Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

:: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

    Gisteren speelden Bruce & de E-Street Band in't Sportpaleis. Natuurlijk mocht ik niet ontbreken,
    met de TZ1 to boldly go where the dslr can't Misschien minder foto-waarde, maar misschien
    toch ietwat reportage-waarde? Ok, wat softekes (hoewel den Bruce nen harden is) maar toch
    blijft de TZ1 mij soms verbazen. Deze zijn trouwens op iso400 gemaakt. Voor alle duidelijkheid,
    'k heb met de witbalans wat zitten spelen. 't is dus niet de camera die hier de mist in ging







    Mvg,
    Johan
    Last edited by yowan-kenobi; 13 december 2007, 21:48.

  • #2
    Re: :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

    Mooie reeks net zoals het optreden veronderstel ik.
    Ze missen wel wat scherpte, maar ja het is niet uw gebruikelijk concert-materiaal he.
    It's not the size that matters, it's how you use it.
    Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

    Comment


    • #3
      Re: :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

      mooie kadertjes, mooi concert I suppose, maar ikzelf zou niet tevreden zijn over mijn materiaal als ik met dit soort beeldjes thuis kom ;-)

      toegegeven, concertfotografie = kl*te ;-)
      (warmte, rook, flitsen, belichting in veel gevalln veel te rood of te groen, bewegende mensen in een low light omgeving, mensen die je duwen enz enz ;-)
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

      Comment


      • #4
        Re: :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

        Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
        mooie kadertjes, mooi concert I suppose, maar ikzelf zou niet tevreden zijn over mijn materiaal als ik met dit soort beeldjes thuis kom ;-)
        Zie het zo, hiermee ben ik best tevreden. Mijn compacte Lumix doet het nog aardig in die gevallen waar ik mijn EOS 5D en 70-200L 2.8 niet naar binnen kan smokkelen . 'k heb massa's mensen met hun compactje zien fotograferen en veelal slechtere of puur ingeflitste foto's. Deze hierboven zijn zonder flits gemaakt. Voor mijn betere concertbeelden volstaat het om ff mijn topics te overlopen

        Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
        toegegeven, concertfotografie = kl*te ;-)
        (warmte, rook, flitsen, belichting in veel gevalln veel te rood of te groen, bewegende mensen in een low light omgeving, mensen die je duwen enz enz ;-)
        Da's net de uitdaging hé! Een compactje kan zulke omstandigheden helaas niet echt aan.
        Last edited by yowan-kenobi; 14 december 2007, 08:30.

        Comment


        • #5
          Re: :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

          Ja, hallo.
          Het zijn ook niet de meest ideale omstandigheden. Van het licht was er geen klagen, maar je kan daar niet met je beste materiaal binnen, he.
          En zelfs de geaccrediteerde fotografen moesten van aan de PA foto's maken.
          Ik was daar ook en mijn foto's ga ik zelfs niet posten (niet om aan te zien, gemaakt met de camera van mijn dochter). Dat is gewoon voor mezelf om te koesteren

          Voor mij zijn ze mooi
          En ik had wel tevreden geweest als ik met dat materiaal thuis gekomen was
          Canon 40D en nog wat rommel waarmee ik nog moet leren werken....

          Comment


          • #6
            Re: :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

            Lang niet slecht, voor een compactje. Mocht je nog dichterbij gestaan hebben, dan was dit nog beter geweest. Als één van de 'geaccrediteerde' fotografen kan ik deze keer niks posten, wegens strikte beperkingen van het Springsteen-management, maar op http://www.sportpaleis.be/nl/nieuws/fotos is te zien wat ik er van aan de PA (zo'n 50 meter van het podium) van gebakken heb. Met 300mm f2,8 + 2x-extender, op 3200 ISO.

            Comment


            • #7
              Re: :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

              Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
              Lang niet slecht, voor een compactje. Mocht je nog dichterbij gestaan hebben, dan was dit nog beter geweest. Als één van de 'geaccrediteerde' fotografen kan ik deze keer niks posten, wegens strikte beperkingen van het Springsteen-management, maar op http://www.sportpaleis.be/nl/nieuws/fotos is te zien wat ik er van aan de PA (zo'n 50 meter van het podium) van gebakken heb. Met 300mm f2,8 + 2x-extender, op 3200 ISO.
              Hey,
              zijn deze met de 5D genomen?

              Hhhhamai.

              Staf

              Comment


              • #8
                Re: :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

                Oh nee! Was't weer van datte? Vanaf de PA?
                Daar moeten die tourmangers echt eens mee gaan stoppen, vind ik. Want slechte foto's of identieke foto's vanaf de PA in de pers kan toch geen goede reclame zijn voor de artiest zelf.
                En 't zal er niet beter op worden, vrees ik. Er zijn gelukkig uitzonderingen. Zo heb ik vorige zomer een meet & greet moeten fotograferen met Alice Cooper (ook niet my cup of tea maar soit) en bij hem was't: 'Do you want another picture?' 'Shall I look that way?' 'Is it not too dark, shall I stand there in the light?' Anyway, na een klein kwartiertje was 't van: 'Are you sure you have enough pictures with everyone???' Zalige vent... ik zal maar zwijgen van de sessie met Pink en Marilyn Manson....
                Zo zie je maar, 't kan ook anders.
                www.YourConcertShots.com

                Comment


                • #9
                  Re: :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

                  Oorspronkelijk geplaatst door Drummerstaf Bekijk bericht
                  Hey,
                  zijn deze met de 5D genomen?

