Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoalbum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoalbum

    Ik wil een album laten afdrukken in het landscape formaat en ongeveer 34x24cm groot (geen spiraalbinding). Liefst wil ook met software werken ipv online.

    Heb reeds de verschillende topics hieromtrent gelezen maar ik ben niet veel wijzer geworden.

    Ooit heb ik eens een album laten printen bij Fototoalbum en was daar niet tevreden over. Dit is wel ruim 2 jaar geleden dus misschien zijn ze beter geworden.

    Zelf heb ik een selectie gemaakt van centrales die blijkbaar goed zijn :

    Photobuch - werkt met software (vooral in advance mode werken)
    - beperkt formaat (classic reeks max. 20,5x27)
    - hebben ook A4/A3 maar is duurder, minder software mogelijkheden (denk ik) en cover kan niet bedrukt worden.

    Blurb : - ongeveer gelijk aan Fotobuch maar goedkoper (nadeel zit in de States)
    - er wordt meestal voor de hardcover versie gekozen
    - zij hebben wel een Large Landscape formaat van 33x28cm
    - werkt online maar ze hebben blijkbaar ook software 'Booksmart'

    Spector : - zou ook goed zijn
    - werkt met software maar te kleine formaten (hebben wel 30x30)
    - zij hebben de keuze tussen 'digitale druktechniek' en 'fotopapier'. Weet niet goed wat ik me hierbij moet voorstellen.

    FotoXS : - zou ook goed zijn (volgens Zoom.NL)
    - werkt online (nadeel) en staat erop geen compressie toe te passen
    - formaat kan er nog mee door nl 29,7x21

    Photoways : - werkt met software (wel beperkte pagina indeling)
    - goed geprijsd en regelmatig promo's
    - formaat 28x21 cm

    Pixbook : - werkt met software (veel mogelijkheden en kan ook 300dpi aan
    - formaat A3 mogelijk

    Colormailer : - werkt met software (goede mogelijkheden)
    - nadeel altijd 50p (behalve bij spiraalbinding)
    - formaat Deluxe Landscape 34x24cm (ook min. 50p)

    Albumprinter : - geen fotoprints maar gewoon drukwerk

    Ondanks er al een groot topic was hieromtrent, zou ik toch graag van jullie enkele reacties krijgen ivm jullie bevindingen. Momenteel denk ik aan Photoways (gezien de huidige promo, maar dan heb ik wel ineens 3 albums en stel dat ik dan niet tevreden ben...) of Colormailer.
    Canon 5D mkII | Canon 6D | Canon 5Dc | 24-70mm L f2.8 | 70-200mm L f4 IS | 100-400mm L | Canon 85mm f1.8 | Canon 430 EX II | Metz 48 AF-1

  • #2
    Re: Fotoalbum

    Heb Photobuch al gebruikt. (Niet de pro-versie). Buitenkant mooi bedrukt en 120 pagina's. (zw/w + kleur) aan 81 euro.
    Belangrijk:heb alles in PS gemaakt in 300 dpi, inclusief de achtergronden en dat dan zo via de advanced-mode ingebracht.
    Ben erg tevreden... maar de basisfoto moet van goede kwaliteit zijn.
    Heb je onberispelijke foto's dan heb je een mooi boek.

    Mijn volgende boek over de Provence is op computer in de maak.
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

    Comment


    • #3
      Re: Fotoalbum

      Heb mijn login gekregen voor AkusaBook en zal binnenkort mijn eerste bestelling plaatsen.

      Nadeel is dat je met PSD templates moet werken (tijdrovend) maar het resultaat is echt super.
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: Fotoalbum

        Met photoshop kan je inderdaad mooie dingen doen, maar daar heb ik momenteel niet de tijd voor.

        Dus voorlopig blijft het bij foto's rechtstreeks in templates plaatsen.

        Voor AkusaBook moet je blijkbaar professional zijn en dat ben ik in de verste verte niet .... maar laat zeker de resultaten van je werk eens zien.
        Canon 5D mkII | Canon 6D | Canon 5Dc | 24-70mm L f2.8 | 70-200mm L f4 IS | 100-400mm L | Canon 85mm f1.8 | Canon 430 EX II | Metz 48 AF-1

        Comment


        • #5
          Re: Fotoalbum

          Oorspronkelijk geplaatst door Bronco Bekijk bericht
          Blurb : - ongeveer gelijk aan Fotobuch maar goedkoper (nadeel zit in de States)
          - er wordt meestal voor de hardcover versie gekozen
          - zij hebben wel een Large Landscape formaat van 33x28cm
          - werkt online maar ze hebben blijkbaar ook software 'Booksmart'
          De boeken voor Europa worden in Nederland gedrukt. Hierdoor heb je geen douane kosten te betalen. Het voordeel is ook dat je in USD kan betalen wat het allemaal nog goedkoper maakt.
          Je hebt Booksmart nodig om je book in elkaar te steken. En dat werkt prima.
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

          Comment


          • #6
            Re: Fotoalbum

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
            Heb mijn login gekregen voor AkusaBook en zal binnenkort mijn eerste bestelling plaatsen.

            Nadeel is dat je met PSD templates moet werken (tijdrovend) maar het resultaat is echt super.
            Knappe dingen inderdaad, maar ik ben ook gene pro dus dit is niets voor mij...
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

            Comment


            • #7
              Re: Fotoalbum

              Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
              De boeken voor Europa worden in Nederland gedrukt. Hierdoor heb je geen douane kosten te betalen. Het voordeel is ook dat je in USD kan betalen wat het allemaal nog goedkoper maakt.
              Je hebt Booksmart nodig om je book in elkaar te steken. En dat werkt prima.
              Aha, dat is interessant. Weet je ook wie de prints maakt ?
              Canon 5D mkII | Canon 6D | Canon 5Dc | 24-70mm L f2.8 | 70-200mm L f4 IS | 100-400mm L | Canon 85mm f1.8 | Canon 430 EX II | Metz 48 AF-1

              Comment


              • #8
                Re: Fotoalbum

                Oorspronkelijk geplaatst door Bronco Bekijk bericht
                Aha, dat is interessant. Weet je ook wie de prints maakt ?
                Als je effe surft op www.blurb.com heb je misschien een antwoord. De boeken worden vanuit Eindhoven verzonden.
                Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                Comment

                Working...
                X