Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Body of Lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Body of Lens

    Ik verkoop mijn 18-200 om over te stappen naar een 17-55. Echter mijn body blijft voorlopig een D50.

    Is dit overkill of niet? In de toekomst zou ik nog voor een zoom gaan maar die is nu niet zo belangrijk. Later komt er dan nog wel een nieuwe body.

    Mijn ervaringen wat betreft de 18-200 is dat ze inderdaad niet van de snelste is en dat ze op min F8 moet staan om netjes scherp te zijn. De VR werkt dan wel redelijk goed.
    Ook heb ik het probleem dat de lens uitschuift wanneer ze vertikaal hangt.

    Momenteel heb ik enkel nog de 50/1.8, dus een nieuwe lens moet er zeker komen.
    Ben hobbyist die graag vanalles en nog wat foto's neemt, zowel natuur, sport, beestjes, potretten,..
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

  • #2
    Re: Body of Lens

    overkill: nee hoor kopen die lens.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Body of Lens

      Go for it

      Als je tele nodig hebt, kijk naar de AF-S 70-300 VR. Prima lens voor zijn geld
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: Body of Lens

        Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        Go for it

        Als je tele nodig hebt, kijk naar de AF-S 70-300 VR. Prima lens voor zijn geld
        Was inderdaad mijn optie...

        Nu nog een mooie tweedehands 17-55 vinden..
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Body of Lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          In de toekomst zou ik nog voor een zoom gaan maar die is nu niet zo belangrijk.
          de 17-55 is toch een zoom
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Body of Lens

            Ik heb de 70-300VR op mijn D50, en ik moet zeggen dat dit mijn meest gebruikte lens is, naast de 50mm 1.8...

            Comment


            • #7
              Re: Body of Lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              de 17-55 is toch een zoom

              Ja natuurlijk maar, bedoelde nog meer Tele
              Last edited by Destn; 18 december 2007, 09:17.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Body of Lens

                Al eens aan een Tamron 17-50 f2.8 gedacht? Sommigen doen daar héél erg lyrisch over. Zie ook op Photozone.
                Voor de prijs van 1 Nikkor 17-55 kun je er bijna 4 kopen...

                Comment


                • #9
                  Re: Body of Lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Al eens aan een Tamron 17-50 f2.8 gedacht? Sommigen doen daar héél erg lyrisch over. Zie ook op Photozone.
                  Voor de prijs van 1 Nikkor 17-55 kun je er bijna 4 kopen...


                  Waarvoor zou je dan opteren?
                  die Tamron 17-50 f2.8 in combinatie met een D200 of toch een Nikkor 70-300VR?

                  In een ander topic lees ik dat die 17-55 zijn geld dubbel en dik waard is en dat de meesten spijt hebben dat ze hem niet vroeger aangekocht hebben?
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: Body of Lens

                    Houd die D50 maar.
                    Ik heb niet de 17-50 maar wel de 28-75, ook een fantastische lens.
                    Die heb ik aangevuld met een Tokina 12-24 en een 70-210 f4 en een paar primes. Daar kan ik alles mee doen wat ik wil.
                    En mijn mening over de Nikkor 17-55: véél te duur voor een hobbyist. M.a.w.: zijn geld misschien wel waard maar het mijne niet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Body of Lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      En mijn mening over de Nikkor 17-55: véél te duur voor een hobbyist. M.a.w.: zijn geld misschien wel waard maar het mijne niet.

                      Ja mijn verstand en portefeuille zeggen ook dat het 'maar' een hobby is.

                      Beter die Tamron icm een 70-300VR dan?
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: Body of Lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Beter die Tamron icm een 70-300VR dan?
                        Dat ik toch wat ik zou doen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Body of Lens

                          ik ken die lenzen niet direct maar ik heb momenteel een 400D, vergelijkbare klasse als de D50... De 400D doet nog meer dan zijn werk voor mij en ik zit nog niet aan het einde van diens capaciteiten.

                          Ik heb me daarom ook voorgenomen om eerst een fatsoenlijke glaswinkel te kopen vooraleer ik naar een xxD klasse camera zou overstappen.

                          Ik wil maar zeggen dat momenteel het glaswerk een grotere bijdrage voor mij levert dan een nieuwe body...
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Body of Lens

                            Heb deze avond een prachtoccasie 17-55 gekocht.

                            Bedankt Geert! (Ook voor de uitleg )
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #15
                              Re: Body of Lens

                              Nog een vraagje...

                              Welk merk van Cir Pol. filter kies ik nu best? En waar komen dien immense prijsverschillen vandaan?

                              Nikon filter kiezen: 170€
                              B+W circulair Pol 77 E: 108€
                              Of dit setje van Tiffen: 140€ http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=10723

                              Heeft dat setje behalve de cir. pol. filter nog andere waarde?
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X