Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lange vraag (modellen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lange vraag (modellen)

    Hoi allemaal,

    Mijn zus heeft een redelijke bekende entertainment bureau in Amsterdam,
    ze verzorgd dansers en danseressen in Discotheken en Grote evenementen.

    Nu heeft ze veel Dames in haar bestand staan die ook graag model willen worden, en dus een leuke portfolio willen hebben.
    gewoon omdat ze het leuk vinden, of sommige willen graag als model aan de slag..
    De meeste zijn onervaren op dit gebied, maar al zeg ik zelf er zitten een hoop Dames bij die een mooie en persoonlijke uitstraling hebben..

    Nu is mij gevraagd om een soort fotosessie dag te organiseren, maar ja ik heb alleen ervaring met kinderen...

    Nu is mijn vraag,
    Alleen is maar alleen, wie heeft er zin om mij te helpen, niet voor niets natuurlijk..

    En wie heeft er tips,
    moet er een contract opgesteld worden ??
    Het lijkt me erg leuk om het een keer mee te maken..
    Maar qua rechten etc maak ik me het meeste zorgen om...

    ik hoop dat ik het hier in het juiste gedeelte heb geplaatst en dat het mag natuurlijk...
    anders hoor ik het wel..
    mvg
    gabriella
    Canon 300D en 350D
    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
    canon 20-35 usm

  • #2
    Hallo Gabriella,
    Zolang je toestemming hebt (liefst even schriftelijk) van de modellen zelf is er geen probleem met het fotograferen.
    Mocht er 1 of meerdere "later" beroemd worden dan kan je iig nog wel munt uit je foto slaan! Dus eerst even goed navragen bij die dames of ze het wel willen....
    Overigens....zijn het alleen maar dames????
    Dag dag
    Vonne
    The only real failure is to give up trying!

    http://www.yvonnew.com
    http://www.vonne.web-log.nl
    and HFC forever!

    Comment


    • #3
      hoi vonne,

      bedankt voor je reactie,
      het zijn ook heren trouwens

      ik heb een heel goede kennis, die graag een keer model wil zijn, hij vindt alles oke, maar ja...
      voor mij een heel nieuw gebied natuurlijk..

      mvg
      gabriella
      Canon 300D en 350D
      canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
      canon 20-35 usm

      Comment


      • #4
        Hallo Gabriella,
        Voor mij ook een nieuw gebied! Mensen fotograferen
        Ik heb 1x een sessie met 3 kinderen gedaan en ben er nog moe van . Bovendien zou ik amper weten hoe ik iemand op een foto wil hebben staan. Vaak vind ik de poses allemaal hetzelfde en dat is totaal mijn smaak niet. (van fotograferen he.... )
        Maar op zich is het natuurlijk wel een uitdaging, maar dan moet het model (M/V) niet rekenen op geweldige foto's.
        Laat maar eens weten wat/wanneer/waar en zo alles kan plaatsvinden.
        Dag dag
        Vonne

        The only real failure is to give up trying!

        http://www.yvonnew.com
        http://www.vonne.web-log.nl
        and HFC forever!

        Comment


        • #5
          Gabriella,
          Ik heb je site even bekeken en begrijp niet dat je denkt hiervoor hulp nodig te hebben. Je bent gewoon steengoed en creatief.
          Normaal gezien ben ik voor dit soort dingen wel te vinden, maar Amsterdam is niet direct bij de deur, en opnieuw, jij kan dit perfect zelf doen, zeker weten.

          m.v.g.
          Jos
          http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

          Comment


          • #6
            Lijkt me wel leuk, zolang het vrijblijvend is, gemoedelijk gaat en er geen proffesioneel resultaat verwacht wordt. Is een studio de bedoeling of ergens op locatie?
            Groeten,
            Ronald
            http://fotografie.jouwweb.nl/

            Comment


            • #7
              Heb een tijdje geleden een fotoshoot gedaan met een BV met en zonder enkele kinderen.

