Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Misschien weet Jaja dit wel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Misschien weet Jaja dit wel...

    of iemand anders die in het onderwijs staat...

    Ik ben op zoek naar een goed fotobewerkingsprogramma voor een school.


    Vereisten: mag niet te duur zijn en moet degelijk zijn ( de leerkrachten zullen hiermee werken ).


    Photoshop mag, indien Adobe speciale prijzen voor het onderwijs hanteert. Ik dacht hier ooit iets van gelezen te hebben, maar ik weet het niet zeker...

    Indien dit niet het geval is dacht ik aan Photoshop Elements of aan The GIMP ( is dit freeware ? )
    Maar The GIMP ken ik niet en bij freeware vrees ik steeds dat het (nog?) vol bugs zit....


    Men zou ook Photoshop Album willen gebruiken om foto's te catalogeren en eventueel viewen.
    Dit ken ik ook niet. Is dit te verkiezen boven Irfanview of ACDSEE ?

    Graag wat raad.



    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Marc,

    al meer dan een jaar geleden stond er in Klasse eens een artikel over de Schoolbox : een verzameling Corel programma's aan speciale prijzen... ik dacht dat ik toen 1000 Bfr. betaald had voor het hele pakket... kijk eens op http://www.schoolbox.nl/html/info_corel_schoolbox.html
    Jan
    www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

    Comment


    • #3
      En Corel is goed hoor...
      Je kan kiezen, als fotobewerkingsprogramma voor Corel PhotoPaint.
      en als je kiest voor de oudere versie 9 (ondertussen is de versie 11 al uit) dan heb je het ooknog in het Nederlands.
      Versie 10 en 11 zijn Engels, Frans of Duitstalig maar geen Nederlands...

      Ik werk al jaren met Corel Photopaint (Mijn Fanta- en badge-topics zijn ermee gemaakt)
      Ik heb Adobe Photoshop wel op m'n PC staan maar gebruik 't uiterst zelden.

      Comment


      • #4
        @ Mic: Corel 11 zou ook in het Nederlands bestaan...

        http://www.comcol.nl/bestel/siigw_a.hts#8302f

        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Originally posted by Hombre
          @ Mic: Corel 11 zou ook in het Nederlands bestaan...

          http://www.comcol.nl/bestel/siigw_a.hts#8302f


          Ooo ja??? Daar weet ik niks van...
          Op de site van Corel staat het niet te lezen..
          ------------------ Corel--------------------
          What languages/versions/platforms/verticals are available?
          CorelDRAW® Graphics Suite 11 is designed for both Windows® and Macintosh®, and supports the latest operating system releases, including Mac® OS 10.1 and Windows XP. It's available in English, International English, German, French, Italian, Spanish, Brazilian Portuguese, Polish, Traditional Chinese and Japanese.
          -----------------Corel-------------------

          Maar het zou kunnen. ik zou 't fijn vinden.
          De versie 10 hebben ze niet meer in 't Nederlands gemaakt omdat het afzetgebied te klein is.

          Comment


          • #6
            Bedankt mensen !

            En als viewer ? Ik weet dat je bv. "Michelangelo" uit ACDSEE mooie ( en vooral gemakkelijk ) slideshows kan maken met fade-effecten enz...

            Is dit de verkiezen boven het nieuwe "Photoshop Album" ???

            Iemand een idee wat ACDSEE en Photosop Album kosten ?
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Even in het archief van Klasse gedoken : (september 2000)

              Corel Draw 9, Photo-Paint 8, WordPerfect Office 2000, Paradox 9, Corel Ventura 8, Corel Print Office Negen volle cd's nieuwe software, inclusief foto's en cliparts, zitten gebundeld in een Schoolbox, inclusief een handleiding met zogenaamde quick starts (Werken met Corel in 10 stappen). Daarmee hebt u de nieuwste tekstverwerker, rekenblad, teken-, database-, layout- en fotoverwerkingsprogramma's van Corel in handen. Scholieren, studenten, leerkrachten en docenten kunnen deze box bestellen voor slechts 1000 (duizend) frank, inclusief btw en verzendingskosten. Bestellen doet u via een bestelformulier met stempel van uw school.

