Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

speedy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • speedy

    mijn foto's: www.reneheylen.be

  • #2
    Re: speedy

    das toch heel leuk gedaan.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: speedy

      Hong Kong?

      Heel leuk!
      www.candent.be

      Comment


      • #4
        Re: speedy

        @Candent:
        Goed gezien, HK idd. Straf dat je dat direct herkent.
        mijn foto's: www.reneheylen.be

        Comment


        • #5
          Re: speedy

          Amaai, mooi gedaan. Zeker die bus geeft het effect goed weer
          BD0723BE

          Comment


          • #6
            Re: speedy

            Mooi gedaan, wel jammer dat die rode wagen half uit beeld is.

            Hoe ? als ik vragen mag
            Mvg. Renzowoef
            Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

            Comment


            • #7
              Re: speedy

              Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
              Mooi gedaan, wel jammer dat die rode wagen half uit beeld is.

              Hoe ? als ik vragen mag
              Ik heb ook opnames met rode wagens (taxi's) volledig in beeld maar dan vragen ze, volgens mij althans, te veel aandacht. Daarom heb ik gekozen voor een opname waarbij de wagen half uit beeld is. De klemtoon ligt dan te veel op de wagen (en autobus) waardoor het architectuur-effect weg is. Uiteraard mijn persoonlijke mening.
              Het was mijn bedoeling de foto iets science fiction, filmachtigs mee te geven door het toepassen van koele, blauwe tinten en de moderne, wat futuristisch aandoende archtitectuur setting. Hopelijk is dat een beetje gelukt.

              Technisch:
              De illusie van snelheid wordt gekreerd door een (vertikaal) deel van de wagen te kopieren en daarop motion blur in Photoshop toe te passen. De richting van deze blur pas je aan aan de rijrichting van het voertuig. Dit geblurde deel verschuif je dan tot het mooi aansluit op de wagen (of autobus). Nog wat weggommen en de transparantie wat bijstellen en klaar is kees.
              Last edited by dzumbo; 12 december 2007, 21:56.
              mijn foto's: www.reneheylen.be

              Comment


              • #8
                Re: speedy

                Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
                .....De illusie van snelheid wordt gekreerd door een (vertikaal) deel van de wagen te kopieren en daarop motion blur in Photoshop toe te passen. Dit geblurde deel verschuif je dan to het mooi aansluit op de wagen (of autobus). Nog wat weggommen en de transparantie wat bijstellen en klaar is kees.

                Bedankt, zal ik ook eens uittesten
                Mvg. Renzowoef
                Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                Comment


                • #9
                  Re: speedy

                  dit is een heel mooi plaatje
                  mooi gedaan
                  ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                  *BD1034BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: speedy

                    heel knap gedaan met als resultaat een prachtige foto
                    Groetjes Vicky

                    Comment


                    • #11
                      Re: speedy

                      Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
                      Technisch:
                      De illusie van snelheid wordt gekreerd door een (vertikaal) deel van de wagen te kopieren en daarop motion blur in Photoshop toe te passen. De richting van deze blur pas je aan aan de rijrichting van het voertuig. Dit geblurde deel verschuif je dan tot het mooi aansluit op de wagen (of autobus). Nog wat weggommen en de transparantie wat bijstellen en klaar is kees.
                      Dat ga ik ook eens uittesten

                      Comment


                      • #12
                        Re: speedy

                        Wreed knap en terecht in de Hall of Fame: anders had ik hem niet gezien.
                        David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                        Comment


                        • #13
                          Re: speedy

                          Bedankt voor alle fijne reacties.
                          mijn foto's: www.reneheylen.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: speedy

                            Het concept en de uitwerking is dik in orde maar om het nog onder architectuur fotografie te rekenen
                            De bewerking geeft bijna het gevoel dat het hier om een knappe 3D render gaat in plaats van om een bewerkte foto. Dus mooi werk maar voor mij net buiten de grenzen van fotografie en eerder bij digitale manipulatie te plaatsen maar dat is natuurlijk mijn visie erover.
                            Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: speedy

                              @tomclaessens
                              Bedankt voor je reactie. Alle respect voor je mening, ik heb daar geen probleem mee.

                              Ter verduidelijking:
                              Buiten het snelheidseffect van de autobus en de rode auto, is er aan de foto erg weinig veranderd. Enkel een cool filter en wat selectieve desaturatie en USM. Alles bij mekaar misschien 5 min werk. De retouche die men bij modelfotografie toepast of de toepassing van HDR zijn bv. veel bewerkelijker. Ik heb niks tegen het gebruik van deze technieken: als ze een foto beter maken is er volgens mij geen probleem. Ik denk trouwens dat er bij veel foto's die we in de media zien aardig wat 'gephotoshopped' wordt.

                              Architectuur fotografie is mi niet eenvoudig omdat je in een vreemde omgeving vol wolkenkrabbers (zoals hier in Hong Kong bv), al snel in de verleiding komt om wat reflecties van/in de moderne gebouwen (meestal met een staalblauwe lucht op de achtergrond) te gaan fotograferen. Je fotografeert dan de kunst van een ander (van de architect meestal) en het resulteert vaak in kleurrijke plaatjes van achterovervallende buildings. Daarom dat het 'klakkeloos' fotograferen van moderne gebouwen, die iedereen aanspreken, mij minder aanspreekt. Ik vind dat een fotograaf moet proberen wat eigen visie of persoonlijke 'touch' aan de foto toe te voegen. Ik heb hier geprobeerd door de keuze van het camerastandpunt het lijnenspel tussen de autowegen, de voetgangers tunnel en de gebouwen op de achtergrond samen te brengen en alzo de moderne sfeer van de omgeving te vatten. De bewerking is bedoeld als ondersteuning hiervan. Of dit gelukt is laat ik graag aan het oordeel van de toeschouwer over.
                              Ook dit is uiteraard een persoonlijk standpunt.
                              Last edited by dzumbo; 18 december 2007, 16:28.
                              mijn foto's: www.reneheylen.be

                              Comment

                              Working...
                              X