Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotootje "gepikt" ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotootje "gepikt" ???

    ben naast het fotograferen ook wielertoerist. Deze namiddag een kataloogje meegepikt vanop de toonbank van de fietshandelaar : "BIKEGEAR 2003-SHIMANO". ( ik kan jullie mededelen dat Shimano , samen met Campagnolo, de grootste leveranciers zijn wat betreft koersmateriaal en koerskledij).
    Het betreft hier een zeer verzorgde kataloog , bestemd voor de Benelux met 100.000 (!!!!) oplagen met ca. 100 blz.. Ik begin daar rustig eens in te bladeren en op blz. 7 zie ik daar één van mijn foto's afgebeeld.
    ( zie bijlage - aankomst van Van Santvliet en Vervecken tijdens één van de eerste cyclocrossen 2002-2003. Ik kan mij niet herinneren dat daar ooit toelating werd voor gevraagd en/of werd gegeven. 'k zal ze maar best eens een briefke schrijven zeker ??
    groetjes, Luc

  • #2
    Kan leuk worden Luc....zie het al voor me: veel excuses, veel blabla, een fietspomp als compensatie.... sterkte dus
    Peter

    http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
    http://www.photoblog.be/peterwarson

    Comment


    • #3
      Da's wel durven. Ik zou ze inderdaad een briefje schijven Luc.
      Heel mooie foto trouwens .
      Cypho
      Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

      Comment


      • #4
        Mooi centjes erbij voor uw zomer vakantie
        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

        Comment


        • #5
          Yep Luc... direct contact opnemen met die gasten en een paar nieuwe truitjes en broeken eisen... de zomercollectie is uit.

          Veel centen moet je daar niet echt van verwachten denk ik, tenzij je via gerechtelijke weg uit bent op een schadevergoeding.
          Ik verkocht enkele weken geleden de aankomstfoto van Tyler Hamilton aan Veltec Magazine (oplage 80.000) en ben er ook nie echt rijk van geworden... maar 't is vooral knap dat je foto met naamsvermelding in zulk blad verschijnt, en daar doen ze je toch WREED tekort denk ik.

          groeten,
          Luc

          Comment


          • #6
            Go for it Luc, verdedig je rechten !


            Stef

            Comment


            • #7
              Een duidelijk voorbeeld van een mes dat langs twee kanten snijdt :
              -) Je voelt je 'gepakt' door de publicatie zonder jou toestemming of goedkeuring...
              -) Toch ook wel fijn om dergelijke leiding gevende catalogus met een foto te verschijnen...

              De arogantie om zonder toestemming iets te publiceren daar steiger ik dan weer van. De eventuele vergoeding die ermee gepaard zou kunnen gaan is natuurlijk goed meegenomen maar.... Succes en ik duim voor een goed einde van dit toch wel weer raar avontuurtje naar de fietsenmaker
              Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

              Comment


              • #8
                Luc,

                Fight for your rights man.

                Hou ons op de hoogte van de zaak! Succes!

                Groeten,
                Arne
                http://www.arnesmeets.tk

                Comment


                • #9
                  Luc, zou ze zeker eens een briefje sturen en vragen naar wat uitleg.
                  Je naam hadden ze die laten staan of heb jij die er terug bijgezet om hier te posten?
                  mvg,
                  Geronimo
                  www.geronimosite.net

                  Comment


                  • #10
                    De-dju

                    Zo gaat dat, werk van anderen stelen, je mag nog blij zijn dat ze uw naam vermeld hebben (zijn ze trouwens ook wettelijk verplicht)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Robke
                      Luc, zou ze zeker eens een briefje sturen en vragen naar wat uitleg.
                      Je naam hadden ze die laten staan of heb jij die er terug bijgezet om hier te posten?

                      hoi Robke,
                      mijn naam stond er op ( net zoals op bijgaande foto ) en is eveneens zo afgedrukt.
                      groetjes, Luc

                      Comment


                      • #12
                        Luc,

                        ik denk dat je inderdaad veel lawaai kan maken maar dat het niets zal uithalen tegen zulk een multi-national. Het is al aardig van ze om je naam erbij te zetten ...

                        Maar een paar truitjes en een koersbroek? Dat ze god...mme maar een Dura-Ace groep cadeau doen, dat lijkt me al wat schappelijker.

                        mvg,
                        Giant Pat
                        Do or Do Not - There is no try ...
                        www.giantpat.be

                        Comment


                        • #13
                          . Het is al aardig van ze om je naam erbij te zetten ...



                          mvg,
                          Giant Pat
                          [/quote]
                          hallo Patrick,
                          de naam hebben ze er eigenlijk niet bijgezet , die was door mij aangebracht op de foto.
                          groetjes, Luc

                          Comment


                          • #14
                            ik denk dat je inderdaad veel lawaai kan maken maar dat het niets zal uithalen tegen zulk een multi-national. Het is al aardig van ze om je naam erbij te zetten ...
                            Aardig ??

                            Onrechtvaardig zul je bedoelen. Voor een brochure op dat aantal exemplaren is er een aardig bedrag vereist.
                            ToM.___ //Fuji s602.
                            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                            It goes to 11 you know? 1 louder.

                            Comment


                            • #15
                              ik zou ze toch wel eens contacteren en eens dreigen om dit gerechterlijk op te lossen, dan zullen ze wel bijdraaien, je zegt dat dit een groot bedrijf is, wel als die een advocaat nodig hebben kost dit hen ongelooflijk veel geld (advokaten vragen namelijk soms het dubbele of meer voor grote bedrijven), ze zullen normaal gezien al heel wat moeite doen om dit te vermijden.
                              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                              Comment

                              Working...
                              X