Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

    Digitale foto's nemen is gemakkelijk. Fotoamateurs maken dan ook met het grootste gemak elk jaar vele duizenden foto's die allemaal in de pc's worden opgeslagen.

    Foto's hebben, denk ik, weinig waarde wanneer ze in steeds sneller groeiende enorme aantallen een verborgen bestaan voeren op de HD van de pc.
    Dit doet me een beetje denken aan de duizenden dia's die ik in de loop van de 60-80-er jaren heb gemaakt en die nu keurig op datum, in plastic doosjes op de zolder doorbrengen! Bekijken? Vrijwel nooit!

    Ik zou graag eens willen weten wat fotoamateurs eigenlijk met die massa's foto's doen?
    Harry Briels

  • #2
    Re: Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

    bij mij... hangen de mooiste uitgeprint op A3+ aan de muren...

    een foto dient gewoon uitgeprint worden... om ervan te kunnen genieten
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

      Een heleboel foto's op de harde schijf, daar heeft niemand iets aan.

      Daarom heb ik een album online staan waar iedereen ze kan bekijken.

      Ik heb er ook nog een aantal ingekaderd, maar op mijn Fotopic-album krijg ik veel meer kijkers dan hier
      (gelukkig maar, het zou soms wat te druk worden in mijn woonkamer).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

        nt van iedereen draait de site goed

        persoonlijk bekijk ik mijn foto's nog regelmatig op de computer. maar das dan ook ikke en ikke alleen (beetje zielig)

        nu voor mijn sinterklaas , ook een fotoboek laten maken die al door heel wat mensen is bekeken
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

        Comment


        • #5
          Re: Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

          Mijn pc staat in de woonkamer, en als schermbeveiliging draait er een diapresentatie van al mijn foto's, als ik thuis ben staat de pc aan, het is dus een groot digitaal fotokader
          Mvg. Renzowoef
          Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

          Comment


          • #6
            Re: Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

            Ik denk dat Harry wil weten hoe jullie die organiseren/beheren?

            Comment


            • #7
              Re: Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

              Het gros: Webalbum op mijn eigen server.
              Een flinke selectie op internet.
              Een selectie op een fotoframe in de woonkamer.
              Een paar afgedrukt aan de muur.
              1 canvas doek in de woonkamer.
              Ik ben er klaar mee.

              Comment


              • #8
                Re: Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Een heleboel foto's op de harde schijf, daar heeft niemand iets aan.

                Daarom heb ik een album online staan waar iedereen ze kan bekijken.

                Ik heb er ook nog een aantal ingekaderd, maar op mijn Fotopic-album krijg ik veel meer kijkers dan hier
                (gelukkig maar, het zou soms wat te druk worden in mijn woonkamer).
                Op harddisk (+backup) en vandaar eventueel op CD voor de mensen die er interesse in hebben. Copy evt in m'n Webshots screensaver. En soms print ik wat voor de één of ander.

                Niets op internet, ik hou dat liever zelf onder mijn controle.

                Karel

                Comment


                • #9
                  Re: Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

                  Streng in kuisen, online fotoalbum en enkele prints in huis daarna laat ik mijn beste foto's afdrukken in een boek. Heb graag gedrukte foto's en zo een boek is leuk om op een avond met een glaasje door te bladeren. Is misschien eens een leuk alternatief

                  Deze link is nu wel voor apple gebruikers maar andere printservices doen dit ook: http://www.apple.com/nl/ilife/iphoto/prints.html
                  Last edited by Mushu; 10 januari 2008, 07:44. Reden: schrijffout
                  Groetjes, 4ginie

                  Photography is a way of life...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

                    Ik heb mijn diaprojector vervangen door een iMac die in de woonkamer als screen saver mijn foto's de revue laat passeren.

                    T.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

                      Van de duizend foto's ... 995 op HD bewaren en de 5 mooiste in huis ophangen...afgeprint formaat A4

                      Pat

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

                        vroeger veel analoog gemaakt, en deze heb ik dan sinds vorig jaar, beginnen inscannen. Beetje bij beetje om screensaver mee te maken. Meestal maak ik er familieleden mee blij als ik der eentje uitprint voor op de schoorsteen van de goeie oude tijd

                        Nu reeds vijf jaar digitaal, eerst compact, nu DSLR, dus de vele fotos zijn via lightroom gekatalogeerd. En het is tof om soms eens een showtje te draaien om ervan te genieten met een glas wijn, (of duvel).

                        Ook maak ik er een kalender mee om op het eind van het jaar aan de meeste familieleden cadeau te doen, meestal over verschillende thema's.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

                          De meeste foto's blijven op de HD staan, sommigen komen op een website en anderen belanden soms op BD.
                          Zijn er voldoende foto's over een bepaald iets (uitstap, vakantie, ...) dan wordt er een fotoalbum gemaakt.
                          Net als vroeger toen we analoog bezig waren. Dan had je geen keuze en moest alles gedrukt (ontwikkeld) worden, de beste kwamen in een album en de anderen in een zakje of doosje.
                          Het enige verschi met digitaal is dat het doosje nu een HD geworden is en dat je meer foto's neemt dan vroeger omdat het niet extra kost.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

                            Voor de digitale fotos heb ik een aparte schijf van 500GB (hoef ik niet onmidelijk te beginnen kuisen)
                            Tussendoor doe ik al eens wat grafisch werk, dan komt die beeldbank wel van pas en als er eens niks op teevee is blader ik daar wel eens in, tussen al die fotoos en filmpjes, plezant.
                            St. Netels from Malinas a la Playa :-) PENTAX K10D & LEICA D-Lux 3 FavQuote: "There's nothing an agnostic can't do if he really doesn't know whether he believes in anything or not." http://flickr.com/photos/7385503@N05/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat doen amateurs met al die duizenden foto's?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Netels Bekijk bericht
                              Voor de digitale fotos heb ik een aparte schijf van 500GB (hoef ik niet onmidelijk te beginnen kuisen)
                              Tussendoor doe ik al eens wat grafisch werk, dan komt die beeldbank wel van pas en als er eens niks op teevee is blader ik daar wel eens in, tussen al die fotoos en filmpjes, plezant.
                              Hetzelfde hier eigenlijk, zelfs de grootte van de HD
                              Ik gebruik m'n foto's voorlopig ook om de lessen photoshop op uit te proberen

                              Comment

                              Working...
                              X