              De opdrachtgever had ook wel gezorgd voor een professionele fotograaf.

              Wat ik daarvan heb bijgeleerd;
              - zorg dat uw materiaal in orde is (was wel geen probleem, maar ge zult maar zonder batterijen komen te zitten o.i.d.)

              - trek uw mond open. commandeer de modellen min of meer zoals je ze wil hebben (Nederlanders hebben hier misschien sowieso iets minder last van schroom of terughoudendheid ), maar dat doe ik volgende keer dus wel beter. Je kon het goed zien dat er een verschil was bij de kinderfoto's die de profi maakte en ik. De kinderen zaten misschien wat stijver, maar ze keken tenminste dezelfde richting uit, rechtop, smile, enz.. bij mijn foto's waren er zo maar een handvol, maar wel spontaan

              - in jouw specifiek geval zou ik vooraf ook al eens nadenken over composities, houdingen, evt. attributen, misschien dubbel- en groepsportretten e.d.
              Het wordt moeilijker als je al die dingen dezelfde dag nog moet verzinnen.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                Als je zeker wilt zijn dat je geen problemen krijgt met rechten en dergelijke met de modellen, zou ik eens zoeken op de term Model Release form.
                Of deze link aanklikken.

                http://www.jonessoda.com/files/model_release.html

                Even vertelen in het nederlands, laten tekenen en je weet zeker dat je safe zit.

                Groeten
                Leo
                [edit] Ik zou je graag komen helpen heb wel geen ervaring met modellen maar er wel veel over gelezen. Laat het me maar weten als je mijn hulp wilt. leo@x-arte.nl [/edit]

                Comment


                • #9
                  Originally posted by tom314

                  - trek uw mond open. commandeer de modellen min of meer zoals je ze wil hebben (Nederlanders hebben hier misschien sowieso iets minder last van schroom of terughoudendheid ), maar dat doe ik volgende keer dus wel beter. Je kon het goed zien dat er een verschil was bij de kinderfoto's die de profi maakte en ik. De kinderen zaten misschien wat stijver, maar ze keken tenminste dezelfde richting uit, rechtop, smile, enz.. bij mijn foto's waren er zo maar een handvol, maar wel spontaan
                  Ik, als Nederlander , heb daar ook moeite mee en kan daarover mee praten helaas. Dit is iets waar je aan moet wennen en wat na een aantal keren wel zou moeten lukken, zo zegt men

                  Comment


                  • #10
                    - trek uw mond open. commandeer de modellen min of meer zoals je ze wil hebben (Nederlanders hebben hier misschien sowieso iets minder last van schroom of terughoudendheid ), maar dat doe ik volgende keer dus wel beter. Je kon het goed zien dat er een verschil was bij de kinderfoto's die de profi maakte en ik. De kinderen zaten misschien wat stijver, maar ze keken tenminste dezelfde richting uit, rechtop, smile, enz.. bij mijn foto's waren er zo maar een handvol, maar wel spontaan
                    Iedreeen heeft zijn eigen manier van fotograferen,
                    Ik wil juist geen echt geposeerde foto's met kinderen, maar het gaat nu om mensen tussen de 18 en 25 jaar..
                    mvg
                    gabriella
                    Canon 300D en 350D
                    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                    canon 20-35 usm

                    Comment


                    • #11
                      allemaal,
                      bedankt voor jullie reactie's..

                      zo leer je weer steeds meer

                      ga de url van Leo even in het ned. vertalen.
                      en gelukkig zitten er ook meer engelse en franstalige tussen dan Hollandse meiden

                      Ik ga eerst wat test foto's maken in mijn eigen Homestudio-tje (eindhoven), heb voor as zondag 2 ervaren modellen gevraagd, dit zijn goede bekende van mij, dus weten dat het mijn eerste keer is..

