Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

service voor calibreren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • service voor calibreren

    Hoi,

    ben zelf begonnen met hobby fotografie,

    ik lees hier veel over calibreren monitor doch vind de benodigde hardware nogal aan de dure kant,

    in de tijd van de laptops is het een kleine moeite om deze mee te nemen,

    daarom mijn vraag of er ergens een service is waar je tegen een schappelijke prijs ter plaatse je monitor kan laten calibreren,

    liefst omgeving Antwerpen
    Eos R
    Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

  • #2
    Re: service voor calibreren

    Calibreren zou je elke twee weken opnieuw moeten doen.

    De hardwareprijzen vallen volgens mij nogal mee.
    Voor 85 euro heb je al een colorvision express.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: service voor calibreren

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Calibreren zou je elke twee weken opnieuw moeten doen.

      De hardwareprijzen vallen volgens mij nogal mee.
      Voor 85 euro heb je al een colorvision express.
      inderdaad niet zo duur, en de colorvision werkt goed.

      Comment


      • #4
        Re: service voor calibreren

        Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht

        daarom mijn vraag of er ergens een service is waar je tegen een schappelijke prijs ter plaatse je monitor kan laten calibreren,
        't zou een beetje gek zijn jouw monitor in hun omgeving te laten callibreren, net terwijl omgevingslicht, kunstlicht, kleur van de muren...enz een belangrijke rol spelen.

        Trouwens, zo'n callibratietoestel is een eenmalige aankoop en ook zo duur niet vergeleken met wat we anders uitgeven aan fotografiespullen.
        En is het je nog te duur, hou dan even de verkoopsrubriek van dit forum in de gaten. Geregeld passeert er wel zo'n spul in de aanbieding.

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #5
          Re: service voor calibreren

          een vraagje, om wat meer uitleg

          ik koop bvb een colorvision express,

          ik kan dus mijn monitor kalibreren, hoe gaat het dan in z'n werk om bvb printer in te stellen zodat afdruk overeenkomt met weergave op mijn scherm

          wat met foto's doorsturen naar afdrukcentrale, gaan de foto's er dan ook zelfde uitzien als op scherm?

          zoals jullie al wel veronderstellen, heb nog niks ervaring, kennis enz... inzake calibratie
          Eos R
          Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

          Comment


          • #6
            Re: service voor calibreren

            Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
            een vraagje, om wat meer uitleg

            ik koop bvb een colorvision express,

            ik kan dus mijn monitor kalibreren, hoe gaat het dan in z'n werk om bvb printer in te stellen zodat afdruk overeenkomt met weergave op mijn scherm

            wat met foto's doorsturen naar afdrukcentrale, gaan de foto's er dan ook zelfde uitzien als op scherm?

            zoals jullie al wel veronderstellen, heb nog niks ervaring, kennis enz... inzake calibratie
            Als je een eye one koopt bij marcenciel, dan krijg je daar 2 gratis printerprofielen bij (1 jaar geldigheid).
            Je moet dan een afdruk opsturen en aan de hand daarvan sturen zij dan een printerprofiel toe voor jouw printer.

            Mvg,
            Frederic

            Comment


            • #7
              Re: service voor calibreren

              Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
              een vraagje, om wat meer uitleg

              ik koop bvb een colorvision express,

              ik kan dus mijn monitor kalibreren, hoe gaat het dan in z'n werk om bvb printer in te stellen zodat afdruk overeenkomt met weergave op mijn scherm

              wat met foto's doorsturen naar afdrukcentrale, gaan de foto's er dan ook zelfde uitzien als op scherm?

              zoals jullie al wel veronderstellen, heb nog niks ervaring, kennis enz... inzake calibratie
              Als je zelf je printer wil profieleren dan ben je al snel 1000euro kwijt aan een device die zowel je monitor als je printer kan kalibreren. Zoals Frederic al zei kun je een foto afdrukken met je printer volgens de richtlijnen die op de site van marcenciel staan en vervolgens de foto opsturen. Marc zal je dan een printerprofiel doorsturen dat je kan gebruiken.
              Nikon D50

              Comment


              • #8
                Re: service voor calibreren

                Reeds aangehaald :

                Ga een kijkje nemen bij marc-en-ciel

                Onderaan de pagina staat een korte inleiding. Hij verkoopt ook de eye one display 2 en vooral printer/papier profielen. Bovendien geeft hij cursussen van een halve dag.


                mvg

                Alain

                Comment


                • #9
                  Re: service voor calibreren

                  heb die site van marc en ciel eens bezocht, maar die eye one is toch al wat duurder dan die colorvision express

                  nog een vraagje, stel nu, mijn printer dien ik niet te calibreren,

                  maar ik calibreer m'n scherm met de express

                  hoe zit het dan met m'n afdrukken die ik opstuur naar een fotocentrale en ik laat er foto's van maken, komen de kleuren dan overeen zoals ik ze thuis bekijk op m'n scherm??
                  Eos R
                  Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: service voor calibreren

                    Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
                    heb die site van marc en ciel eens bezocht, maar die eye one is toch al wat duurder dan die colorvision express

                    nog een vraagje, stel nu, mijn printer dien ik niet te calibreren,

                    maar ik calibreer m'n scherm met de express

                    hoe zit het dan met m'n afdrukken die ik opstuur naar een fotocentrale en ik laat er foto's van maken, komen de kleuren dan overeen zoals ik ze thuis bekijk op m'n scherm??
                    Kwaliteit heeft zijn prijs.

                    Marc heeft een aantal fotolabo's getest en de profielen staan gratis op zijn site. Voor het overige net hetzelfde als bij een printer.

                    mvg

                    Alain

                    Comment

                    Working...
                    X