Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwjaar...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwjaar...

    Beste, binnenkort komt er weer nieuwjaar aan en zit met een koppel vragen..

    Ik ga met een aantal koppels uiteten op restaurant die avod en zou grag mij D80 meenemen voor foto's te nemen.. maar heb enkele vragen hierrond..

    Ik zit met een nikon D80 18-70 objectief maar dit is niet echt lichtsterk voor zo'n avondje uit.. dit is in een redelijk donker restaurant met enkel wat spots en sfeerverlichting rondom

    Ik zou dus graag foto's nemen zonder flits, om zoveel mogelijk sfeer in mijn foto's te behouden.
    Kan ik dit bereiken zonder mijn ingebouwde flitser te laten schieten, door bvb mijn (flits)belichtingscorrectie aan te passen. Bepaalde stand te fotograferen OF zou een 50mm f1.8 hierin uitkomst beiden..
    Dit objectief wil ik zowiezo al halen maar evt vroeger voor dus kerst en nieuwjaar mee te nemen...

    tom

  • #2
    Re: nieuwjaar...

    De zoom lens van Tamron kan je hier eventueel uitkomst bieden:
    de 28-75mm f2.8 is een redelijk lichtgevoelige lens waar ik althans heel tevreden mee ben. Je kan inderdaad ook voor een prime gaan maar alles hangt dan ook een beetje af hoe ver je van het onderwerp staat ed. (compo, ...). hier kan een zoom misschien iets creatiever zijn.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwjaar...

      Als je toch moet flitsen, gebruik dan bv ISO 400, een grote opening en een trage sluitertijd, 1/15" of 1/10" of zo iets. Daardoor pak je wat van het omgevingslicht mee, hoe weinig het ook is.

      Comment


      • #4
        Re: nieuwjaar...

        heb je de sigma 35mm 1.4 al eens bekeken? dat is een prima lensje voor dergelijke gelegenheden!
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: nieuwjaar...

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          heb je de sigma 35mm 1.4 al eens bekeken? dat is een prima lensje voor dergelijke gelegenheden!
          of de sigma 20mm 1.8
          5DmkIII en wat glas

          Comment

          Working...
          X