Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

    Ik wilde na de verkoop van mijn D80 (dat bijna rond is) de Fuji S5 kopen.
    Maar nu ben ik ook de D300 aan het overwegen.
    Daar moeten dan natuurlijk wel wat centen bij.
    Misschien verkoop ik mijn Nikkor 85mm F1.4 en neem er bv. voorlopig de 85mm 1.8 voor in plaats.

    Zijn er geinterreseerde in deze lens?
    Hij is nog geen maand oud.

    Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

    tip : verkoop die lens NIET en spaar wat langer
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

      KvP

      zou ik ook niet doen hoor
      de 1.8 is al zo goed
      naar wat ik hoor is de 1.4 nog veel beter

      Comment


      • #4
        Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

        en ik ben hier ook; dat ding aub niet verkopen..



        ...



        en koop een fuji
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

        Comment


        • #5
          Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

          Bedankt voor de tips en adviesen
          Maar mijn vraag is of er geintereseerde zijn.

          Ik weet dat ik er misschien spijt van krijg, maar een goede body is ook wel eens fijn.

          Gr kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

            Interesse wel, maar niet de centen (dus eigenlijk geen interesse).

            Ik vind dit toch een jammere en rare keuze. De body upgraden en wat de lens betreft afbouwen... Als ik jouw was, zou ik gewoon doorsparen en wat geduld oefenen. Zo slecht is de D80 nu ook weer niet.

            Comment


            • #7
              Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

              Normaliter koop je een camera + een lens.
              Vervolgens ga je de lenzen updaten/uitbreiden.
              Na een aantal jaren is de camera aan vervanging toe.

              Ik denk dat jij bewust (portret fotografie) gekozen hebt voor deze schitterende lens. Ik denk dan ook dat je later toch weer die lens weer wilt hebben.

              Als ik hier in de Eifel, wat meer aan portretfotografie kon doen dan had ik zeker belangstelling voor deze lens gehad er gaat namelijk niets boven een 85mm lichtscherpe lens.

              Als ik je een advies mag geven, dan zou ik lekker even doorsparen en dan maar iets later de D300 kopen.
              Bij de combinatie D300 + de 85mm F1.4 daar vliegen de modellen op af.

              mvgr
              antoine200

              Comment


              • #8
                Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

                wat moet'ie kosten? Zou 'm graag hebben, maar net als voorgangers hebben gezegd: niet doen! De body gaat veel eerder vervangen worden dan de lens (normaal gesproken). Even door sparen, de D300 wordt alleen maar beter betaalbaar..... prijzen zakken nu al bijna dagelijks.....
                ---------------- Ik doe niet meer mee

                Comment


                • #9
                  Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

                  Ik vind het nochtans niet zo'n domme beslissing, ok, de 1.4 is een zalige lens maar wat kan je met een 1.4 dat je met een 1.8 niet kan, hoe vaak ge je van die mogelijkheid gebruik maken EN is het dan die hoop geld waard?

                  Wat ik hiermee wil zeggen is dat vergeleken met de 1.8 de 1.4 wel te duur is (ik besef natuurlijk wel dat ik nu verwijten zoals, jij kan het niet weten, jij hebt hem niet over me gesmeten gaat krijgen maar ik wil maar gewoon zeggen dat de 1.8 zeker geen slechte lens is, kan de achtergrond mooi blurren en de bokeh valt ook best mee).

                  Als ik nu gisteren geen klein fortuin had uitgegeven aan mijn luidsprekers had ik hem wel willen kopen (natuurlijk in contrast met wat ik net zei, maar ik blijf bij mijn stelling ). Maar omdat ik geen geld heb EN omdat ik de lens niet goed genoeg zou benutten kan ik het jammer genoeg niet doen.

                  Wel succes met de (eventuele) verkoop !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

                    Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                    de 1.4 is een zalige lens maar wat kan je met een 1.4 dat je met een 1.8 niet kan, hoe vaak ge je van die mogelijkheid gebruik maken EN is het dan die hoop geld waard?
                    heb je de 1.4? of al dikwijls mee gewerkt? ik heb de 1.8 gehad en die lag meestal in de kast... en since ik de 1.4 heb is het m'n meest gebruikte lens...

                    ik vind dat er een groot vershil tussen beiden is... bokeh, feel, kleuren, scherpte...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      heb je de 1.4? of al dikwijls mee gewerkt? ik heb de 1.8 gehad en die lag meestal in de kast... en since ik de 1.4 heb is het m'n meest gebruikte lens...

                      ik vind dat er een groot vershil tussen beiden is... bokeh, feel, kleuren, scherpte...
                      Ik heb hem niet en heb hem nog nooit gebruikt.

                      Ik ga er ook vanuit dat er een groot verschil is in bokeh e.d. maar is het verschil zo groot dat het die berg geld waard is? Kleur en scherpte zijn denk ik niet echt de kwestie, de kleuren wat bijwerken is direct gebeurd en een 1.8 is echt wel scherp.

                      De feel: akkoord, dit zal een wereld van verschil zijn, maar nogmaals al dat geld waard?

                      Hoofdreden lijkt me dan bokeh (en dus ook scherptediepte). En voor de derde maal denk ik niet dat dit het prijsverschil goed maakt.
                      Het hangt er natuurlijk ook allemaal nog vanaf wat je ermee doet. Maar gezien het feit dat kvp al enkele mooie 2.8 objectieven heeft kan hij daar ook al mooie portretten mee maken en wordt de 85mm minder "nodig" (maar goed, ik denk dat je als hobby-fotograaf niet echt kijkt naar wat "nodig" is, meer naar wat je graag zou willen).

                      Hier wil ik ook nog even aan toevoegen dat het allemaal van het te besteden budget afhangt want ik zou als ik geld op overschot had ook een 1.4 hebben hoor. Maar dat heb ik niet en ik heb meer nood aan andere lenzen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

                        Feit is ; je neemt met de 85mm 1.4 foto's die ja alleen met deze KAN nemen..
                        Mijn broer heeft de 1.8 & die is ook super, maar de 1.4 is SUPERSUPERgoed.

                        Ik ben dan ook voorstander om ze te GEBRUIKEN op 1.4, waarvoor ze dus gemaakt is

                        Ik zou deze lens ook niet wegdoen vr een camera, maar soit wie ben ik
                        Photography helps people to see
                        -Berenice Abbott-
                        BD1050BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

                          Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                          Ik heb hem niet en heb hem nog nooit gebruikt.


                          wel moeilijk om over te oordelen dan hé?
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            wel moeilijk om over te oordelen dan hé?
                            Bwoa, om volledig zeker te zijn misschien wel. Maar ik kan je nu al vertellen dat die halve stop en de kleinere scherptediepte geen 700€ waard zijn, althans voor mij.

                            Ik heb net nooit met een enzo gereden maar ik kan je wel verzekeren dat er andere wagens (zelfs ferrari's) zijn die je meer waar voor je geld bieden waardoor de enzo erg duur wordt voor wat het is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Interessepeiling voor Nikkor 85mm F1.4

                              Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                              althans voor mij.
                              Deze drie woorden maken alles duidelijk.
                              Geloof me, hij is de meerwaarde waard.


                              Gr Kees
                              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                              Comment

                              Working...
                              X