Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mediamarkt.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mediamarkt.

    hoi,

    ik was vandaag in de mediamarkt in hasselt. omdat ik toch naar een lens opzoek ben zou ik ook eventjes bij het fotomateriaal gaan kijken. nu stond daar juist de tamron 17/50 2.8 op een canon 350d waar je wat mee kon spelen.
    na eventjes wat gespeeld te hebben kijk ik naar de prijs. 415 euro moest deze lens kosten. komt er een verkoper naar me toe en vraagt vriendelijk kan ik u helpen. ik zeg denk het niet vind de lens nogal aan de dure kant bij konijnen berg kost deze maar 372 euro. wacht even zegt die tegen mij. hij loopt naar zijn pc en belt. minuutje later staat hij terug bij mij en zegt dat is geen probleem hier krijg je de lens ook mee aan 372 euro. ik dacht leuk moet ik niet naar turnhout. zeg tegen de verkoper ok is goed dan neem ik ze mee. verkoper terug naar zijn pc komt minuutje later weer terug. sorry de lens is niet in stock. en is pas in december leverbaar.

    wat wil ik nu zeggen.

    ik vind dat dat allemaal niet kan. als ik nu gewoon de lens meeneem zonder iets van de prijs te zeggen dan zitten ze gewoon voor 43 euro in uwe zak
    het lijkt daar wel of je op een turkse markt aan het kopen zijt. dus als je naar de media markt gaat moet je gewoon zeggen dat het te duur is. dan doen ze nog iets van de prijs af.

  • #2
    Re: mediamarkt.

    Bij de fotograaf hier een dorp verder is dat ook zo hoor.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: mediamarkt.

      Er zijn inderdaad al een heel aantal winkels die ook tegen de internetprijzen het toestellen verkopen!
      Als je een bewijs hebt van een product en dat deze daar beterkoop is dan geven ze het toestel ook heel vaak aan die prijs...

      Sommigen doen het zelfs nu ook al met internet online winkels...

      Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen...

      Dus moet je maar voor je een toestel aankoopt heel internet nagaan!
      Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

      Comment


      • #4
        Re: mediamarkt.

        wat is eigenlijk je probleem, beste?

        ze doen iets van de prijs af voor je, en je vindt dat "niet kunnen".
        stel dat ze vasthouden aan hun prijs, zou dat dan "wel kunnen"?

        elke winkel verkoopt toch wel aan de prijs die ze willen?
        en als ze een extraatje afdoen, heb je daar dan een probleem mee?
        zo werkt het ook bij colruyt, bij vandenborre, bij fnac, ...

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: mediamarkt.

          heb je het dan liever dat ze het niet doen?

          want als ze de prijzen op zelfde prijs aanbieden als op webshops, kunnen ze evengoed de winkels sluiten, vermits dit dan toch niet meer rendeerd.

          Comment


          • #6
            Re: mediamarkt.

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            wat is eigenlijk je probleem, beste?

            ze doen iets van de prijs af voor je, en je vindt dat "niet kunnen".
            stel dat ze vasthouden aan hun prijs, zou dat dan "wel kunnen"?

            elke winkel verkoopt toch wel aan de prijs die ze willen?
            en als ze een extraatje afdoen, heb je daar dan een probleem mee?
            zo werkt het ook bij colruyt, bij vandenborre, bij fnac, ...

            mm
            Ik ben het volledig eens met Stevy hoor ! Waarom prijzen ze dan hun artikels, als het tóch de bedoeling is dat je onderhandelt over de prijs ? De "brave" koper kloppen ze dus dat extra geld uit hun zakken en als je zegt "nee, ik ga wel op een ander", dan komen ze achterna gelopen.
            Nee, voor mij geen Media Markt meer aub
            Ik ben op korte tijd in 2 verschillende vestigingen geweest voor 2 totaal verschillende dingen, en ze hadden het telkens niet in stock.
            Tja, zaken in de showroom zetten die ze niet kunnen leveren, geen correcte prijsaanduidingen, zwakke produktkennis, ...

            Comment


            • #7
              Re: mediamarkt.

              het gaat er alleen om dat als je je mond opendoet dat je korting krijgt. ik heb nu eenmaal een groot bakkes en ben niet verlegen om dit te vragen. het gaat er mij gewoon om dat als er iemand na mij komt die wat verlegen is en die moet dan meer betalen. je zal maar gelijk aan de kassa staan.