              Elke Vlaamse school ontving al een kennismakingspakket, maar u kan dit formulier ook aanvragen bij Schoolbox BV,Postbus 21,1950 AA Velsen-Noord (Nederland) Tel. 0031251291222 of Fax: 0031251291220, E-mail: info@schoolbox.nl of website: www.schoolbox.be.
              Jan
              www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

              Comment


              • #8
                Originally posted by Marc
                Indien dit niet het geval is dacht ik aan Photoshop Elements of aan The GIMP ( is dit freeware ? )
                Maar The GIMP ken ik niet en bij freeware vrees ik steeds dat het (nog?) vol bugs zit....
                Deze vrees is volledig onterecht! The GIMP is open-source dus gratis te gebruiken en zit zeker niet vol bugs. Zoals ook Open Office, Linux, e.a. niet vol bugs zitten!

                Of crop it! ook niet vol bugs zit
                Gallery: http://www.fotogallerij.be

                Comment


                • #9
                  ...gevonden op de "hoompeetz" van The GIMP:

                  Bugs, bugs, bugs!
                  The current development version of Gimp is loaded with tons of bugs, as Bugzilla will show you in the list of open bugs (including the list of enhancement proposals). If you think you've found a new one, you can submit a bug report.


                  en als ze het al zelf zeggen...kweenie...
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Marc,

                    In school gebruiken we nu in de klassen OpenOffice en het gratis grafisch programma Irfanview (met NL taalmodule).
                    Voor FTP gebruiken we SmartFTP - ook gratis ...

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Marc
                      ...gevonden op de "hoompeetz" van The GIMP:

                      Bugs, bugs, bugs!
                      The current development version of Gimp is loaded with tons of bugs, as Bugzilla will show you in the list of open bugs (including the list of enhancement proposals). If you think you've found a new one, you can submit a bug report.


                      en als ze het al zelf zeggen...kweenie...
                      Vrij normaal voor een development version vind je ook niet? Je hebt stable en development releases. Development releases zijn om te testen, debuggen, ... Stable versions zijn om te gebruiken. Deze praktijk heeft in het verleden reeds bewezen dat er in open source software minder bugs te vinden zijn dan in commerciële software. Deze stelling is niet zomaar uit de lucht gegrepen ook niet. Bestaan verschillende papers hierover (heb mijn thesis hierover gedaan).
                      Gallery: http://www.fotogallerij.be

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by jaja
                        In school gebruiken we nu in de klassen OpenOffice
                        Formidabel Jaja. Als meer scholen dit zouden doen, zou men mensen niet zo afhankelijk maken van MS software en tevens nog wat budgetten overhouden om meer PC's aan te kopen!
                        Gallery: http://www.fotogallerij.be

                        Comment


                        • #13
                          Hallo rept,

                          We zijn er "relatief" tevreden over ...
                          Maar onze rapporten zijn één grote Excel-macro en die doen het dus helemaal niet .
                          OpenOffice kan echter prima bv. Word als tekstverwerker vervangen.
                          En da's het meest gebruikte onderdeel.

                          Jaja

                          Originally posted by rept
                          Originally posted by jaja
                          In school gebruiken we nu in de klassen OpenOffice
                          Formidabel Jaja. Als meer scholen dit zouden doen, zou men mensen niet zo afhankelijk maken van MS software en tevens nog wat budgetten overhouden om meer PC's aan te kopen!
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jaja
                            We zijn er "relatief" tevreden over ...
                            Maar onze rapporten zijn één grote Excel-macro en die doen het dus helemaal niet .
                            OpenOffice kan echter prima bv. Word als tekstverwerker vervangen.
                            En da's het meest gebruikte onderdeel.
                            Da's één van de grote problemen. Microsoft doet al het mogelijk om bestandsformaten en dergelijke zo gesloten en onuitwisselbaar te maken als maar kan. Mensen maken er de gewoonte van om een DOC bestandje en dergelijke door te mailen en staan er niet bij stil dat dit een gesloten formaat is. MS dwingt zo gebruikers word te gebruiken. Regelmatig wijzigen ze dan nog eens het bestandsformaat zodat Word 2000 documenten niet kunnen gelezen worden door Word 97 gebruikers en zo worden deze laatste gedwongen up te graden (terwijl Word 97 perfect voldeed in hun behoeften).
                            Gallery: http://www.fotogallerij.be

                            Comment


                            • #15
                              Marc,
                              Die opensource mensen proberen in elk geval niet hun problemen te verbergen, wat van vele commerciele producten niet altijd te zeggen is ...
                              Ik heb niks dan goeie ervaringen met Open Source en zou dit zeker en vast willen aanbevelen.
                              Wat Gimp betreft, heb ik geen persoonlijke ervaringen ( nog niet ), maar 'k heb er wel al goede reacties op gezien.
                              embee ::: nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X