Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schrijf gewoon...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schrijf gewoon...

    Hoi allemaal,

    Ga proberen op iedere foto in de challenge commentaar te schrijven, heb daar vandaag een begin mee gemaakt.

    Bekijk iedere foto of ik hem zelf genomen zou hebben, bedoel; ik schrijf botweg wat ik voel als ik naar het frame kijk.

    Niet dat dat er echt toe doet, maar meer kan ik niet, kan alleen mijn persoonlijke gevoel weergeven. En ga dat persoonlijke gevoel ook niet verdoezelen achter aardige woorden, maar probeer wel tijd te investeren om echt naar iedere opname/inzending te kijken.

    jacques.


  • #2
    Ja Jacques ,viel me bij de vorige challenge ook al op dat jij 1 van de weinige was die op veel foto s reageerde en ja je kan wel eens ietwat bot uit de hoek komen maar als je met de challenge mee doet kun je reacties verwachten en misschien er soms ook iets van leren

    Comment


    • #3
      Hoi Marjo,

      Ja ik denk, dat ik meer heb aan een commentaar op mijn foto's waarin staat ik vind die foto maar zo zo, omdat.... En ja daar komt het.

      Denk niet dat ik het met alle commnetaren eens zou zijn, maar ze zouden me wel te denken geven, 'fijne foto', 'goed gezien' en dergelijke, wel fijn, maar geven me niet zoveel te denken,

      Denken over vind ik persoonlijk nog interssanter dan het maken van,

      jacques.

      Comment


      • #4
        Originally posted by jacques
        Ga proberen op iedere foto in de challenge commentaar te schrijven, heb daar vandaag een begin mee gemaakt.

        Bekijk iedere foto of ik hem zelf genomen zou hebben, bedoel; ik schrijf botweg wat ik voel als ik naar het frame kijk.
        Was mij ook al opgevallen. Ik vind het in elk geval fantastisch. Hier of daar ontbreekt misschien nog net dat beetje info om er als kijker effectief ook iets van te leren. Maar hoedanook is dat het type commentaar dat een beginnend fotograaf vooruithelpt.
        BTW, ben je zelf een beroeps of zo ?

        Henk

        Comment


        • #5
          Zeker niets op tegen, integendeel, we zijn hier allemaal om ons te verbeteren en bij te leren.

          Maar moet je dan soms zo BOT zijn, niemand wordt graag "afgeblaft" ook jij niet.

          Je hebt een rijkelijke woordkeuze, zoek eens voor dat "afbraakwerk" eens wat andere en zachtere woorden voor.

          Zo ga je nog meer opvallen hoor, echt.

          OEPS, sorry ... ik had niet gezien dat ik niet was ingelogd als teddy-bear. (1/2trouwboek is mijne 1/2trouwboek)
          Mijn albums; http://an.fotopic.net www.photoman.be

          Comment


          • #6
            Ik had je het al meer horen zeggen 1/2 trouwboek . Prachtige uitdrukking, had er nog nooit van gehoord

            Comment


            • #7
              bot is zacht uitgedrukt, ik lach me ziek met de commentaren van onze vriend, opbouwende kritiek noemen ze dat, sommige uitdrukkingen zijn genoeg om sommige amateurs die het goed bedoelen, hun toestel weg te gooien en nooit meer naar te kijken. okay als je comment wilt geven op de challenge, er zouden er meer moeten zijn, maar zo heel af en toe ga je wel echt ver.
              wel fijn dat je eerlijk bent, zo kennen we direct je persoonlijkheid en weten we waar we ons kunnen aan verwachten, maar velen zullen je comment niet meer lezen, velen zullen denken, is em der weer al...!!

              dus conclusie, doe zo voort, ... ge zijt goed bezig
              we volgen je voorbeeld en proberen "iets" meer opbouwend te zijn...

              greetings

              baldie

              Comment


              • #8
                Nee, open en eerlijk.

                De meesten hier lijken te fotograferen met de ogen dicht en schrijven hun commentaren op dezelfde manier,

                jacques.

                Comment


                • #9
                  Hi baldie,

                  wel lach je maar ziek, en zien we ook nog wat van je foto's ?

                  jacques.