                  Hhhhamai.

                  Staf
                  Yep, met de 5D. En @rsted: inderdaad hoog tijd dat ze met die idiotie stoppen. Mocht Yowan met zijn compactje van de dag ervoor hebben aangeschoven voor een plaatsje op de eerste rij, dan had hij met dat toestelletje oneindig creatievere en dus betere foto's gehad als eender welke fotograaf aan de PA. Zonder beperkingen van 'drie nummers' en co...

                  Comment


                  • #10
                    Re: :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

                    deze vind ik ook wel knap gezien de omstandigheden... proficiat

                    maar van die foto's van concertfoto sta ik ook te kijken, prachtige beelden zeg

                    fujifil

                    Comment


                    • #11
                      Re: :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

                      Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                      Mocht Yowan met zijn compactje van de dag ervoor hebben aangeschoven voor een plaatsje op de eerste rij, dan had hij met dat toestelletje oneindig creatievere en dus betere foto's gehad als eender welke fotograaf aan de PA. Zonder beperkingen van 'drie nummers' en co...
                      dan was hij ongetwijfeld buitengevlogen na twee nummers
                      Ik stond zelf op de tweede rij, en op een gegeven moment vloog een securityman over de hekken, pakte daar iemand vast bij zijn nekvel en sleurde die mee naar buiten...
                      Veel foto's zal die niet overgehouden hebben...

                      zeer leuke foto's johan!
                      Terug geen filmpje gemaakt trouwens?

                      jojo
                      www.jopla.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

                        Oorspronkelijk geplaatst door jojoplato Bekijk bericht
                        dan was hij ongetwijfeld buitengevlogen na twee nummers
                        Ik stond zelf op de tweede rij, en op een gegeven moment vloog een securityman over de hekken, pakte daar iemand vast bij zijn nekvel en sleurde die mee naar buiten...
                        Veel foto's zal die niet overgehouden hebben...

                        zeer leuke foto's johan!
                        Terug geen filmpje gemaakt trouwens?

                        jojo
                        Ik was ook aanwezig ik stond voor Bruce 3de rij, en daar hebben ze ook 2 personen uitgehaald met camera

                        En de volgende dag in Keulen hebben ze 3 personen zonder pardon uit de pit gehaald, maar daar kreeg je wel eerst een waarschuwing.

                        @ Wel leuke en toffe foto's hoor Johan
                        Nikon materiaal

                        Comment


                        • #13
                          Re: :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

                          Awel, we waren daar blijkbaar met velen


                          Ik was door omstandigheden vrij laat toegekomen en stond enkele meters voor de PA. Ik heb de mannen daar zien staan met de lange witte toeters, dus waarschijnlijk ook concertfoto

                          Mijn onmiddellijke bedenking was dat het vanaf de PA aartsmoeilijk moet geweest zijn om te fotograferen zonder een spot recht in je lens te hebben staan.

                          Anderzijds, dichtbij met een compactje ? Ik lees hier inderdaad een paar verhalen van mensen die eruit gehaald zijn . Zelf heb ik verleden jaar (met toestemming) clouseau gefotografeerd met een reflex en witte lens, maar je kan je het aantal keren niet voorstellen dat iemand mijn pasje is komen vragen. Ze zijn daar streng in 't sportpaleis !

                          Groeten,
                          Geert

                          PS. Mijn tickets voor Springsteen in juni zijn gereserveerd , en daar hoop ik net als vorige keer de tiende rij te halen....'k zal zeker op tijd vertrekken !

                          Comment


                          • #14
                            Re: :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

                            Oorspronkelijk geplaatst door ghrrm Bekijk bericht
                            Awel, we waren daar blijkbaar met velen


                            Ik was door omstandigheden vrij laat toegekomen en stond enkele meters voor de PA. Ik heb de mannen daar zien staan met de lange witte toeters, dus waarschijnlijk ook concertfoto

                            Mijn onmiddellijke bedenking was dat het vanaf de PA aartsmoeilijk moet geweest zijn om te fotograferen zonder een spot recht in je lens te hebben staan.

                            Geert

                            PS. Mijn tickets voor Springsteen in juni zijn gereserveerd , en daar hoop ik net als vorige keer de tiende rij te halen....'k zal zeker op tijd vertrekken !

                            Licht in lens was geen enkel probleem; plaatsgebrek en onstabiel platformpje daarentegen... Eén van de poten van het statief van een collega stond zo'n 4 centimeter op het platform van de mengpaneel-gast. Die kon het niet nalaten te dreigen: "If I make one mistake because of your stupid tripod, I'll kill you" - zonder lachje-. Toffe gastjes! En @jojoplato: ik wist niet dat ze zo streng te keer gingen, je kunt er geen lijn in trekken, soms mag (bijna) alles, soms helemaal niks.

                            Comment


                            • #15
                              Re: :: Bruce Springsteen @ Sportpaleis 2007 ::

                              Bij springsteen heb ik ze wel altijd zo streng geweten,
                              behalve wanneer het in italie is, dan is precies alles toegelaten... Camera's, statieven... ik heb daar al vanalles gezien binnen in de zaal.
                              www.jopla.be

                              Comment

                              Working...
                              X