Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onscherpe foto's zonder flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onscherpe foto's zonder flits

    Hallo, ik weet niet of dit al op het forum staat. Het is ook zo'n groot forum. En ik kan niet searchen, want dan krijg ik een time out of zoiets.

    Ik heb een Pentax Optio 330GS. Is in nederland volgens mij anders dan in Belgie. Maar goed. ls ik foto's maak in een ruimte met kunstmatig licht dan heb ik 2 keuzes maken: 1. foto;s met flits maken of 2. foto's zonder flits maken. Als ik de flits gebruik zijn de foto's vaak onderbelicht. Gebruik ik geen flits (wat in principe mogelijk moet zijn omdat er genoeg licht is) dan zijn de foto's onscherp. Wat moet ik in dat geval doen??? Ik ben een leek op dit gebied?

    Heeft het met sluitertijd te maken? Kan ik dat beinvloeden?

    Alvast bedankt voor de hulp

    Groeten,
    Robert


  • #2
    Negen kansen op tien heeft U bewegingsonscherpte.
    Een simpele test: plaats Uw camera op een statief (als U dat heeft)en neem terug een foto via de zelfontspanner.
    indien scherp was Uw probleem bewegingsonscherpte
    indien terug onscherp heeft Uw toestel focusproblemen

    Christiaan
    Fuji Digitaal fototoestel

    Comment


    • #3
      Bedankt voor de reactie, maar ik neem niet altijd een statief mee. En natuurlijk heeft beweging invloed op de scherpte van de foto, maar ik beweeg toch bijna niet. Maar het is een tesjte waard. Buitenfoto's zijn trouwens haarscherp. Foto's met flits ook, alleen te donker of met witte cirkels (zie topic over witte cirkels )

      Gr
      Robert

      Comment


      • #4
        Hey DroiD (goed gevonden naam),

        De search werkt wel, maar je moet één forum aanduiden om in te zoeken, en niet allemaal in één keer. Anders heb je inderdaad een timeout.

        Maar deze keer ga ik je de moeite besparen ...