Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouw fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trouw fotograferen

    In de Zomer 2008 moet ik een trouw gaan fotograferen. (Receptie, Plechtigheid gemeentehuis, kerk, avondfeest, huwelijksfoto's op een mooie plek). Ik ben van de regio Mechelen, als iemand een mooie plek weet om huwelijksfoto's te nemen dan mag hij het zeker vertellen. In augustus had ik mijn eerste trouw gedaan met mijn Canon 400D met 18-55 zonder flits. De foto's waren uiteindelijk vrij geslaagt soms iets te donker. Tegen de zomer wil ik mijn toestel (400D) wel gebruiken op de trouw maar ik denk er aan om een backup body te huren (iemand suggesties kwa toestel wel een canon). Kan kiezen (huren) uit een 1Ds Mark III, II, 1D Mark III, 5D, 40D, 30D ,kwa lens neem ik waarschijnlijk een Canon 70-200/2.8 L IS USM of een Canon 24-70/2.8 L USM. Deze lenzen lijken mij toch oke voor een trouw partij hoop ik. Van flits heb ik een Canon Speedlite 580 EX II in mijn bezit. Op wat moet ik zeker leten voor een trouw partij? Ik ben een amateur hobby fotograaf. Maar ik vraag mij af hoeveel moet ik vragen ? Alle suggesties zijn welkom die te maken hebben met het fotograferen van een trouwpartij.



    Alvast Bedankt voor jullie reacties



    Mvg.
    Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
    http://www.fotografiebram.be

  • #2
    Re: Trouw fotograferen

    De zoekfunctie op dit forum gebruiken, zal je veel informatie opleveren.
    En ik vrees ook al voor enkele reacties als je de vorige topics bekijkt
    http://blackletterday.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: Trouw fotograferen

      Oorspronkelijk geplaatst door Blackletterday Bekijk bericht
      En ik vrees ook al voor enkele reacties als je de vorige topics bekijkt
      dat zat ik hier ook te denken terwijl ik de startpost las...
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Trouw fotograferen

        Graag serieuze reacties of geen reactie.

        @El Grande, jouw reactie helpt de topicstarter natuurlijk geen zier, dus die is verwijderd. Als je niks serieus te melden hebt reageer dan niet.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #5
          Re: Trouw fotograferen

          Een duurdere lens - lees met F/2.8- is niet noodzakelijk om goede fotos te maken. De fotograaf doet het, niet de lens
          Kies een body waar je mee kan werken als backup. Een tweede 400D dus,
          Tenzij je met de andere weet om te gaan.
          Vraagprijs, enkel hetgeen nodig is om je uit de kosten te halen, Denk aan de BTW. Dus zeker de huurprijs van die tweede set, verplaatsingsonkosten en de materiaalkosten van printen enzo.

          Comment


          • #6
            Re: Trouw fotograferen

            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
            Een duurdere lens - lees met F/2.8- is niet noodzakelijk om goede fotos te maken. De fotograaf doet het, niet de lens
            Kies een body waar je mee kan werken als backup. Een tweede 400D dus,
            Tenzij je met de andere weet om te gaan.
            Vraagprijs, enkel hetgeen nodig is om je uit de kosten te halen, Denk aan de BTW. Dus zeker de huurprijs van die tweede set, verplaatsingsonkosten en de materiaalkosten van printen enzo.

            Bedankt voor je reactie.

            Dit ga ik waarschijnlijk nemen als materiaal:

            Canon EOS 400D met 70-200/2.8 L IS USM
            Canon EOS 40D OF 5D met 24-70/2.8 L USM


            Is dat goed ?

            Nu nog misschien enkele tips.



            Mvg.
            Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
            http://www.fotografiebram.be

            Comment


            • #7
              Re: Trouw fotograferen

              Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
              Bedankt voor je reactie.

