Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's publiceren - privacy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's publiceren - privacy

    Ik lees hier nu al een tijdje mee, probeer zoveel mogelijk op te steken door het bekijken van foto's en lezen van commentaren, stuur heel zelden eens zelf een foto, en zit nu al een tijdje met een prangende vraag.
    Zelf heb ik niet veel tijd om echt op pad te gaan met ons fototoestel. Mijn foto's zijn dan ook voorlopig vooral portretfoto's (eigen kinderen en zo). Nu zitten daar zeker foto's tussen waar ik eigenlijk best tevreden over ben en die ik eigenlijk wel zou willen 'tonen' om er verder uit te leren. Maar daar wringt het schoentje. Ik ben niet echt happig om foto's van bv. mijn kinderen online te zetten.
    Hoe gaan jullie daarmee om? Ik merk dat heel wat mensen gewoon foto's van hun kinderen, mensen die ze kenne, enz. online zetten. Staan jullie daar stil bij als jullie foto's van vrienden/kennissen/familie op dit forum zetten. Ben ik gewoon paranoia?
    Ik wil dus echt heel wat bijleren met ons toestel en vind dit eigenlijk een ontzettend goed forum. Leer al heel veel bij door gewoon te lezen en dingen uit te proberen, maar eigen foto's laten 'beoordelen' zou natuurlijk een meerwaarde bieden...

    Tot zover mijn ei voor 2007
    Had dit bij chitchat moeten staan?
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: Foto's publiceren - privacy

    Hi Nena

    Denk dat dat iets is dat ieder voor zich moet uitmaken.
    Zelf maak ik er niets uit om foto's van men familie, vrienden en kennissen te plaatsen. Zelf weet ik wel van enkele mensen die dat niet willen. En dat gebeurt dan ook niet. Zo blijft ieder tevreden.
    Zelf vind ik dat je er niets verkeerd mag of moet achter zoeken om foto's van familie en of vrienden op het net te plaatsen.
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Foto's publiceren - privacy

      Je eigen kinderen is je eigen beslissing... Zelf zie ik er geen kwaad in wat er eventueel zou kunnen gebeuren.

      Familie en vrienden.... Misschien vragen of zij dat leuk zouden vinden, toestemming vragen?

      Comment


      • #4
        Re: Foto's publiceren - privacy

        Maak desnoods een aparte website met een wachtwoord voor de familiefoto's.

        Als je foto's publiceert, zorg er dan altijd voor dat je bereikbaar bent op een of andere manier. Als er dan toch iemand wil dat een bepaalde foto verwijderd wordt, dan kunnen ze je bereiken. Haal dan ook onmiddelijk die foto weg om problemen te vermijden.
        Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad, maar als iemand zijn of haar foto liever niet op internet ziet, dan heb ik daar begrip voor.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Foto's publiceren - privacy

          Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
          Je eigen kinderen is je eigen beslissing... Zelf zie ik er geen kwaad in wat er eventueel zou kunnen gebeuren.
          Dat moet ieder voor zich uitmaken, natuurlijk. Maar dat je geen idee hebt van wat er zou kunnen gebeuren...
          Ik zou het niet leuk vinden mocht om het even wie foto's van mijn opgroeiende dochters komen bekijken/lokaal opslaan/doorsturen, terwijl je elders op het forum ook nog kunt zien waar ze wonen...
          Je zal mij dus geen foto's van familieleden zien posten.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's publiceren - privacy

            Ik zet niets online zonder toestemming, en als een familiefoto online komt staan er zekers geen namen/adressen bij...

            Comment


            • #7
              Re: Foto's publiceren - privacy

              Tja, logisch dat je er geen adressen, namen en telefoonnummers bij moet zetten maar ik ben ook wel benieuwd wat er "eventueel zou kunnen gebeuren". Als ze foto's lokaal opslaan of doorsturen, so what?

              Ik zet al mijn foto's zonder toestemming online.

              Comment


              • #8
                Re: Foto's publiceren - privacy

                Bij mij is de regel dat iedereen, toch zeker de mensen die ik ken, wiens foto ik herkenbaar op 't internet plaats, tevoren weet dat ze er op komen te staan. Dus ik vraag toestemming.
                Moet je bang zijn ? Nee, je moet niet bang zijn, zolang je er geen adressen of telefoonnummers bij plaatst.
                Waar je wel moet voor voorbedacht zijn... Jij gaat foto's van je eigen kinderen of familie sneller goed vinden, omdat ze emotionele waarde hebben.
                Het zou dus ook kunnen dat je een foto plaatst, die jij speciaal vindt, maar waarvan de rest van 't forum zegt :"dit is een kiekje voor het familiealbum". Door je emotionele betrokkenheid ben je ook sneller gekwetst. Als je dat van je af kan zetten, zie ik weinig problemen...

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's publiceren - privacy

                  Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Bij mij is de regel dat iedereen, toch zeker de mensen die ik ken, wiens foto ik herkenbaar op 't internet plaats, tevoren weet dat ze er op komen te staan.
                  Haha, dan doen we eigenlijk hetzelfde. Het enige verschil is dat ik geen idee heb wie ik fotografeer.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's publiceren - privacy

                    Of Php gallery gebruiken, hier kan je per groep of per gebruiker instellen wie welke foto mag zien. Ik heb bijna alle foto's online gezet, maar waar bekenden/vrienden/familie op staat ziet niemand (behalve degene die ze mag zien).
                    Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's publiceren - privacy

                      Via Picasa photoalbums kun je ook selectief foto's online zetten. Dat is niet echt het probleem.
                      Mijn probleem (als het al een probleem is ) is het feit dat ik eigenlijk graag wil bijleren op digitaal fotografisch vlak, maar dat ik (door omstandigheden) niet veel foto's heb die ikzelf publiceerbaar acht voor het grote publiek.
                      Ik merkte op dat toch heel wat mensen daar blijkbaar niet zo mee zitten om bv. foto's van hun kinderen, vrouw, man,.. publiek op dit forum te zetten.
                      Ik heb vorige week bv. poging gedaan tot het fotograferen van een belicht gebouw, maar ik vind de foto persoonlijk zo slecht in vergelijking met al het moois dat ik hier terugvind, dat ik ze al helemaal niet voor publicatie vatbaar acht
                      Het wordt dus: blijven lezen, blijven proberen ...
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's publiceren - privacy

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Hoe gaan jullie daarmee om? Ik merk dat heel wat mensen gewoon foto's van hun kinderen, mensen die ze kenne, enz. online zetten. Staan jullie daar stil bij als jullie foto's van vrienden/kennissen/familie op dit forum zetten. Ben ik gewoon paranoia?



                        Ik heb er zelf (zoals je wel al weet) geen probleem mee maar ik zet er wél een mededeling bij :

                        "BELANGRIJKE MEDEDELING : Als iemand zijn/haar foto liever niet op deze publieke website ziet staan, gelieve het me te laten weten, dan wordt die foto onmiddellijk verwijderd."

                        PS : PBase heeft wel een probleempje voor 't moment.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's publiceren - privacy

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                          ik vind de foto persoonlijk zo slecht in vergelijking met al het moois dat ik hier terugvind, dat ik ze al helemaal niet voor publicatie vatbaar acht
                          dan start je toch gewoon in de fotodiscussie groep? Daar dient het voor! en als je dat nog te publiek vindt, kan je bij een fotoclub gaan, waar de foto's gewoon binnen de groep besproken worden...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment

                          Working...
                          X