Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bewegende mensen in slechtverlichte zaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bewegende mensen in slechtverlichte zaal

    ik heb onlangs de tamron 17-50 2.8 aangeschaft en vraag me af hoe dit nu best te gebruiken in een sportzaal met TL verlichting .....
    Vorige week op stand P en ISO 400 met de 60mm 2.8 geen te fameuse beelden geschoten....allemaal nogal oranjekleurige zweem en veel wazige en onscherpe beelden door beweging.
    Iemand suggesties ?
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

  • #2
    Re: bewegende mensen in slechtverlichte zaal

    Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
    ik heb onlangs de tamron 17-50 2.8 aangeschaft en vraag me af hoe dit nu best te gebruiken in een sportzaal met TL verlichting .....
    Vorige week op stand P en ISO 400 met de 60mm 2.8 geen te fameuse beelden geschoten....allemaal nogal oranjekleurige zweem en veel wazige en onscherpe beelden door beweging.
    Iemand suggesties ?
    Moeilijke omstandigheden en P-mode gaan niet echt goed samen, he. Ik zou A-mode nemen met een groot diafragma en met de ISO bepalen of je tot een aanvaardbare sluitertijd komt. Bij TL-verlichting zal je je witbalans daarop moeten instellen of in raw schieten.

    Comment


    • #3
      Re: bewegende mensen in slechtverlichte zaal

      plaats je iso eens op automatisch en zie wat hij geeft op 800 of 1600 .
      Kun je in die sportzaal flitsen of niet ...
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: bewegende mensen in slechtverlichte zaal

        ik doe regelmatig volleybal in zo'n slecht verlichte zalen :

        ISO minstens 800, eerder boven de 1000, diafragma volledig open met een 2.8, sluitertijd zou toch rond de 1/400 moeten zijn, indien je dit niet haalt --->ISO nog verhogen.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: bewegende mensen in slechtverlichte zaal

          bedankt voor jullie reactie , gisterenavond terug geprobeerd .
          Diafragma volledig open op de 60 2.8 Nikkor en de Tamron 17-50 2.8 , ISO boven de 1000 , sluitertijd zo kort mogelijk en op M getrokken ; op pc komt de Tamron er beter uit , een zoom vind ik hoe dan ook handiger.
          Als vergelijking heb ik ook eens de Tamron 18-250 bovengehaald en op dezelfde manier de foto's genomen , hier zag je toch enorm de beperkingen van de lens die buiten bij goed normaal daglicht goed werk levert .
          Ik denk dat ik door dit voorval weer ietsje dichter naar mijn keuze van telezoom kom ....( Nikkor AF-S 70-200 2.8 )
          Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

          Comment

          Working...
          X