Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Addertje of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Addertje of niet?

    Ik was daarstraks aan het rondneuzen op ebay op zoek achter wat foto-materiaal en stootte op volgende ebay-winkel. Al snel moest ik constateren dat 't meerendeels wel zéér goedkoop werd aangeboden. Alles lijkt echter wel ok te zijn. Feedback is voor 98% positief.



    Nu was mijn vraag of iemand slechte ervaringen (of positieve) met dergelijke groothandelaars op Ebay. Ik ben benieuwd.

    Groeten,
    Ruben

  • #2
    Re: Addertje of niet?

    Ziet er legit uit. Maar de items komen van Hong kong. Dus je moet er nog btw en import taks bijrekenen. (+-28%).
    Daarbij komt nog shippingkosten en verzekering.
    Kan ook soms problemen opleveren met garantie.
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

    Comment


    • #3
      Re: Addertje of niet?

      Ah,
      ik was van plan één dezer dagen een paar dingen op www.gadgetinfinity.com te bestellen.
      Moet ik daar dan ook taxen op betalen? Over welke bedragen gaat dat dan ?

      Comment


      • #4
        Re: Addertje of niet?

        Die prijzen zijn niet abnormaal goedkoop, dit is gewoon zonder BTW of vrachtkosten.
        Reken dus nog maar op idd een kleine 30% extra aan vracht, vervoer en inklaring.
        Sommige dingen zijn dan helemaal niet goedkoop meer.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Addertje of niet?

          Indien buiten Europa moet je rekenen op ongeveer 28%. Heel af en toe raakt een pakje zo door de douane en hoef je geen extra taxen te betalen. Maar daar moet je niet op rekenen.
          Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

          Comment


          • #6
            Re: Addertje of niet?

            Bedankt voor de reacties!

            Comment


            • #7
              Re: Addertje of niet?

              Prijzen zijn correct, let wel op transportkosten. Hou echter rekening met importkosten. Deze kunnen snel oplopen tot 30% van de aankoopwaarde.

              Michiel
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

              Comment


              • #8
                Re: Addertje of niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door rubenvonparty Bekijk bericht
                Ah,
                ik was van plan één dezer dagen een paar dingen op www.gadgetinfinity.com te bestellen.
                Moet ik daar dan ook taxen op betalen? Over welke bedragen gaat dat dan ?
                neen hoor! d'r is ergens een minimum bedrag van waar af men taxen begint te innen...

                ik heb nog nooit taxen betaald hier...

                trouwens je kan altijd "gift" op het pakje laten zetten en dan komt het ook meestal door de douane heen...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Addertje of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door rubenvonparty Bekijk bericht
                  Ik was daarstraks aan het rondneuzen op ebay op zoek achter wat foto-materiaal en stootte op volgende ebay-winkel. Al snel moest ik constateren dat 't meerendeels wel zéér goedkoop werd aangeboden. Alles lijkt echter wel ok te zijn. Feedback is voor 98% positief.

                  Nu was mijn vraag of iemand slechte ervaringen (of positieve) met dergelijke groothandelaars op Ebay. Ik ben benieuwd.
                  Groeten, Ruben
                  Ik weet niet of het al iemand opgevallen is, maar op de pagina die jij opgeeft staat overal "SLR" bij de fototoestellen en níét "DSLR".

                  Een groot verschil, dacht ik.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Addertje of niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    en níét "DSLR".

                    Een groot verschil, dacht ik.
                    dat is om je merk te kiezen, nadien staat er wel degelijk DSLR bij elk model .. bovendien is elke DSLR ook een SLR camera .. en een D300 bestaat niet in analoge uitvoering, dus daar zit geen verschil, mocht de "D" nog ontbreken .. (wel in taxen en shipment)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Addertje of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door rubenvonparty Bekijk bericht
                      Ik was daarstraks aan het rondneuzen op ebay op zoek achter wat foto-materiaal en stootte op volgende ebay-winkel. Al snel moest ik constateren dat 't meerendeels wel zéér goedkoop werd aangeboden. Alles lijkt echter wel ok te zijn. Feedback is voor 98% positief.



                      Nu was mijn vraag of iemand slechte ervaringen (of positieve) met dergelijke groothandelaars op Ebay. Ik ben benieuwd.

                      Groeten,
                      Ruben
                      Trendypot is zeker in orde, hij is geen oplichter en zal er alles aan proberen doen om het op een voor de klant goede manier in Be te krijgen (tweedehands, gift, ...). Ja, de douane kent ook de trucs maar heel af en toe lukt het toch .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Addertje of niet?

                        Ik ben zelf ooit in Hong Kong geweest en dat is het Vallhalla van de fotowinkels. Je vind er alles aan +/- 60% van wat wij hier ervoor moeten neertellen.
                        Je garantie is er wel aan als je iets ermee voor hebt in den Belgique. Dan moet je ermee terug... naar Hong Kong.
                        Trendy Pod verkoopt fotoaparatuur aan de rest van de wereld voor een winst, maar toch goedkoper dan dat wij ervoor moeten betalen. Zij stellen ook iets voor om de invoerrechten en taxen te omzeilen, dus echt legaal is het niet.
                        Zelf zal ik dit nooit riskeren. Als zeker niet omdat ik al een lens van 10 maanden oud (18-200 VR) terug naar de (belgische) winkel moest brengen met een defekt. Gelukkig heeft de garantie dit zonder problemen opgelost.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Addertje of niet?

                          Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
                          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                          --------

                          Comment

                          Working...
                          X