              Comment


              • #8
                Re: mediamarkt.

                jongens toch jongens toch.
                al ooit een aannemer nodig gehad?
                al ooit nieuwe wagen gekocht?
                al ooit op een interieurbeurs gekocht?
                ...
                al ooit eens beroep gedaan op een fotograaf voor een reportage?

                that's the way the world goes round ...

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: mediamarkt.

                  Mijn bescheiden mening. Mediamarkt krijst via alle kanalen dat ze de goedkoopste zijn. Ze zijn de enige want zowat alles is duurder bij de Mediamarkt.
                  Dan: Mediamarkt heeft maar één doel: de Porsches en Ferraris af betalen van de aandeelhouders. Hoe sneller hoe beter. Zo is het leven nu eenmaal.
                  Ik prijs je initiatief want dat is nu effectief de manier om dat te krijgen wat je wil.
                  Alternatief: bestel hier www.bhphotovideo.com binnen de drie dagen staat je doos voor de deur.



                  -M-
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: mediamarkt.

                    Klaagtopic 467

                    Ik heb deze week zelfs afgeboden in de Quick, das durven hé
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: mediamarkt.

                      @fotofolio: in de Quick hoe durfde

                      @nerd: welke zelfstandige niet? welke werkmens niet?
                      ('t is dan misschien geen porsche of villa, maar een huis in de verkaveling en een modeo)
                      of dacht je nu echt dat dat allemaal weldoeners waren?
                      je kunt altijd eens gaan kijken in de kringloopwinkel ...

                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: mediamarkt.

                        Ik veronderstel dat je je toch eerst even inforrmeert voor je een aankoop doet van enkele honderden euro's.

                        Nu is dat makkelijk via het internet.
                        Toen wij begonnen met het renoveren van ons huisje, gingen wij ook naar verschillende zaken.
                        bv.: 7 tegelzaken om offertes te vragen.
                        Voor dezelfde tegel en zelfde diensten tot 5 euro/m² verschil.

                        Toen ik tegen de duurste zaak zei dat hun prijs veel hoger lag voor hetzelfde product dan bij een andere zaak, kreeg ik plots een 'korting' als ik de tegels bij hen kocht. Uiteindelijk dezelfde prijs als bij de goedkoopste zaak.

                        Moraal van het verhaal:
                        Ofwel steek je wat tijd in prijsvergelijkingen en spaar je wat centen uit, ofwel doe je het niet en dan is het te hopen dat je onmiddellijk bij de goedkoopste zaak terechtkomt.
                        Ik heb het wel over zaken die dezelfde service aanbieden.

                        Klagen dat er winkels zijn die een product duurder prijzen en uiteindelijk na aandringen toch iets van hun prijs afdoen, snap ik dus niet echt.
                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #13
                          Re: mediamarkt.

                          @ Ticor : maar prijzen van aannemers tegen mekaar uitspelen is toch wat anders dan de produkten die je vindt in Media Markt hé.

                          Comment


                          • #14
                            Re: mediamarkt.

                            Niemand verplicht je bij mediamarkt te kopen. Jij hebt aan die verkoper duidelijk gemaakt dat je voor die prijs evengoed naar turnhout kon rijden, en hij gaf uiteindelijk toe.

                            Het kan even goed zijn dat iemand anders die rit niet zag zitten, of gewoon niet op de hoogte is van de courante internetprijzen, en die laat zich daar dan aan vangen. Is dat dan de schuld van die winkel of van die persoon zelf? (eens kijken bij de populairste fotohandel op internet is niet bepaald "heel het internet nagaan", toch?)

                            Ik vind het vooral vreemd dat ze bij mediamarkt iets van de prijs wouden afdoen, maar kan dat eigenlijk enkel positief vinden, en jou feliciteren dat je het hebt durven vragen

                            Tom
                            ~TDN
                            fotoblog: www.tdn9.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: mediamarkt.

                              De politiek bij zo'n zaken (laagste prijsgarantie) zou dan wel moeten zijn dat ze onmiddellijk hun prijs aanpassen tout court, niet alleen voor diegene die toevallig zijn mond opendoet.
                              Mocht de dag nadien het artikel nog altijd hetzelfde geprijsd zijn, dan is er pas ****** aan de knikker.

                              Comment

                              Working...
                              X