Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe belangrijk vind jij een reactie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe belangrijk vind jij een reactie?

    Sjah.

    Misschien een rare vraag, maar ik denk zo dat je op een forum post om ook zoveel mogelijk reacties te krijgen toch?

    Los van het feit dat het een oe of ah moet zijn uiteraard. En opbouwend commentaar is bij mij altijd welkom zolang het maar niet het oefenloze gezeur over dingen is die totaal niet aan de orde zijn bij sommige platen. Maar goed. Daar gaat deze topic niet over.

    Wat mij opvalt is dat hier een boel mensen zitten die op veel fora actief zijn, veel posten, maar weinig reageren op anderen. En dat vind ik jammer want dit zijn vaak de betere fotografen.

    Enfin.
    Ikzelf vind het heerlijk om reacties te krijgen. Hoe meer hoe beter
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

  • #2
    Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

    awel, jorg, hier alvast een reactie van mij.
    mijn antwoord: ja!

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

      Ik vind reacties ook wel leuk.
      Zowel de negatieve als de positieve...
      Soms zijn het er veel meer dan ik had verwacht en soms valt het al eens tegen
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

        Bij deze heb je een reactie!
        Tuurlijk vind ik het ook leuk om respons te krijgen op een beeld. In eerste instantie maak je foto's omdat je dat zelf leuk vindt, maar het resultaat delen hoort er nu eenmaal bij. Van het album om samen te bekijken tot de klik-klik-klik diavoorstelling en hoera... dit forum.
        Ik vind reacties motiverend om verder te gaan, en af en toe leer je nog uit de tips...

        Ik reageer zeker niet op alle foto's op alle fora, onbegonnen werk. Maar de fora waar ik zelf post volg ik toch van naderbij.

        Smt.
        Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

          Goh reacties zijn altijd leuk natuurlijk maar ik zet een beeld pas online als ik er zelf tevreden over ben. Kunst / fotografie is nog altijd iets persoonlijks. Zolang jij je beeld maar goed vind, dat is het vertrekpunt en wat telt. Uiteraard is het leuk om positieve reacties te krijgen op je werk, het is een extra waardering en nodig om bv. in een gallerij te kunnen exposeren (bekende).

          Dus commentaar is leuk maar ik zal er niet van wakker liggen als ik geen reacties krijg omdat ik de foto's toch voor mijzelf neem.

          Zoals hierboven al aangegeven vind ik wel dat als je wil reageren, je de moeite mag doen om te zeggen wat je goed / slecht vindt en waarom ook. Vaak lees je "is niet goed" maar waarom vind je dat beeld niet goed? Compositie, belichting? Een collega van heeft niks met vogels - los daarvan kan hij toch een vogel-foto appreciëren als deze goed (technisch) werd uitgevoerd. Dus bij het bekritiseren vind ik dat je de techniek eerst moet bekijken en achteraf pas je persoonlijke invulling / ervaring van het beeld.
          Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

          Comment


          • #6
            Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

            Oorspronkelijk geplaatst door tomclaessens Bekijk bericht
            Goh reacties zijn altijd leuk natuurlijk maar ik zet een beeld pas online als ik er zelf tevreden over ben. Kunst / fotografie is nog altijd iets persoonlijks. Zolang jij je beeld maar goed vind, dat is het vertrekpunt en wat telt. Uiteraard is het leuk om positieve reacties te krijgen op je werk, het is een extra waardering en nodig om bv. in een gallerij te kunnen exposeren (bekende).

            Dus commentaar is leuk maar ik zal er niet van wakker liggen als ik geen reacties krijg omdat ik de foto's toch voor mijzelf neem.

