Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen in de (vries)kou.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen in de (vries)kou.

    Nemen jullie extra maatregelen als jullie zijn gaan fotograferen in de kou ? Ik denk aan maatregelen om condens te voorkomen bijvoorbeeld.
    Of loopt het allemaal zo'n vaart niet als je een halve dag met dit weer op stap geweest bent (om fotootjes te gaan maken bedoel ik dan ) ?

  • #2
    Re: Fotograferen in de (vries)kou.

    ik neem ze gewoon niet direct in gebruik bij thuiskomst of vertrek ( en laat ze zitten in de fotozak)

    maar het voornaamste : een muts en handschoenen
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen in de (vries)kou.

      Ik ga zo tewerk bij vrieskou:
      Ik draai goeie dikke tape rond één poot van mijn statief om hem te dragen. Anders is dat metaal veel te koud om vast te houden.
      Ik heb handschoenen gekocht met de vingers bloot, maar met zo'n klepje die ik over al mijn vingers tegelijk kan trekken voor als ik een tijdje niks doe met mijn vingers.
      Ik heb 2 baterijen mee. één in mijn toestel en één in mijn broekzak...
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen in de (vries)kou.

        Met dit weer valt het nog mee.
        Twee jaar geleden hebben we in Bokrijk nachtfoto's gemaakt (samen met een heleboel andere BD-leden), en toen was het heel koud.

        Ik had een tweede akku bij (in mijn binnenzak om ze warm te houden), maar die heb ik niet nodig gehad (een 20D verbruikt niet veel stroom).

        Toen ik vroeger nog motor reed, had ik dunne handschoenen gekocht die als extra isolatielaag dienden in de winterhandschoenen als het té koud werd. Dat zijn heel dunne handschoenen waarmee ik alle functies van de camera nog vrij gemakkelijk kan bedienen, die zijn dus heel handig voor winterfoto's (toen was het -5, en ik had geen koude handen).

        Verder had ik onder mijn kleding ook nog een thermisch ondergoed aan, en daardoor was het geen probleem om lang in de koude te staan.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Fotograferen in de (vries)kou.

          ik neem mijn fotogerief nogal geregeld mee op de piste om te snowboarden zodat ik in het snowpark wat foto's kan nemen.
          Ik heb altijd één batterij die in mijn warme broekzak zit én één in mijn toestel want bij zulke vriestemperaturen wil de batterij het wel eens snel leeg zijn (leeg is niet het juiste woord, maar bij zulke koude kan ze snel niet genoeg stroom meer leveren) dus als de ene aangeeft dat ie leeg is, dan steek ik gewoon de warme batterij erin, en ik kan weer enkele uren voort.

          maar voor de rest moet je je niet echt zorgen maken over je toestel, zolang je het maar in je fototas laat zitten wanneer je terug binnen in een warme omgeving komt, anders dampt alles volledig aan.

          zolang je dus buiten in de koude bent, moet je je geen zorgen maken over de condens, pas na het nemen van de foto's als je terug thuiskomt, gewoon het toestel op zijn gemak laten opwarmen en er is geen probleem...
          5DmkIII en wat glas

          Comment

          Working...
          X