              Dit ga ik waarschijnlijk nemen als materiaal:

              Canon EOS 400D met 70-200/2.8 L IS USM
              Canon EOS 40D OF 5D met 24-70/2.8 L USM
              .
              en een flits en genoeg batterijtjes...
              BD0910BE

              Comment


              • #8
                Re: Trouw fotograferen

                een qoute:

                # If you just bought a camera you have not used before, and want to shoot a wedding with it next weekend.

                Even if you have years of experience, this is not the time to try out major pieces of new equipment with which you are unfamiliar. Using equipment with which you are intimately familiar is essential so you will know what to do to get the results you want.



                Besluit: Werk met materiaal dat je kent!!
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #9
                  Re: Trouw fotograferen

                  Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                  en een flits en genoeg batterijtjes...


                  Van flits heb ik een 580 EX II maar is eht nodig om een backup body te hebben ?
                  Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
                  http://www.fotografiebram.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Trouw fotograferen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
                    Van flits heb ik een 580 EX II maar is eht nodig om een backup body te hebben ?
                    als je 't gratis doet niet...


                    als je 1000€ vraagt, zou ik het wel doen...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Trouw fotograferen

                      Ik ben in julie getrouwd en ben eveneens van Mechelen. Wij zijn onze huwelijksfoto's gaan nemen in de haven van Antwerpen en aan de kade wat toch maar twintig minuutjes van Mechelen is. Echt wel de moeite.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Trouw fotograferen

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        als je 't gratis doet niet...


                        als je 1000€ vraagt, zou ik het wel doen...

                        Ik doe het niet gratis maar ik vraag belangen geen 1000 euro.
                        Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
                        http://www.fotografiebram.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Trouw fotograferen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
                          Van flits heb ik een 580 EX II maar is eht nodig om een backup body te hebben ?
                          Euh.. Wat ga je zeggen tegen het trouwkoppel als je 400D het plots opgeeft?
                          "Kunnen we het feest uitstellen naar volgende week zaterdag?"

                          En als je die 40D en 400D meeneemt, wat ga je dan zeggen als je het juiste knopje even niet vindt omdat je de camera niet goed kent?
                          "Kunt u even wachten mijnheer de schepen/pastoor?"

                          Dus ik herhaal: werk met wat je door en door kent. 2 400D's dus, geen 40D.


                          Maar ik vraag mij af hoeveel moet ik vragen ?
                          Wel als ik dit lees:
                          In augustus had ik mijn eerste trouw gedaan met mijn Canon 400D met 18-55 zonder flits. De foto's waren uiteindelijk vrij geslaagt soms iets te donker
                          en dit:
                          Ik ben een amateur hobby fotograaf
                          dan is het antwoord simpel: niets.

                          Ik heb uiteindelijk maar één echte tip: zorg dat je eens mag meegaan op trouwreportage met een fotograaf.
                          Dan zal je misschien beseffen hoe moeilijk het is, en welke risico's jij neemt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Trouw fotograferen

                            Mijn idee is ook je vraagt niets daarvoor, als je hier nog vragen moet komen stellen over de hoe en wat. Werk dan gratis en doe het om bij te leren.
                            Ik heb nu zaterdag een trouw, ga werken met wat je ziet in mijn handtekening en neem een 400D mee als backup (mijn oud toestel dat ik terug mag lenen, dus ken dat toestel wel)
                            Als je dan toch iets wil vragen, vraag dan uw kosten voor de huur van uw toestel terug.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Trouw fotograferen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bram O. Bekijk bericht
                              Canon EOS 400D met 70-200/2.8 L IS USM
                              Canon EOS 40D OF 5D met 24-70/2.8 L USM
                              Die 24-70 is goed voor een 5D maar niet genoeg breedbeeld volgens mij voor een 40D. Bij een 40D en een 400D moet je de crop-factor nog mee rekenen. Dus die 24mm lens gedraagd zich als een 38mm op die camera's.

                              Maar ik kan er wel inkomen wat de anderen schrijven dat je die 40D of 5D niet echt kent. Ok het zijn ook Canon's dus redelijk veel gelijklopende dingen maar toch.
                              De 40D is wel sneller maar brengt je niet echt meer dan je 400D. De 5D is wat beter in de hogere ISO's.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment

                              Working...
                              X