Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digicam voor peuters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • digicam voor peuters

    Hi,

    Ik kocht onlangs voor mijn zoontje een digicam van little tikes, dit trekt echter op niks!
    Evenals fisher price en vtech (volgens reviews).
    Het is ook zeer frustrerend dat hij het lcd schermpje bijna niet ziet bewegen, trekt direct strepen en je ziet gewoon bijna niet wat er nu opstaat.
    Het wegschrijven gaat tergend traag en als een peuter 5seconden stil moet houden voordat het dan eindelijk op het geheugen staat, is de foto 1000000000000000% zeker bewogen
    Zelfs een volwassene kan hier nauwelijks iets uitkrijgen dat het bekijken waard is.

    Nu de vraag
    "Bestaat er een 'echte' digitale compact waar je een soort van rubberen omhulsel om kan doen en die ook zeer simpel qua bediening is??"


    thx
    voor elke goede raad

    mvg
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

  • #2
    Re: digicam voor peuters

    Ik weet niet hoe oud uw zoontje is maar mijn dochter heeft op haar vijfde verjaardag een gewone kleine digitale camera gekregen. Ze kan er niet mee zoomen. Gewoon naar het scherpje kijken en drukken op de knop en als het wat donker is gaat de flits. Dat heeft mij toen 50 euro gekost en toen ook heel veel schrik gehad dat dat ding rap kapot ging gaan maar het werkt nog altijd. Ze gebruikt het heel regelmatig en het is ook al een paar keer gevallen.
    En zelfs de foto's vallen mee.
    Dus mijn mening, je hebt niet echt een kindercamera nodig.
    I put the sexy in dyslexia

    Comment


    • #3
      Re: digicam voor peuters

      Hier dezelfde teleurstelling over de vtech Kidizoom.
      Voor 90€ (!) mag je toch verwachten dat het een klein beetje op iets trekt - maar helaas pindakaas. Zelfs goedkope gsm's doen het beter.
      En dat is dan nog 'speelgoed van het jaar 2007' - ik was echt gedegouteerd.

      Zowat alle foto's zijn bewogen, de kwaliteit trekt op niks, en wanneer je de twee-ogige zoeker gebruikt valt 1/3 van de bovenkant weg.
      In het begin zei ik tegen mijn dochter dat ze beter moest kijken door de zoeker omdat iedereen die ze fotografeerde onthoofd was - tot ik het zelf probeerde: het lag aan de zoeker!
      Ik heb haar dan maar aangeraden het schermpje te gebruiken, maar dat is dan ook weer zo slecht dat het zo goed als onbruikbaar is. Triestig!
      Zij was er desondanks toch blij mee - anders was het al lang terug naar de winkel gevlogen wegens rip-off van jewelste.

      Voor mijn oudere dochter heb een gewoon compactje gekocht dat perfecte foto's maakt voor notabene dezelfde prijs!!

      Mijn advies: wachten met een fototoestel tot ze het niet meer laten vallen, want de 'speelgoedtoestellen' zijn de prijs op geen enkele manier waard.

      EDIT: aie - ik had je uiteindelijke vraag niet gezien omdat ik bij het begin van je post alweer helemaal opging in mijn eigen verontwaardiging...
      Uhm, ik weet het dus ook niet maar kijk ook met belangstelling uit naar een antwoord.
      Mijn excuses voor mijn gezaag, maar het mag geweten zijn als ik daarmee iemand kan behoeden van dezelfde miskoop.
      En als zo'n omhulsel nog niet bestaat stel ik voor dat we het zelf ontwikkelen - het zou een gat in de markt zijn.
      Last edited by S02; 1 januari 2008, 21:37.

      Comment


      • #4
        Re: digicam voor peuters

        Misschien is dit een idee...

        http://forum.belgiumdigital.com/show...41&postcount=7
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: digicam voor peuters

          Check deze post even:

          Iemand ervaring hiermee : http://www.vtechnl.com/details.asp?strID=217 ?? Of met een van zijn soortgenoten? Sinterklaas zou deze messchien brengen maar aangezien de toch redelijke prijs (89 ) zou ik toch graag wat meer info krijgen hierover. Resolutie is 640 x 480 , zijn dat redelijke foto's ? Stellen ze gemakkelijk


