorige, zonder ook maar naar één foto van de vorige te moeten kijken
          het verschil was zelfs zo erg dat ik het al op het schermpje van mijn 400D kon zien bij het uittesten van de lens, wat enkel maar bevestigd werd toen ik de foto's effectief op pc zette en vergeleek met mijn vroegere 70-200

          het verschil was, nou ja, heel groot
          de eerste sigma kwam op f4 een beetje in de buurt van mijn Canon 70-200 2.8L op f2.8, terwijl de tweede sigma de canon evenaarde op f2.8
          Last edited by Matthias; 22 januari 2008, 17:49.
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: 2 vraagjes

            Is er veel verschil tussen een non DG versie of een DG?

            Comment


            • #7
              Re: 2 vraagjes

              Oorspronkelijk geplaatst door gil Bekijk bericht
              Is er veel verschil tussen een non DG versie of een DG?
              de DG versie zou reflecties voorkomen als gevolge van het gebruik op een digitaal toestel en zouden zodus ghosting en flaring helpen voorkomen... maar langs de andere kant wordt weer gezegd dat deze iets minder scherp is...
              5DmkIII en wat glas

              Comment

              Working...
              X