                      Over de ja noem je het Modellen dag noem ik het maar,
                      Iedereen kan zich online inschrijven op de website van mijn zus, verplicht met foto erbij.
                      Daar wil ik een keuze uit maken, ik pak natuurlijk de eerste keer niet al te ervaren mensen..
                      Maar juist die gewoon voor hun zelf een portfolio willen hebben.
                      Volgens mij maakt dat het een stuk makkelijker...

                      Vonne, ik hou je op de hoogte voor de datums

                      alle tips zijn natuurlijk welkom


                      mvg
                      gabriella
                      Canon 300D en 350D
                      canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                      canon 20-35 usm

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by gabriella
                        - trek uw mond open. commandeer de modellen min of meer zoals je ze wil hebben (Nederlanders hebben hier misschien sowieso iets minder last van schroom of terughoudendheid ), maar dat doe ik volgende keer dus wel beter. Je kon het goed zien dat er een verschil was bij de kinderfoto's die de profi maakte en ik. De kinderen zaten misschien wat stijver, maar ze keken tenminste dezelfde richting uit, rechtop, smile, enz.. bij mijn foto's waren er zo maar een handvol, maar wel spontaan
                        Iedreeen heeft zijn eigen manier van fotograferen,
                        Ik wil juist geen echt geposeerde foto's met kinderen, maar het gaat nu om mensen tussen de 18 en 25 jaar..

                        gabriela, ik weet het, maar als je het initiatief aan de modellen overlaat, is het resultaat niet altijd even goed. En ze staan in een soortement studio-opstelling, dus 'poseren', hoe spontaan ook, is er toch bij. Ik ben ook vaak van oordeel dat de portretten die ik maak, meestal beter zijn als de mensen me niet zien.. of je moet een echt goed model hebben, die zeer goed spontaniteit kan faken.
                        ToM.___ //Fuji s602.
                        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                        It goes to 11 you know? 1 louder.

                        Comment


                        • #13
                          Hallo Gabriella,

                          Spijtig dat Amsterdam wat ver is voor mij, anders zou ik er graag bijzijn. Ik fotografeer al meer dan twee jaar beginende modellen in mijn studio en om deze meisjes wat op weg te helpen wil ik daar geen geld voor vragen, in ruil laat ik ze een contractje teken dat ze de vrijheid geeft om de foto's te gebruiken. Maar dat ze mij ook de toelating geven om met deze opnames deel te nemen aan fotowedstrijden en salons. Probleem is als je een "Castingsday" organiseerd dat je niet echt véél tijd aan elk model kan besteden, daarom stel ik voor van ze spontaan te laten poseren zonder al te veel aanwijzingen te geven. Dit is een natuurlijke selectie, wie is cameravast en heeft de nodige uitstraling, misschien kan je daarna met de beste meer contact krijgen en verdere sessies plannen. Ik zet alle opnames die er gemaakt zijn op een CD in originele kwaliteit van de D60 en in lage resolutie zodat de meisjes er gebruik kunnen van, maken op het Internet.


                          Veel plezier nog.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #14
                            Waarom er geen shoot-modellen-dag van maken

                            Er zullen zeker genoeg BD kandidaten (man/vr) voor zijn!!
                            En je weet, daar zitten knappe fotogr. bij.

                            Wat een ervaring, belevenis, verrijking zou dat voor iedereen niet zijn zeg...

                            Mag ik mij bij deze reeds aanmelden

                            Indien gewenst kom ik met mijn "Harrietje"(motor), zij is daar ook tuk op zo iets

                            Comment


                            • #15
                              Gabriella, Ik dacht net hetzelfde als Teddy-bear. Zo zou iedereen er iets aan kunnen hebben. De modellen zouden op zeer korte tijd een schitterende portfolio krijgen en de fotografen zouden zich kunnen uitleven met meerdere modellen.

                              Groetjes,
                              Arne
                              http://www.arnesmeets.tk

                              Comment

                              Working...
                              X