Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkopers en hun technische kennis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verkopers en hun technische kennis

    deze middag stond ik in mediamarkt naar de 40D te kwijlen, een meter verder stonden 1D Mark III's en ik hoorde een klant zeggen tegen de verkoopster: "is wel een prachtig toestel maar ik heb gelezen op internet dat er wel wat problemen mee zijn ...." Ik pikte hierop in en bevestigde dit en dat de meeste toestellen teruggestuurd moesten worden en dat er ook al een firmware update beschikbaar is ....
    Verkoopster deed alsof er niets aan de hand was (ze weet het waarschijnlijk ook totaal niet) en een minuut later zag ik haar naar haar collega gaan om al spottend te zeggen: "die mannen hebben weer teveel op internet gelezen hoor ...."
    ik wil hier zeker niet canon bekritiseren en ook niet de onwetendheid maar wel die arrogantie van de verkopers die eens verder moeten kijken dan hun neus lang is ...
    canon heeft immers officieel bevestigd dat er problemen zijn, maar als een gewone leek hiermee aankomt wordt hij als een goedgelovige bestempeld ...
    ik hoop dat sommige verkopers hierbij eens tweemaal nadenken ....

    wat is jullie ervaring met dergelijke situaties ?
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

  • #2
    Re: verkopers en hun technische kennis

    Dat je beter in een winkel zulke commentaar voor je zelf kan houden als het niet voor jouw aankoop is, ik gooide je gewoon buiten als je in mijn winkel deze soort opmerkingen moest maken tov andere klanten, trouwens, bij de recente uitleveringen zouden er geen problemen meer zijn

    Comment


    • #3
      Re: verkopers en hun technische kennis

      nog een verkoper ....
      Mijn website: http://www.michelpyck.be

      Comment


      • #4
        Re: verkopers en hun technische kennis

        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
        Dat je beter in een winkel zulke commentaar voor je zelf kan houden als het niet voor jouw aankoop is, ik gooide je gewoon buiten als je in mijn winkel deze soort opmerkingen moest maken tov andere klanten, trouwens, bij de recente uitleveringen zouden er geen problemen meer zijn
        Als het "jouw winkel" zou zijn moest je zorgen dat je personeel had waarover ze spraken.

        Mochten verkopers dit niet weten, vertel dan niet iets wat in hun voordeel werkt maar zeg dat je dit niet weet en na wilt vragen.
        Klantvriendelijkheid en service zeggen ook iets he.

        Ik zou blij zijn als klant als mensen mij informeerde over iets wat ik nog niet wist, dan kan ik altijd mijn keuze nog afstemmen.

        Jouw redenering trekt op niets, het is namelijk "jouw winkel" die de fout ingaat door onwetend te zijn en foute informatie te verspreiden.

        Als "jouw winkel" mensen buitengooid wegens beter advies en waarheden ( canon's bevestiging ) zal je snel failliet zijn.

        Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #5
          Re: verkopers en hun technische kennis

          Dat je de Mediamarkt een "fotowinkel" durft te noemen....

          Comment


          • #6
            Re: verkopers en hun technische kennis

            Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
            Als het "jouw winkel" zou zijn moest je zorgen dat je personeel had waarover ze spraken.

            Mochten verkopers dit niet weten, vertel dan niet iets wat in hun voordeel werkt maar zeg dat je dit niet weet en na wilt vragen.
            Klantvriendelijkheid en service zeggen ook iets he.

            Ik zou blij zijn als klant als mensen mij informeerde over iets wat ik nog niet wist, dan kan ik altijd mijn keuze nog afstemmen.

            Jouw redenering trekt op niets, het is namelijk "jouw winkel" die de fout ingaat door onwetend te zijn en foute informatie te verspreiden.

            Als "jouw winkel" mensen buitengooid wegens beter advies en waarheden ( canon's bevestiging ) zal je snel failliet zijn.

            Greetz rich
            Ook mijn gedacht. Ik wil ook niet thuis komen en dan ondervinden dat die toevellige klant juiste informatie verstrekte en de winkelier of verkoper die persoon buiten kieperde.
            Mij zag zeker niet meer. Nog nooit van klantvriendelijkheid gehoord?
            Ook al is het euvel opgelost het zou wel eens een toestel kunnen zijn van de eerste lichting, wat jij niet ten volle voor 100 % kan weten.
            Je kan dan beter repliceren, dat het probleem zou opgelost moeten zijn en anders er toch een garantie bestaat.
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

            Comment


            • #7
              Re: verkopers en hun technische kennis

              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              Dat je beter in een winkel zulke commentaar voor je zelf kan houden als het niet voor jouw aankoop is, ik gooide je gewoon buiten als je in mijn winkel deze soort opmerkingen moest maken tov andere klanten, trouwens, bij de recente uitleveringen zouden er geen problemen meer zijn
              Je zou me mogen buiten kieperen, maar die klant zou je toch kwijt zijn . Ik hou me ook nooit in, als ik een verkoper lulkoek hoor verkopen.
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Re: verkopers en hun technische kennis

                Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                Mochten verkopers dit niet weten, vertel dan niet iets wat in hun voordeel werkt maar zeg dat je dit niet weet en na wilt vragen.
                Klantvriendelijkheid en service zeggen ook iets he.

