Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's afdrukken bij Hema

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's afdrukken bij Hema

    Ik las hier maandagavond dat je ook foto's kon laten afdrukken bij :
    http://www.hema.be/Hema/page.asp?mainmenu=Fotoservice
    Dat ga ik eens proberen dacht ik.
    Maandagavond rond 01.00 uur eigenlijk dus dinsdag 's morgens een zestal foto naar daar ge-upload. Onmiddellijk mailtje terug : foto's waren in produktie genomen, met ordernummer om te volgen.
    Vandaag een mailtje dat de foto's klaar waren en konden afgehaald worden in de vestiging Turnhout. Deze namiddag (woensdag) afgehaald.
    Foto's met afmetingen 30 x 20 en 19 x 13. Prima kwaliteit, geen wit randje, afgewerkt zoals ingestuurd. Prachtig !
    Echt héél snel !!

    Uploaden duurde wel lang. Nadien moet je dan je afhaalvestiging ingeven. Voor de belgische vrienden : daar kan je geen belgische vestiging ingeven, wordt niet aanvaard. Dus eerst, voor de upload, je belgische vestiging kiezen, dan pas uploaden. Ik heb over dit foutje/probleempje gemaild, misschien is dit ook al opgelost.....
    Van mij mogen ze daar nog een reeks foto's verwachten !!

  • #2
    Ik stuur ook soms foto's naar Hema.
    Van de kwaliteit ben ik ook tevreden... Maar als 't echt goed moet zijn bv om in te kaderen enz.. Dan veries ik Elka.
    Maar dan kost het natuurlijk ook veel meer.
    en ik verkies Hema boven Kruidvat voor de gewone familie-albumfotos.

    Comment


    • #3
      Je kan de foto's op cd zetten, en inleveren bij de Hema, met een briefje erbij van formaten, foto nummer en aantal...
      binnen 3 dagen zijn ze klaar..

      Ik laat mijn eigen foto's bijna altijd bij de hema afdrukken, in de 1 uur service, kwaliteit is het dan nog beter als ze het centraal doen..
      zelfs 30*45 ben ik erg tevreden over, geen gedoe meer met de post dat ik een 30*45 gevouwen binnen krijg...


      mvg
      gabriella
      Canon 300D en 350D
      canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
      canon 20-35 usm

      Comment


      • #4
        Ook ik ben zeer tevreden van de hema, kan wel niet echt vergelijken want dit was mijn eerste probatie met een afrukcentrale, maar alles was zeer goed, wel heb je 2 mm verlies aan alle kanten maar dit staat duidelijk vermeld.
        Ik had wel 1 echt probleem, namelijk dat een foto afgedrukt werd met een rood kruis door, dat was wel jammer en ik begrijp het eigenlijk ook niet goed want de foto ziet er voor de rest goed uit.
        Godspeed You, Black Emperor!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Toolshed
          Ook ik ben zeer tevreden van de hema, kan wel niet echt vergelijken want dit was mijn eerste probatie met een afrukcentrale, maar alles was zeer goed, wel heb je 2 mm verlies aan alle kanten maar dit staat duidelijk vermeld.
          Ik had wel 1 echt probleem, namelijk dat een foto afgedrukt werd met een rood kruis door, dat was wel jammer en ik begrijp het eigenlijk ook niet goed want de foto ziet er voor de rest goed uit.
          Inderdaad bij mij ook de eerste keer, gewoon om ook eens te proberen(Ik zat altijd in de knoop met pixels, resolutie, dpi....en stelde het daarom alsmaar uit) Ik waagde het er nu maar op zoals ik het dacht. De foto's zijn echt héél goed.
          Volgens Mic is Elka nog beter, kan dit natuurlijk niet vergelijken, maar ik ben content. Elka onthoud ik in elk geval ook.

          Intussen heb ik na vraag aan Phille, een zeer duidelijk antwoord gekregen omtrent mijne knoop , en nu snap ik het. MERCI PHILLE !

          Comment


          • #6
            Ik denk dat men kan stellen dat Hema als keten prima een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding levert en bovendien snel is (in tegenstelling tot bv. Kruidvat). Ook de reacties op Hema zijn in algemene trend zeer positief. Elka levert ook zeer goede kwaliteit, enkel de prijs is aan de hoge kant.



            Met vriendelijke groeten,
            Patrick
            www.digitale-foto.com
            info@digitale-foto.com

            Comment


            • #7
              Zie http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=20699
              Groeten Sambal
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Originally posted by gabriella
                Je kan de foto's op cd zetten, en inleveren bij de Hema, met een briefje erbij van formaten, foto nummer en aantal...
                binnen 3 dagen zijn ze klaar..

                paar vraagjes:

                -kan je die foto's ook eerst bewerken in PS en dan laten afdrukken?
                -als je de foto's binnen doet op cd-rom met papiertje kan je dan verschillende formaten vragen? bv. foto1tem5 10x15 en foto6 20x30 en de rest terug in 10x15..
                -moet je de foto's eerst omzetten/croppen naar een ander formaat of staan je foto's al in het goede formaat om geen witte lijnen te krijgen of krijg je die lijnen altijd??
                -kan je een cd-rw binnen doen (en krijg je die dan ook terug?)
                -wat is de mininmum en maximum resolutie die de foto moet hebben voor 10x15 en 20x30prints?

                alvast bedankt.
                Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                Comment


                • #9
                  Originally posted by yannick
                  paar vraagjes:

                  -kan je die foto's ook eerst bewerken in PS en dan laten afdrukken?
                  Ja zeker Yannick, dat kan zeker, een bewerking wordt bijna altijd gedaan

                  -als je de foto's binnen doet op cd-rom met papiertje kan je dan verschillende formaten vragen? bv. foto1tem5 10x15 en foto6 20x30 en de rest terug in 10x15..
                  Ja dat kan zeker, van één en dezelfde foto kan je verschillende formaten vragen

                  -moet je de foto's eerst omzetten/croppen naar een ander formaat of staan je foto's al in het goede formaat om geen witte lijnen te krijgen of krijg je die lijnen altijd??
                  Als je exact wilt dat je foto's afgedrukt worden zoals jij dat wilt dan moet je enkel de verhouding respecteren bv 2 : 3. Je krijgt dan geen witte lijnen, je krijgt dan randloze foto's.


                  -kan je een cd-rw binnen doen (en krijg je die dan ook terug?)
                  Ja zeker die krijg je terug

                  -wat is de mininmum en maximum resolutie die de foto moet hebben voor 10x15 en 20x30prints?
                  In een zo hoog mogelijke resolutie. En de dpi speelt in feite geen rol zoals ik gisterenavond nog vernomen heb in een babbeltje met Wendy (ook een BD-lid), die een afdrukcentrale runt. Enkel de resolutie zou een rol spelen. Het lab kan de dpi net zo goed aanpassen, zodat wij dat niet hoeven te doen.



                  Comment


                  • #10
                    merci!

                    dan zal ik hema eens proberen, een pakje goedkoper dan spector.
                    Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                    Comment

                    Working...
                    X