          Hoofdthread
          Iemand ervaring hiermee : http://www.vtechnl.com/details.asp?strID=217 ?? Of met een van zijn soortgenoten? Sinterklaas zou deze messchien brengen maar aangezien de toch redelijke prijs (89 ) zou ik toch graag wat meer info krijgen hierover. Resolutie is 640 x 480 , zijn dat redelijke foto's ? Stellen ze gemakkelijk

          Comment


          • #6
            Re: digicam voor peuters

            bedankt gaste voor de goeie en nuttige respons!!!
            zalig idee zo'n 2dehands met strap


            Glenn
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • #7
              Re: digicam voor peuters

              Oei, ik zie dat Tim me reeds voor was met mijn eigen post

              Anyway, ik hoop dat ge geholpen zijt

              Voorlopig nog geen problemen gehad met deze methode (ruim 1 jaar)

              Comment


              • #8
                Re: digicam voor peuters

                Ik heb ook net een goedkoop toestelletje van HP gekocht, zonder zoom, en het aan een hanger bevestigd, zodat mijn zoontje het rond zijn nek kan hangen.

                Hij is 2,5 jaar, en maak redelijk goede foto's...


                Natuurlijk geen super-kwaliteit, maar hij slaagt er ondertussen na enkele weken al wel in om een 'redelijke' compositie te maken. (een heel hoofd of een hele persoon ipv enkel een oor of een arm)
                FZ50 user...

                Comment


                • #9
                  Re: digicam voor peuters

                  ik hoop dat vele mensen met kleine kindjes dit topic lezen zodoende dat ze GEEN peutercam van bv vtech of fisherprice of whatever kopen want het is pure oplichterij !!!

                  thx voor de reacties

                  Glenn
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

                  Comment


                  • #10
                    Re: digicam voor peuters

                    Gelukkig lees ik dit, ik was ook aan zo een vtech spellement aan het denken omdat mijnne kapoen niet weg te slaan is van mijn kapotte cybershot. Ik zal haar dan ook wel een goedkoop compactje op de kop tikken en er een neck-strap aan vastmaken.
                    Album: http://www.flickr.com/photos/zinno01/

                    Comment


                    • #11
                      Re: digicam voor peuters

                      Ik heb ook helemaal nog geen positieve commentaren gehoord van die kinder digicams. Veel geld voor slechte kwaliteit.
                      Onze zoon (4.5 jaar) mag sinds kort met onze D50 al eens een foto trekken. Op het kerstfeestje op school, liep een klasgenootje gezwind met de Nikon (D80 denk ik) van zijn opa rond. Sindsdien is de vraag hier ook gekomen en mag onze zoon al eens een foto trekken. Het is kwestie van vertrouwen te hebben in je kind natuurlijk. In het begin hield ik mijn hart vast, maar ondertussen vertrouw ik er wel op dat hij het toestel met liefde behandeld Hij weet heel goed dat geen vingers/handen op lens/LCD scherm/flits mogen komen. Zoomen doet hij ook niet. Verder krijgt hij ons oude digitale toestel (Nikon Coolpix 4500) om foto's te trekken als hij zin heeft.

                      Ik heb ook geen weet van echte kwalitatieve schokbestendige fototoestellen voor peuters/kleuters.
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: digicam voor peuters

                        In een onderwaterbehuizing steken ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: digicam voor peuters

                          goed dat ik dat hier lees,gisteren nog in de winkel geweest maar is al 2 weken uitverkocht.
                          ben nu mijn cybershot maar aan het opladen met een hanger eraan en ga ze dan maar laten doen

                          Comment


                          • #14
                            Re: digicam voor peuters

                            Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
                            goed dat ik dat hier lees,gisteren nog in de winkel geweest maar is al 2 weken uitverkocht.
                            ben nu mijn cybershot maar aan het opladen met een hanger eraan en ga ze dan maar laten doen
                            schandalig dat ze er zoveel mensen met zitten hebben !!
                            Kunne de Mods hier geen sticky van maken? als waarschuwing?

                            en dan nog speelgoed van het jaar, grote bedriegerij !!



                            Glenn
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

                            Comment


                            • #15
                              Re: digicam voor peuters

                              weet niet wat de reportage in test aankoop teweeg gebracht heeft omdat ik er geen lid van ben.
                              misschien kan iemand anders het na lezen en zien wat ze er van te zeggen hebben?

                              Comment

                              Working...
                              X