Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

interessepeiling: Sigma AF 70-210mm f2.8 APO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • interessepeiling: Sigma AF 70-210mm f2.8 APO

    Sigma 70-210mm f2.8 AF APO
    Lichtsterke tele, vorige versie van de huidige Sigma 70-200 f2.8 HSM APO.
    Met gebruiksporen aan metalen buitenkant (streepjes in de zwarte verf...), glas zelf nog zeer goed in orde.

    link: http://www.photozone.de/2Equipment/r...igma70210a.htm (zonder statiefgordel wel)

    hele pakket:


    front element:


    achterste deel:
    Last edited by caleido; 17 december 2007, 17:38.

  • #2
    Re: interessepeiling: 2x snelle tele lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Nikon AF 70-210mm f4

    Zeldzame Nikon lens zit met constant diafragma van f4, qua lichtsterkte tussen de consumer zooms van f4-5.6 en de dure & zware pro f2.8 lenzen. Ideaal compromis tussen lichtsterkte en gewicht/handelbaarheid.
    Scherp vanaf f4, zeer scherp indien beetje dichtgeknepen. Scherper dan mijn 18-70mm.
    Opmerkelijk is de macrofunctie (focus tot op 1,2m op 210mm), waarbij je insecten en bloemen beeldvullend kan vastleggen. Geen andere nieuwe 80-200 of 70-200 kan dit.

    In praktisch nieuwstaat. Inclusief originele doos en B&W UV filter.
    foto: http://www.pbase.com/erestor/image/7...4/original.jpg


    Sigma 70-210mm f2.8 AF APO
    Lichtsterke tele, vorige versie van de huidige Sigma 70-200 f2.8 HSM APO.
    Met gebruiksporen aan metalen buitenkant (streepjes in de zwarte verf...), glas zelf nog zeer goed in orde.

    link: http://www.photozone.de/2Equipment/r...igma70210a.htm (zonder statiefgordel wel)

    hele pakket:


    front element:


    achterste deel:




    Zou voor beide lenzen, per stuk, graag ongeveer 200 euro krijgen.

    voor meer info, pm.
    toon interesse voor de sigma 70-200 mm f2,8 AF.Ik heb niet veel kennis met dit soort lenzen. Werkt deze lens op een nikon D80 ? Waarvoor dient een statiefgordel ? Beetje uitleg a.u.b.

    Groetjes

    Bèr

    Comment


    • #3
      Re: interessepeiling: 2x snelle tele lenzen

      Ja, de lens werkt prima op mijn D80.

      Statiefgordel is een ring die rond de lens zit met een bevestiging onderaan die lijkt op de onderkant van je camera. Te zien in de eerste link in mijn startpost. Op die manier kan je je statief vastzetten aan je lens, ipv aan je camera. Reden is omdat deze lens nogal zwaarder is dan de doorsnee lens, door zijn lichtsterkte en maximaal diafragma, daardoor is het beter qua balans en stabiliteit dat het statief onder de lens zit ipv onder de camera.

      Is alleen relevant voor mensen die vaak uitsluitend statief gebruiken. Deze lens is lichsterk en kan dus, bij normale lichtomstandigheden, perfect uit de hand gebruikt worden.

      Opmerking, het is geen Sigma 70-200 AF f2.8 zoals je mislas. Maar het vorige model, de 70-210mm f2.8. Er zit geen AF motor in de lens zelf, de lens werkt dus niet met een D40 en de AF snelheid is niet te vergelijken met een supersnelle AF-S, maar de snelheid is meer dan voldoende.

      Comment


      • #4
        70-210 AF f4

        Hey Caleido,

        Heb net gelezen dat je de Nikon 70-210 AF f4 wil van de hand doen.
        Wat moet dat nog kosten, want ik ben naar deze lens al lang op zoek.
        Droom er dus al lang van...
        Vraagje: werkt deze prima op je D80 en is hij volledig in orde?
        Dan wil ik hem wel en biedt er een eerlijke prijs voor.

        Met dank,
        Kris
        Luckkris@versateladsl.be
        Last edited by luckkris; 17 december 2007, 16:50.

        Comment

        Working...
        X