                Greetz rich
                inderdaad, toegeven als verkoper dat je daarvan niet op de hoogte bent maar eens wil navragen zal de klant meer vertrouwen geven ....

                achter de rug om snoeverig gaan doen over klanten, dat vond ik zeer ongepast ...

                die klant had trouwens zeker de intentie niet om een 1D te kopen, heb dus zeker geen verkoop "gesaboteerd", blijkbaar was deze klant toch ook bij de pinken ...
                Mijn website: http://www.michelpyck.be

                Comment


                • #9
                  Re: verkopers en hun technische kennis

                  Wimpy, Wimpy...

                  Ocharme de kleine zelfstandige!

                  eerlijk duurt het langst... Maar ja, het moet opbrengen zeker?!

                  Comment


                  • #10
                    Re: verkopers en hun technische kennis

                    Och zelf in een "speciaalzaak" heb ik al zo'n zaken meegemaakt. Ik ging bijvoorbeeld horen voor de prijs van de Sony GPS-CS1. (Een GPS toestelletje om automatisch coördinaten aan je foto's toe te voegen). Verkoper had er nog nooit van gehoord, en was er van overtuigd dat zoiets niet bestond. Nochtans had ik merk en type duidelijk gezegd. Wou ook niet de moeite doen om 't even na te kijken.

                    Voor mij simpel: "laat maar"

                    't is maar een van de zovelen zaken die ik tevergeefs gaan vragen ben.

                    Gewoon op een ander gaan, waar ze der wel iets vanaf weten en willen helpen

                    Comment


                    • #11
                      Re: verkopers en hun technische kennis

                      Het zijn verkoopers die daar werken. Verkopen is hun werk, geen technische raadgevingen geven. Als je technich advies wenst voor je iets koopt ga je toch niet naar een mediamarket of ergens in een Makro he !
                      Van mensen die daar werken kun je niet verlangen dat ze alle handleidingen lezen van hun toestellen.
                      Wil je goed geinformeerd zijn voor je iets koopt dan ga je naar iemand die fototoestellen verkoopt en geen mp3 spelers waar je mee kan bellen en foto's trekken...
                      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: verkopers en hun technische kennis

                        Ook al enkele keren meegemaakt

                        In 2 verschillende winkels dit:
                        Alle verkopers zeeeeer vriendelijk tot ik het woord "internet" laat vallen. Of nog erger BD schieten ze in vuur en vlam en verwijten ze me dat ik het dan maar moet kopen in australie en moet laten opzenden. En dat er op BD nx dan leugenaars zitten die er niets van kennen. Het ging over een paar tussenringen iets waar ze blijkbaar nog nooit van gehoord hadden.

                        een andere keer gaan kijken naar een monopod. En ondertussen wat uitleg vragen over sigma lenzen. De verkoper nee nee je moet dit echt niet doen koop canon , sigma zal niet goed passen. plus canon is kwaliteit en bla bla bla . Maar toen hij een monopod ging halen was het een bouwvallig ding die hij met moeite open kreeg en krom op de koop toe.

                        En dat in een dan 'professionele' fotografiewinkel
                        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                        Comment


                        • #13
                          Re: verkopers en hun technische kennis

                          En door zo een winkel zijn de echte fotozaken over de kop (zij kunnen namelijk niet mee doen in die prijzen oorlog).
                          Ook wij zijn er vaak schuldig aan. We halen onze voorlichting bij de echte fotograaf en gaan dan shoppen om het artikel zo goedkoop mogelijk te werven. Het is maar goed dat we niet altijd voor die goede voorlichting hoeven te betalen.

                          Ik koop mijn spullen over het algemeen bij een gerenomeerde fotozaak, ik heb dan ook altijd een goede en vooral een objectieve voorlichting gehad.
                          mvgr
                          antoine200

                          Comment


                          • #14
                            Re: verkopers en hun technische kennis

                            Verplaatst naar geschikter forum
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: verkopers en hun technische kennis

                              Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                              Het zijn verkoopers die daar werken. Verkopen is hun werk, geen technische raadgevingen geven. Als je technich advies wenst voor je iets koopt ga je toch niet naar een mediamarket of ergens in een Makro he !
                              Van mensen die daar werken kun je niet verlangen dat ze alle handleidingen lezen van hun toestellen.
                              Wil je goed geinformeerd zijn voor je iets koopt dan ga je naar iemand die fototoestellen verkoopt en geen mp3 spelers waar je mee kan bellen en foto's trekken...
                              ze moeten zeker niet alles kennen, dat is ook waarschijnlijk bijna onmogelijk ...

                              maar iets ontkennen dat officieel erkend is en ook nog juist is, dan gaan ze voor mij de boot in ...
                              Mijn website: http://www.michelpyck.be

                              Comment

                              Working...
                              X