            Zoals hierboven al aangegeven vind ik wel dat als je wil reageren, je de moeite mag doen om te zeggen wat je goed / slecht vindt en waarom ook. Vaak lees je "is niet goed" maar waarom vind je dat beeld niet goed? Compositie, belichting? Een collega van heeft niks met vogels - los daarvan kan hij toch een vogel-foto appreciëren als deze goed (technisch) werd uitgevoerd. Dus bij het bekritiseren vind ik dat je de techniek eerst moet bekijken en achteraf pas je persoonlijke invulling / ervaring van het beeld.
            uhuh.. zo denk ik er ook over.
            Ik ben blij met elke reactie maar soms krijg je reacties die werkelijk nergens op slaan. Dan denk ik.. kun je nou zelf fotograferen en waar haal je je kennis vandaan? Lees je de bladen, waar zijn je eigen platen? enz.
            Maar dit staat ff los van het feit of je een plaat persoonlijk mooi of niet vindt natuurlijk. Smaak is iets waar niet over te twisten valt.
            Soms krijg je ook heel goede reacties van mensen die dingen zien die mij niet opgevallen waren enz. Das ook heel leuk
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #7
              Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

              Hoe belangrijk vind jij een reactie?

              Ik vind het zo vreselijk belangrijk dat ik een 1 jaar oude foto weer omhoog heb moeten schoppen om maar wat extra reacties te krijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                Ik vind het zo vreselijk belangrijk dat ik een 1 jaar oude foto weer omhoog heb moeten schoppen om maar wat extra reacties te krijgen.
                whahahahahaha jah.
                Ik zag em.
                Maar op die heb ik gereageerd hoor
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                  Krijg ook graag reactie's, maar durf er zelf nog niet veel geven

                  Ben nog niet zo lang bezig en van de technische kant weet ik nog niet zo veel af. Dit is dan ook moeilijk om bv in fotodiscussie commentaar te geven.
                  In showcase gaat dat beter omdat je daar gewoon kan zeggen als je het goed vindt en het waarom moet er niet bij. Een foto kan soms niet helemaal scherp zijn maar toch mooi zijn. De beoordeling heeft voor mij veel te maken met gevoel.

                  Maar ik probeer toch af en toe te reageren
                  Groetjes Hendrika

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
                    Krijg ook graag reactie's, maar durf er zelf nog niet veel geven

                    Ben nog niet zo lang bezig en van de technische kant weet ik nog niet zo veel af. Dit is dan ook moeilijk om bv in fotodiscussie commentaar te geven.
                    In showcase gaat dat beter omdat je daar gewoon kan zeggen als je het goed vindt en het waarom moet er niet bij. Een foto kan soms niet helemaal scherp zijn maar toch mooi zijn. De beoordeling heeft voor mij veel te maken met gevoel.

                    Maar ik probeer toch af en toe te reageren
                    Idem hier.
                    Groetjes Steco

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                      Ik vind reacties krijgen en geven zeer belangrijk. Net deze reacties op BD hebben mij geholpen om mijn fotowerk een paar niveau's hoger te krijgen.

                      Zelf geef ik er niet zoveel meer als vroeger. Enerzijds omdat ik momenteel echt te weinig tijd heb voor het forum.
                      Maar vooral o.w.v. een pak minder aangename ervaringen van de laatste 2 jaar.
                      Je doet de moeite om een foto inhoudelijk en technisch te analyseren, opbouwende kritiek te formuleren, kennis over te dragen, .... en in ruil krijg je PM's waarin je gevraagd wordt van waar je de pretentie haalt om hun masterpiece te bekritiseren.

                      Altijd jammer voor die goedmenende, reactie zoekende mede BD-ers. Voorlopig houd ik me op de vlakte.
                      Ik hoop echter snel weer dat gevoel te hebben dat onderbouwde kritiek geven weer mag en kan en dat de tenen wat minder lang zijn.
                      Waarheden kwetsen, dat is geweten. Net door er mee geconfronteerd te worden en er iets mee te doen kan je stappen vooruit zetten. Als er geen ego in de weg staat natuurlijk.

                      Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                      Ikzelf vind het heerlijk om reacties te krijgen. Hoe meer hoe beter
                      En eeuh MadMax ... ik vind al je platen schitterend. Waauw
                      Meer foto's op mijn website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                        Het is altijd leuk, dat als je een foto post, er een aantal reacties op komen.
                        In showcase is het misschien een soort waardemeter. Als ik af en toe eens meen een leuk plaatje geschoten te hebben (veel te weinig naar mijn zin), dan durf ik er al eens één plaatsen, en veel reactie, vooral positief, geeft toch wel een zekere voldoening (aan een amateurke als ik). Alhoewel ik toch meen dat heel veel reacties in showcase gewoon "subjectief" zijn en eigenlijk niet als waardemeter kunnen doorgaan.

