Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Clouseau 29/12

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Clouseau 29/12

    Ben op 29/12 ook es gaan proberen een paar goei fotokes te maken van de mannen van clouseau.
    Verre van makkelijk , toch enkele die geslaagd zijn ...







    of ?
    Last edited by GuntherV; 30 december 2007, 20:52. Reden: nieuwe foto hosting
    Nikon Z9 - Nikon D5
    NIKON 14-24MM F/2.8G ED - 24-70MM VR F/2.8E ED - 70-200MM F/2.8E FL ED VR - 50MM F/1.8 - NIKON 500MM F5.6 PF - NIKON AF-S 200-500MM F/5.6E ED VR - SIGMA 85MM F/1.4 ART

  • #2
    Re: Clouseau 29/12

    Oorspronkelijk geplaatst door GuntherV Bekijk bericht
    Ben op 29/12 ook es gaan proberen een paar goei fotokes te maken van de mannen van clouseau.
    Verre van makkelijk , toch enkele die geslaagd zijn ...
    of ?
    Ik heb niks tegen foto's met scheve horizons in concertfotografie, integendeel. Maar de 'scheve hoek' moet wel een doel dienen, bijvoorbeeld om de compositie spannender te maken. Bij 1 en 2 is dit helemaal niet het geval, en stoort het m.i. dus. Bij 1 is er ook geen enkel verticaal of horizontaal anker-element: mocht - bijvoorbeeld - de arm van Koen nu horizontaal zijn geweest, dan was de 'helling' veel minder storend geweest. Dikwijls is het voldoende om de arm van een gitaar als enige haakse element in een scheefstaand concertbeeld te hebben, maar er moet wel een haaks element zijn, waar de blik zich op kan richten. Zoals de gitaar hier: http://www.concertpix.be/pages/inter...lartists25.htm, of de micro hier: http://www.concertpix.be/pages/inter...lartists37.htm. Tenminste, zo heb ik het altijd ervaren. Overigens technisch perfecte concertbeelden, daar niet van. Zeker nr. 3 is mooi.
    Last edited by Concertfoto; 30 december 2007, 12:28.

    Comment


    • #3
      Re: Clouseau 29/12

      best grappig

      één behoorlijk scherpe kritiek en tóch staat hij in de Hall of Fame

      omdat hij gewoon steengoed is natuurlijk. Hij straalt nl. het volgende uit : MEGA-ATMOSFEER.
      Know what you know, and don't know what you don't know.

      Comment


      • #4
        Re: Clouseau 29/12

        Scherpe kritiek is veel gezegd, het is kritiek waar je wat van opsteekt ...
        Nikon Z9 - Nikon D5
        NIKON 14-24MM F/2.8G ED - 24-70MM VR F/2.8E ED - 70-200MM F/2.8E FL ED VR - 50MM F/1.8 - NIKON 500MM F5.6 PF - NIKON AF-S 200-500MM F/5.6E ED VR - SIGMA 85MM F/1.4 ART

        Comment


        • #5
          Re: Clouseau 29/12

          Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
          best grappig

          één behoorlijk scherpe kritiek en tóch staat hij in de Hall of Fame

          omdat hij gewoon steengoed is natuurlijk. Hij straalt nl. het volgende uit : MEGA-ATMOSFEER.
          Toch wel vreemd met 1 reactie en dan in het HOF.
          Je moet het maar gezien hebben.

          mvgr
          antoine200

          Comment


          • #6
            Re: Clouseau 29/12

            Ja ook ik vind dit een rare HOF vermelding...
            Deze foto's kunnen me namelijk niet bekoren.
            Het scheve voegt niets toe aan de eerste 2 en de derde heeft teveel ruimte bovenaan.

            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment


            • #7
              Re: Clouseau 29/12

              Ik vind dat deze terecht in de hof staat Zelf had ik hem niet genomineerd maar ik vind het zeker geen verkeerde keuze, de foto viel me direct ook op tussen alle anderen en da's toch een pluspunt. Zo zie je maar dat meningen kunnen verschillen
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Clouseau 29/12

                Ik kom hier maar raar of zelden kijken, maar ik las dat het tweede plaatje in het HOF staat... 100% TERECHT m.i..
                Het mag dan al een referentiepunt missen, maar toen ik deze reeks plaatjes zag, en vooral die tweede, vond ik ze meteen steengoed. Er zit enorm veel sfeer met zalige kleurtjes, en enorm veel detail in de plaatjes, Het tweede is net iets anders dan wat je hier gewoonlijk ziet, apart, door de manier waarop het gemaakt is. Proficiat.

                Comment


                • #9
                  Re: Clouseau 29/12

                  Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                  Maar de 'scheve hoek' moet wel een doel dienen, bijvoorbeeld om de compositie spannender te maken. Bij 1 en 2 is dit helemaal niet het geval, en stoort het m.i. dus. Bij 1 is er ook geen enkel verticaal of horizontaal anker-element: mocht - bijvoorbeeld - de arm van Koen nu horizontaal zijn geweest, dan was de 'helling' veel minder storend geweest. Dikwijls is het voldoende om de arm van een gitaar als enige haakse element in een scheefstaand concertbeeld te hebben, maar er moet wel een haaks element zijn, waar de blik zich op kan richten.
                  Zeer interessante lectuur Concertfoto
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment


                  • #10
                    Re: Clouseau 29/12

                    Oorspronkelijk geplaatst door GuntherV Bekijk bericht
                    Scherpe kritiek is veel gezegd, het is kritiek waar je wat van opsteekt ...
                    Zelfs helemaal niet als kritiek bedoeld, Gunther. Gewoon wat ervaring die ik probeer door te geven - op mijn soms wat botte manier, misschien. Probeer het maar eens, de volgende keer: je zal zien dat het beeld aan kracht wint. Succes!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Clouseau 29/12

                      Thx concertfoto, kan ik enorm waarderen

                      Ook de rest natuurlijk bedankt voor de reacties ...
                      Nikon Z9 - Nikon D5
                      NIKON 14-24MM F/2.8G ED - 24-70MM VR F/2.8E ED - 70-200MM F/2.8E FL ED VR - 50MM F/1.8 - NIKON 500MM F5.6 PF - NIKON AF-S 200-500MM F/5.6E ED VR - SIGMA 85MM F/1.4 ART

                      Comment


                      • #12
                        Re: Clouseau 29/12

                        Keigoeie reeks!
                        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                        Comment

                        Working...
                        X