                  Ik heb op dit forum heel veel, heel discutabele foto's geplaats, ben heel veel kleine kindertjes tegen gekomen, kom op post eens wat van jezelf, laat zien hoe je kijkt.

                  Prentbriefkaarten ? of toch met meer interessante hoeken ?

                  Comment


                  • #10
                    Beste Jacques,

                    Ik waardeer je eerlijkheid enorm !

                    Het komt niet echt vaak voor, als iemand een foto niet mooi vindt dat je het ook daadwerkelijk te lezen krijgt.
                    maar...
                    je bent wel hard hoor

                    Misschien een andere verwoording zodat je niemand tegen het verkeerde been aan trapt ?
                    Iemand doet natuurlijk zijn uiterste best om een knappe foto te maken, en zet natuurlijk vol trots zijn foto neer.
                    Dus kan ik me voorstellen dat sommige woorden van je heel erg hard kunnen aankomen

                    Maar toch, eindelijk iemand die echt voor zijn mening uitkomt, en nogmaals daar heb ik veel respect voor..

                    mvg
                    gabriella
                    Canon 300D en 350D
                    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                    canon 20-35 usm

                    Comment


                    • #11
                      Jacques,

                      inderdaad, eerlijkheid duurt het langst, maar is vaak niet te gemakkelijkste weg en maakt je weinig populair. Als beginnend fotograaf is het inderdaad interessant om opbouwende kritiek te krijgen en niet zo afbrekend zoals jij uit de hoek komt. Ben zelf ook open en eerlijk, maar heb geleerd om het minder hard te spelen en mijn kommentaar wat zachter te formuleren. 't zou dan ook voor iedereen wat aangenamer lezen en leerzamer zijn, zoiets in de trend van : 'ik zou de foto iets minder centraal hebben geplaatst, dan zou ie iets meer ...'. Lijkt me niet zo moeilijk om hetzelfde te zeggen maar minder shockerend, niet soms, of is dat net je bedoeling ?
                      Trouwens, ik stel vast dat je bij sommige foto's geen 'kommentaar' geeft, 'k zou graag willen weten wat dit dan betekent, vind je die foto dan zo slecht dat je er zelfs geen woorden wil aan vuil maken of vind je ze net zo goed, maar krijg je dat dan niet geschreven
                      Graag jou reaktie. No harm meant !

                      Stampers

                      Comment


                      • #12
                        ik heb zelf ook een probleempje met jacques. eerst was hij op nogal slijmballerige wijze geinteresseerd in mijn commentaar, hij vroeg er echt letterlijk om, maar vanaf hij wist dat ik fotografie gestudeerd heb, vindt hij mij een dikke lul. wat hij niet weet, is dat dat al 15 jaar geleden is, en dat zijn eigen foto's ver beneden de middelmaat liggen, zonder dat hij zich bewust is van het nog ondermaatser commentaar dat hij op de foto's van anderen geeft. jaques is voor mij veruit de minste van dit forum. ik kan nog begrijpen dat de mensen die al langer blootstaan aan zijn vulgariteiten dat onderhand gewend zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat hij daarom de nieuwe leden moet affronteren. vooral omdat zijn eigen werk puberaal is. ik dacht dat iemand die zo kritisch is ook een beetje repliek kan verdragen, maar dat is dus absoluut niet zo. en dat is al enkele keren ontaardt in scheldpartijen met gelockte topics tot gevolg, en dat is al jaren zo met alle leden die niet op hun kop laten schijten. trek u daar echt niks van aan hè, degene met de grootste muil levert tevens de minst interessante beelden op. het ligt echt aan hem, ik zal nog straffer zeggen, als je daarmee in conflict komt, sta je ineens op een voetstuk omdat hij een praatje denkt te kunnen slaan met een ander. geef daar dus niet aan toe hè, hij is echt de minste fotokestrekker van heel het forum, de grootste ruziezoeker en het kleinste kind. voilà, nu heb ik weer een gelocked topic aan mijn been zeker? ik trek mij dat niet aan, want heel het forum gaat hier plat omdat de lozer hier weeral nog platter op zijn bakkes gaat. en daar zitten er hier velen al jaren op te wachten

                        Comment

                        Working...
                        X