Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hp premium plus papier op epson R2400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hp premium plus papier op epson R2400

    ik heb nog wat HP premium plus papier liggen en zou dit willen gebruiken op m'n epson R2400...

    bestaan daar profles voor? of hoe ga ik best te werk?
    als ik de epson premium glossy ICC profiles kies, dan is de kleur niet echt juist...
    nogal roos...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

  • #2
    Re: hp premium plus papier op epson R2400

    Kleurenkaart van marc-en-ciel afdrukken en van zijn profielservice gebruik maken.

    Comment


    • #3
      Re: hp premium plus papier op epson R2400

      Idd,
      Laat een ICC-profiel maken bij marc-en-ciel. Op zijn site vind je al de nodige informatie over downloaden van de testkaarten, het uitprinten ervan en het verzenden naar Marc (jij krijgt je profiel per e-mail in ZIPformaat).
      Zelf heb ik al van enkele papiersoorten profielen laten maken en ze werken ERG GOED ! Nu maakt Marc ook ZWART-WIT profielen. Ook deze werken PERFECT (zelf uitgetest met het nagelnieuwe ILFORD GALERIE GOLD FIBRE SILK = Barietpapier voor inktjetprinters).
      B e s l i s t d o e n ! ! !
      Veel succes ermee.
      m.g.

      Comment


      • #4
        Re: hp premium plus papier op epson R2400

        jaja, jullie hebben natuurlijk gelijk en ik zou dat zeker doen als ik 30 pakken papier had liggen, maar niet voor twee pakjes... dan kan ik evengoed epson papier nieuw kopen...

        Marc werkt toch niet gratis?
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: hp premium plus papier op epson R2400

          Ik dacht 5 euro voor een profiel. Dat is zo goed als gratis, en in ieder geval goedkoper dan 1 "pakje" papier.

          Comment


          • #6
            Re: hp premium plus papier op epson R2400

            Ik zou er niet aan beginnen... De chemische coating in het Premium Plus papier is exclusief gemaakt voor dye inkt en dan nog heel specifiek die van HP alleen. Je Epson R2400 gebruikt pigment inkten, geen dye inkt. Hoe dit na verloop van tijd gaat reageren is niet te voorspellen, ook al maak je nu een kleurprofiel...

            Verkoop je overschot HP papier aan iemand die een gepaste HP printer heeft...
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

            Comment

            Working...
            X