                        In fotodiscussie en fotodiscussie-extra vind ik reacties veel belangrijker. Niet zozeer op mijn eigen foto's, maar op alle foto's. Daar is niet het aantal reacties belangrijk, maar wel de aard van de reactie, en het al dan niet gemotiveerd zijn ervan. De hoeveelheid reacties wordt daar pas belangrijk, als er ook variatie in zit, dus verschillende verdedigbare reacties.
                        Een kleine tip her en der, helpt soms mensen op weg naar een betere foto, en dat zou de hoofdbedoeling van een forum als dit moeten zijn. Jammer genoeg vindt men daar niet zo veel "gevorderde" fotografen die effectief efficiënte tips kunnen geven.
                        OK, da's een andere discussie...

                        In antwoord op de vraag...
                        Misschien een rare vraag, maar ik denk zo dat je op een forum post om ook zoveel mogelijk reacties te krijgen toch?
                        Het is geen rare vraag... het lijkt me gewoon logisch. Ik denk er toch ook zo over.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                          Ik vind reacties krijgen en geven zeer belangrijk. Net deze reacties op BD hebben mij geholpen om mijn fotowerk een paar niveau's hoger te krijgen.

                          Zelf geef ik er niet zoveel meer als vroeger. Enerzijds omdat ik momenteel echt te weinig tijd heb voor het forum.
                          Maar vooral o.w.v. een pak minder aangename ervaringen van de laatste 2 jaar.
                          Je doet de moeite om een foto inhoudelijk en technisch te analyseren, opbouwende kritiek te formuleren, kennis over te dragen, .... en in ruil krijg je PM's waarin je gevraagd wordt van waar je de pretentie haalt om hun masterpiece te bekritiseren.

                          Altijd jammer voor die goedmenende, reactie zoekende mede BD-ers. Voorlopig houd ik me op de vlakte.
                          Ik hoop echter snel weer dat gevoel te hebben dat onderbouwde kritiek geven weer mag en kan en dat de tenen wat minder lang zijn.
                          Waarheden kwetsen, dat is geweten. Net door er mee geconfronteerd te worden en er iets mee te doen kan je stappen vooruit zetten. Als er geen ego in de weg staat natuurlijk.



                          En eeuh MadMax ... ik vind al je platen schitterend. Waauw

                          Dat zal wel zo zijn en dat is jammer, maar er zijn ook anderen. Zelf heb ik van enkele mensen (op het forum hier) tips gekregen en ben ze daar zeer dankbaar voor
                          Groetjes Hendrika

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                            Dat er van die zombies zijn die dat via PM durven te doen is mij compleet vreemd. Shame on them.

                            Heb ik nog nooit gehad. Alleen positieve dingen en vragen hoe of wat. Das wel leuk.

                            Maar idd. Het krijgen vind ik net zo leuk als het geven van reacties, hoewel ik me het laatste jaar wel beperkt heb tot mensen en modellen omdat dit mijn grote hobby is geworden.

                            Toch heb ik de laatste weken zoiets van .. hmm.. wat doe ik hier eigenlijk?
                            Wil ik me kietelen of zo?

                            Dan lees ik weer reacties op andere platen en dan denk ik.. waar GAAT dit over???

                            Ik zie hier juwelen van platen voorbij komen en terechte HOF winnaars. Maar ik zie ook platen waar ik van denk.. mijn God.
                            Toch probeer ik ook die te honoreren met een eerlijk comment en als het kan een eerlijk advies.
                            Dit wil niet zeggen dat ik het allemaal weet of zo.. want dat is dus echt niet zo.
                            Ik doe dit nu pas een jaartje of zo en heb van de reacties hier zoooooo veel geleerd.
                            En ik hoop ook nog vele te mogen ontvangen.
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                              denk dat reacties krijgen de enige reden van posten is...

                              en inderdaad heb je verschillende soorten reacties, gaande van de stuurman die aan wal staat (lees die nooit iets post), tot de zeeman die alleen naar z'n eigen verhaal luistert (lees die nooit comments bij een ander geeft maar wel geregeld iets post)
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X