Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony S75 vraagje

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony S75 vraagje

    Ik heb mij een Sony S75 aangeschaft , ik heb echter een probleem met bewegende voorwerpen vb een mode defilé
    Kan iemand mij een paar tips en truks bijbrengen?
    Ik slaag er niet in een scherpe foto te maken van de modellen die bewegen , het automatisch scherpstellen of andere instellingen van het toestel duurt ..1sec ,
    Als ik wacht tot de groene led brand ( half ingedrukte button ) is het model al op een ander plaats ( manuele instelling heeft ook zijn tijd nodig )
    Ik heb de flits wel gebruikt omdat er in de zaal enkel spots op de defilé gebruikt zijn
    Hoe moed ik scherpe actie fotos maken ?
    Ik ben nieuw in de fotografie ,maar wil toch behoorlijke fotoos maken



  • #2
    Deze klacht over het Sony-scherpstelsysteem is op dit forum al eerder vermeld. Een oplossing werd mijnsinziens niet aangedragen. De klager koopt nu een ander toestel.

    Kijk eens of hier misschien iets voor je bij staat: http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1009

    Groetjes,
    Willem


    Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
    http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

    Comment


    • #3
      Sony wordt toch serieus de grond ingeboord bij BD, tot nu toe nog nooit 1 positief reply gehoord op iemand die een Sony had.
      Ofwel is men Anti Sony maar een tussenweg heb ik tot nu toe nog niet gehoord.
      Je moet met elke camera leren werken...en de gebreken leren kennen.
      Als je zulke "soort"camera wil gebruiken voor zulke zaken is dit niet ideaal maar dit geld ook voor de G2 en andere (zelf enkele getest).
      Je kan het eventueel oplossen door de scherpstelling manueel in te stellen op een bepaald punt en zorgen dat je ongeveer steeds van dezelfde afstand fotografeert.
      Zo heb ik op reis eens een processie gefotografeerd en daar het echt te donker was wist ik voorhand dat het toestel moeite zou hebben met scherpstelling. Scherpstelling vastgezet op 15 m en m'n dochter heeft lustig alles gefotografeerd.
      Mensen die dit ook probeerden met hun digitale camera hebben achteraf komen vragen om enkele opnames daar de hunne mislukt waren, en daren zaten alle sooren merken tss. die dit mischien ook aankonden maar ze wisten niet goed hoe het te doen.
      Daarom is dit forum nuttig om elkaar te helpen maar een uitleg, "wij kennen dat van Sony" en "koop een andere camera" is geen antwoord.
      En wat op het forum staat van dpreview klopt dus gedeeltelijk maar dit geld voor veel camera's (als je een professionele D-60 richt op een egaal vlak op 200 m afstand dat kan dat ding ook niet scherpstellen, dus zoek je hoe je het kan oplossen (zelf 2 analoog Canon reflexen , dus ik weet waarover ik het heb).
      En - nog een tip - als je landschappen/stadsgezichten fotografeer (meer dan 10a15 m ver), zet uw fototoestel in landschapsmode.
      Nogmaals, leer je camera (positieve en negatieve) kennen en zoek (vraag) oplossingen
      Groeten
      Vince



      Edited by - vince on 26 March 2002 21:29:27
      daVinci
      www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

      Comment


      • #4
        Hallo Vince,

        Mag ik een kleine "rechtzetting" doen?
        BD of hun administrators doen geen uitspraken over camera's, het zijn de leden van dit forum die de commentaar/reacties/bevindingen aanbrengen ...
        Een kleine nuance, maar toch wel belangrijk.
        Bij "Your photos" op de homepage staan geregeld foto's van Sony's, maar we krijgen wel niet zoveel inzendingen.

        Groeten,
        Jaja

        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Hoi Jaja,

          er staat wel "bij" DB en niet "door", ik weet ook dat julie (administrators) het zeker niet kunnen veroorloven om kritiek te geven op gelijk wat.....
          sorry "for the inconvenience"

          Daar ik dagelijks julie site bezoek (het eerste wat ik doe als k m'n PC op 't werk heb opgestart s'morgens is snel kijken naar julie foto's die dagelijks geplaatst worden.(en zelfs van mij zijn er al enkele geplaatst, dus.. - over de middag kijk ik nog eens en s'avonds thuis dan weer.) bewijs dat ik het nog steeds de moeite vind om deze prachtige site te bezoeken. 'k heb er al veel uitgeleerd...
          Ach, mischien ben ik wel vlug op m'n tenen getrapt maar......

