Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Red Shoe Diaries

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Red Shoe Diaries

    Een tijdje geleden op Winterkickx deze plaatjes gemaakt.



    It's not the size that matters, it's how you use it.
    Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

  • #2
    Re: The Red Shoe Diaries

    Ik was er de woensdag ook op vraag van die band. Zo hard heb ik nog nooit moeten wenen! Niet door de band hoor
    Een plafond met voor 1000den euros licht en geen enkel maar dan ook geen enkel spotje op de band gericht
    Dan ook nog een bandlild die de lichtknopjes bediend... Ben na 2 nummers helaas naar huis gegaan. Na 3 foto's ben ik gestopt.
    Heb al op erge plaatsen moeten/mogen fotograferen maar dit was echt wel heel erg!
    Je eerste valt nog vrij goed mee, maar de 2e is echt een resultaat van de verschrikkelijke belichting...
    StijnDeGrauwe.be

    Comment


    • #3
      Re: The Red Shoe Diaries

      Ik weet het, ik was er op 22 december op vraag van de band. De band was goed, maar de belichting was triestig.
      Ik vond die tweede nog goed, net door de verschrikkelijke belichting.
      It's not the size that matters, it's how you use it.
      Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

      Comment


      • #4
        Re: The Red Shoe Diaries

        ik snap jullie toch niet hoor
        de belichting staat NIET in functie van de fotografen.
        als fotograaf kun je uit ELKE belichting mooie beelden halen,
        als je maar voldoende ervaring hebt.

        een slecht beeld is NOOIT het gevolg van een slechte belichting van de groep
        maar STEEDS het gevolg van een fotograaf die niet weet om te gaan met de
        aangeboden belichting.

        als jullie op vraag van de band zijn komen shooten, denk ik dat de enige die
        een fout gemaakt heeft, de band zelf is, door iemand te vragen die niet
        voldoende overweg kan met deze belichting. ('k zeg niet dat ik het beter had gedaan)

        en als de belichting zo slecht was, hoe komt het dan dat beide beelden
        op het randje van overbelicht zijn?

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: The Red Shoe Diaries

          @ MM
          Wel dan moet je mij even vertellen hoe in die situatie mooie beelden te maken?
          Je fotografeert vanuit een zaal naar een PIKdonker podium...
          Mensen in de zaal zagen enkel wat donkere schimmen die muziek aant maken waren. ben echt nieuwsgierig hoe met deze situatie om te gaan?
          StijnDeGrauwe.be

          Comment


          • #6
            Re: The Red Shoe Diaries

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            ik snap jullie toch niet hoor
            de belichting staat NIET in functie van de fotografen.
            als fotograaf kun je uit ELKE belichting mooie beelden halen,
            als je maar voldoende ervaring hebt.

            een slecht beeld is NOOIT het gevolg van een slechte belichting van de groep
            maar STEEDS het gevolg van een fotograaf die niet weet om te gaan met de
            aangeboden belichting.

            als jullie op vraag van de band zijn komen shooten, denk ik dat de enige die
            een fout gemaakt heeft, de band zelf is, door iemand te vragen die niet
            voldoende overweg kan met deze belichting. ('k zeg niet dat ik het beter had gedaan)

            en als de belichting zo slecht was, hoe komt het dan dat beide beelden
            op het randje van overbelicht zijn?

            mm
            Nu weet ik tenminste waarom ik hier weinig reacties krijg op mijn concertfoto's. Omdat ik een knoeier ben.
            Wat ik wilde aangeven was dat je met het aanwezige materiaal wel wat beter van belichting kon doen.
            Ik heb geprobeert om er het beste van te maken.
            Gezien de reactie is dat niet echt gelukt.
            Last edited by Consiglieri; 28 december 2007, 17:34.
            It's not the size that matters, it's how you use it.
            Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

            Comment


            • #7
              Re: The Red Shoe Diaries

              stijn en bart,

              ik heb geen enkel oordeel over de foto's gegeven,
              alhoewel ik dat misschien wél had moeten doen, sorry.

              als de sfeer van het concert schimmige gestaltes tegen een blauwe achtergrond is,
              dan is het dàt wat je met de foto's moet weergeven, zoals de band het bedoeld heeft.
              als op geen enkel moment één muzikant in de spotlights staat, dan dien je dat ook
              niet met je foto's weer te geven.

              mooie beelden zijn voor mij beelden de weergeven hoe het concert was.
              en daarin is bart hier denk ik vrij goed geslaagd, behalve dan dat ik me
              niet kan ontdoen van de indruk dat beide foto's ietsje teveel belicht zijn.
              als het podium, zoals stijn zegt, pikdonker was, moet je me toch eens
              vertellen hoe dat komt ...

              en nogmaals, consiglieri, de belichting dient NIET om de fotografen te
              plezieren, maar om de juiste ondersteuning te geven van de muziek/muzikanten.
              dat is een keuze die de groep maakt.

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: The Red Shoe Diaries

                Even verduidelijken dat het niet de groep was die voor de belichting gezorgd heeft. Ze speelden in een discotheek setting. Deze setting was er omdat na hun optreden er een discotheek gesimuleerd werd, met name Versuz on tour. Het is haast onmogelijk om een groep in beeld te brengen die in het donker staat terwijl er voor hun lichtbundels hun ding doen als in een discotheek. Het resultaat is dan vooral dat ook al zou je hun schimmen willen vastleggen, je altijd met lichtbundels in rook op de voorgrond zit. Er was geen enkele spot die op het podium gericht stond. Je moest het doen met een verdwaald bundeltje dat per ongelijk een fractie van een seconde op het gezicht van een een artiest viel. Haast onbegonnen werk in mijn ogen. De TS heeft dan ook nog vrij goede beelden mee naar huis genomen.
                StijnDeGrauwe.be

                Comment


                • #9
                  Re: The Red Shoe Diaries

                  Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  mooie beelden zijn voor mij beelden de weergeven hoe het concert was.
                  en daarin is bart hier denk ik vrij goed geslaagd, behalve dan dat ik me
                  niet kan ontdoen van de indruk dat beide foto's ietsje teveel belicht zijn.
                  als het podium, zoals stijn zegt, pikdonker was, moet je me toch eens
                  vertellen hoe dat komt ...
                  De enige reden die ik kan geven is dat Stijn na 3 nummers of zo vertrokken is, ik ben gebleven tot het einde en heb dus af en toe geluk gehad dat er meer licht was. Waarschijnlijk daardoor dat ook mijn lichtmeting wat de mist inging. En omdat mijn schermen niet gecalibreert zijn, vrees ik dat ik ze in nabelichting nog wat lichter gemaakt heb, waardoor ze inderdaad naar het overbelichte neigen.
                  It's not the size that matters, it's how you use it.
                  Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Red Shoe Diaries

                    Little Reminder: Front 242 op Rock Ternat !

                    Ook bijna geen licht of alles tegen licht.. vraag het aan de andere mensen die daar waren

                    Maar bon.. de 2 fotos hier zijn niet zo slecht vind ik..
                    Ollie
                    www.olliec.be

                    Comment

                    Working...
                    X