Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zou wel eens willen weten ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik zou wel eens willen weten ....

    Wat is het boeiende aan het maken van macro s ?
    Hoe ga je te werk? Gewoon op pad met camera of heb je al een doel of zoek je eerst doel en daarna op pad? Moet je veel geduld hebben?
    Ik zie de meest prachtige macro s voorbij komen , heb de mooiste details van de lelijkste beestjes gezien met groot gevoel gemaakt!
    Ik zou wel eens willen weten waarom? hoe? wat? waar?

  • #2
    Waarom : je ziet eens wat je anders niet altijd ziet, er bloeit een nieuwe wereld voor je open

    hoe : meestal toch met macrolenzen of macrovoorzetlenzen plus eventueel statief.

    wat : bloemen, insecten enz... alles at niet te groot of heel klein is en wat je eens in detail wil zien wat anders niet te zien is met het blote oog

    waar : dat is nu het grote voordeel, je hoeft er niet ver voor te lopen, in je eigen tuin zitten er al tientallen verschillende insecten en heb je tientallen verschillende plantensoorten, ga even verderop naar een kreekje of vijvertje en je hebt al heel andere insecten plus bloemen enz...
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Een tijdje geleden ben ik gewoon eens op mijn buik in het gras gaan liggen ... je staat versteld van hoeveel leven er wel is op zo'n klein stukje oppervlakte. Kijk eens van kortbij naar een struik in je tuin ... weeral ongelooflijk veel beestjes dat erin zitten. En dat is nog maar in mijn tuin hé, je moet niet vragen als je je eens in het bos op je buik gaat liggen op de grond of eens een struik inspecteert. Wel aan te raden als je op pas gaat om macro's te nemen: oude kleren aantrekken . En natuurlijk heb je ook een macrolens of -voorzetlens nodig, evenals een statief(je).
      :: http://www.dpix.be ::

      Comment


      • #4
        Als toevoeging aan het voorgaande:
        Je hoeft weinig of geen rekening te houden met achtergronden. Meestal zie je gras of ander groen in de achtergrond, en als het iets anders is, is het toch te wazig om de foto te verstoren. Je kan het dus ook gewoon met huis-, tuin- en keukenobjecten. (Inderdaad, zelfs een fraaigevormd theelepeltje kan een aardig abstract detail opleveren in macro.)
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment

        Working...
        X