          groeten
          Vince

          "vriendelijkheid is het meest onbenutte kapitaal ter wereld".....
          en sommige vergeten dit.... (opgelet... dit is nu wel niet direkt van toepassing op wat hier gebeurde, het is een spreuk die ik al jaren in m'n vaandel hou en koestert..)




          daVinci
          www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

          Comment


          • #6
            gewoon om dat het m'n 100-ste is¨

            bye
            daVinci

            daVinci
            www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

            Comment


            • #7
              Vince je hebt gelijk er zijn andere manieren om op een vraag te reageren. Mijn excuus. Zelf heb ik een groot plezier van mijn Sony videocamera en denk dat ik er een hele goeie prijs/prestatie verhouding mee kreeg. Ik heb NIETS tegen Sony. Ik ben met je eens dat elke camera voor en nadelen heeft die als je ermee hebt leren leven geen echte obstakels in je foto plezier meer opwerpen.

              Waar ik niet omheen kan is dat er op dit forum en ook op het Nederlanse ( http://www.dfip.nl/ ) regelmatig mesen klachten uiten over met name scherpstelling met een Sony. ( Overigens ontdek ik nu bij een controle op dfip.nl dat ze hun forum deze week moeten hebben opgeheven! Het was wel al een lange tijd op sterven na dood. Lang leve BD!)

              Toch zal ik mijn leven beteren.

              Groetjes,
              Willem


              Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
              http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

              Comment


              • #8
                Hallo Vince,

                Inderdaad, je hebt "bij" gezet, en dat is ook zeer juist zo, maar voor alle duidelijkheid hé
                Is zeker niet kwaad bedoeld hoor, zo zijn we niet ...
                En, laat die Sony foto's maar komen!

                Jaja

                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Hoi Willem en Jaja,

                  Hoofdstuk afgesloten zou ik zeggen..

                  laten we terug lustig fotograferen, 'tweer is prachtig dus....

                  groeten

                  Vince

                  daVinci
                  www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                  Comment


                  • #10
                    vince die 100 ste post kost je wel 'n vat....
                    ik moet er ook nog eentje geven, leggen we samen....?.....

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt jongens voor het reageren op mijn vraag en aan al de mensen die deze vraag gelezen hebben ( nu zoon 125 man ), moedt ik daar uit concluderen dat er toch nog wel wat sonny materiaal aanwezig is ?
                      Ik ga het Sony forum eens rustig lezen en mijn toestel wat beter leren kennen , voor gewoon huis tuin fotoos is het wel een goed toestel
                      Tot later
                      Pierre

                      Comment


                      • #12
                        geen probleem....
                        ..wanneer spreken wij af ?
                        Op een volgende BD day ? ...
                        (wanneer is eigenlijk de volgende....? Als het in Brugge (culturele hoofdstad van Europa)zou zijn dan kan ik helpen met het organiseren, samen met nog Bruggelingen die op het forum hun stem laten horen)


                        vince die 100 ste post kost je wel 'n vat....
                        ik moet er ook nog eentje geven, leggen we samen....?.....


                        [/quote]

                        daVinci
                        www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                        Comment


                        • #13
                          Hallo Vince,

                          We zijn nog altijd aan het bekomen van de vorige
                          De kans is wel groot dat we tussendoor enkele "shootings" zullen organiseren.
                          Er wordt dan een plaats en een datum afgesproken voor een fotosessie en wie interesse heeft kan deelnemen, gewoon zomaar ...
                          De derde BD-dag zal normaal gezien in september doorgaan, maar de plaats is nog niet vastgelegd.

                          Jaja


                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Jaja,
                            laat maar weten als je (of andere) naar Brugge komen, als ik vrij ben kan ik je (jullie) nog altijd eens rondleiden...

                            Groeten
                            Vince


                            Hallo Vince,

                            We zijn nog altijd aan het bekomen van de vorige
                            De kans is wel groot dat we tussendoor enkele "shootings" zullen organiseren.
                            Er wordt dan een plaats en een datum afgesproken voor een fotosessie en wie interesse heeft kan deelnemen, gewoon zomaar ...
                            De derde BD-dag zal normaal gezien in september doorgaan, maar de plaats is nog niet vastgelegd.

                            Jaja



                            [/quote]

                            daVinci
                            www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                            Comment

                            Working...
                            X