PDA

Volledige versie bekijken : mediamarkt.

stevy
16 november 2007, 14:37
hoi,

ik was vandaag in de mediamarkt in hasselt. omdat ik toch naar een lens opzoek ben zou ik ook eventjes bij het fotomateriaal gaan kijken. nu stond daar juist de tamron 17/50 2.8 op een canon 350d waar je wat mee kon spelen.
na eventjes wat gespeeld te hebben kijk ik naar de prijs. 415 euro moest deze lens kosten. komt er een verkoper naar me toe en vraagt vriendelijk kan ik u helpen. ik zeg denk het niet vind de lens nogal aan de dure kant bij konijnen berg kost deze maar 372 euro. wacht even zegt die tegen mij. hij loopt naar zijn pc en belt. minuutje later staat hij terug bij mij en zegt dat is geen probleem hier krijg je de lens ook mee aan 372 euro. ik dacht leuk moet ik niet naar turnhout. zeg tegen de verkoper ok is goed dan neem ik ze mee. verkoper terug naar zijn pc komt minuutje later weer terug. sorry de lens is niet in stock. en is pas in december leverbaar.

wat wil ik nu zeggen.

ik vind dat dat allemaal niet kan. als ik nu gewoon de lens meeneem zonder iets van de prijs te zeggen dan zitten ze gewoon voor 43 euro in uwe zak
het lijkt daar wel of je op een turkse markt aan het kopen zijt. dus als je naar de media markt gaat moet je gewoon zeggen dat het te duur is. dan doen ze nog iets van de prijs af.

Ticor
16 november 2007, 15:31
Bij de fotograaf hier een dorp verder is dat ook zo hoor.

jee_r
16 november 2007, 15:41
Er zijn inderdaad al een heel aantal winkels die ook tegen de internetprijzen het toestellen verkopen!
Als je een bewijs hebt van een product en dat deze daar beterkoop is dan geven ze het toestel ook heel vaak aan die prijs...

Sommigen doen het zelfs nu ook al met internet online winkels...

Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen...

Dus moet je maar voor je een toestel aankoopt heel internet nagaan!

mm
16 november 2007, 15:47
wat is eigenlijk je probleem, beste?

ze doen iets van de prijs af voor je, en je vindt dat "niet kunnen".
stel dat ze vasthouden aan hun prijs, zou dat dan "wel kunnen"?

elke winkel verkoopt toch wel aan de prijs die ze willen?
en als ze een extraatje afdoen, heb je daar dan een probleem mee?
zo werkt het ook bij colruyt, bij vandenborre, bij fnac, ...

m:rolleyes:m

erikba
16 november 2007, 15:48
heb je het dan liever dat ze het niet doen?

want als ze de prijzen op zelfde prijs aanbieden als op webshops, kunnen ze evengoed de winkels sluiten, vermits dit dan toch niet meer rendeerd.

kdm
16 november 2007, 16:11
wat is eigenlijk je probleem, beste?

ze doen iets van de prijs af voor je, en je vindt dat "niet kunnen".
stel dat ze vasthouden aan hun prijs, zou dat dan "wel kunnen"?

elke winkel verkoopt toch wel aan de prijs die ze willen?
en als ze een extraatje afdoen, heb je daar dan een probleem mee?
zo werkt het ook bij colruyt, bij vandenborre, bij fnac, ...

Ik ben het volledig eens met Stevy hoor ! Waarom prijzen ze dan hun artikels, als het tch de bedoeling is dat je onderhandelt over de prijs ? De "brave" koper kloppen ze dus dat extra geld uit hun zakken en als je zegt "nee, ik ga wel op een ander", dan komen ze achterna gelopen.
Nee, voor mij geen Media Markt meer aub :B
Ik ben op korte tijd in 2 verschillende vestigingen geweest voor 2 totaal verschillende dingen, en ze hadden het telkens niet in stock.
Tja, zaken in de showroom zetten die ze niet kunnen leveren, geen correcte prijsaanduidingen, zwakke produktkennis, ...

stevy
16 november 2007, 16:14
het gaat er alleen om dat als je je mond opendoet dat je korting krijgt. ik heb nu eenmaal een groot bakkes en ben niet verlegen om dit te vragen. het gaat er mij gewoon om dat als er iemand na mij komt die wat verlegen is en die moet dan meer betalen. je zal maar gelijk aan de kassa staan.

mm
16 november 2007, 16:27
jongens toch jongens toch.
al ooit een aannemer nodig gehad?
al ooit nieuwe wagen gekocht?
al ooit op een interieurbeurs gekocht?
...
al ooit eens beroep gedaan op een fotograaf voor een reportage?

that's the way the world goes round ...

Nerdifant
16 november 2007, 16:52
Mijn bescheiden mening. Mediamarkt krijst via alle kanalen dat ze de goedkoopste zijn. Ze zijn de enige want zowat alles is duurder bij de Mediamarkt.
Dan: Mediamarkt heeft maar n doel: de Porsches en Ferraris af betalen van de aandeelhouders. Hoe sneller hoe beter. Zo is het leven nu eenmaal.
Ik prijs je initiatief want dat is nu effectief de manier om dat te krijgen wat je wil.
Alternatief: bestel hier www.bhphotovideo.com binnen de drie dagen staat je doos voor de deur.

:D

-M-

Fotofolio
16 november 2007, 16:55
Klaagtopic 467 :rolleyes:

Ik heb deze week zelfs afgeboden in de Quick, das durven h :D

mm
16 november 2007, 17:12
@fotofolio: in de Quick :eek::eek::eek: hoe durfde :mad:

@nerd: welke zelfstandige niet? welke werkmens niet?
('t is dan misschien geen porsche of villa, maar een huis in de verkaveling en een modeo)
of dacht je nu echt dat dat allemaal weldoeners waren?
je kunt altijd eens gaan kijken in de kringloopwinkel ...

m;)m

Ticor
16 november 2007, 17:18
Ik veronderstel dat je je toch eerst even inforrmeert voor je een aankoop doet van enkele honderden euro's.

Nu is dat makkelijk via het internet.
Toen wij begonnen met het renoveren van ons huisje, gingen wij ook naar verschillende zaken.
bv.: 7 tegelzaken om offertes te vragen.
Voor dezelfde tegel en zelfde diensten tot 5 euro/m verschil.

Toen ik tegen de duurste zaak zei dat hun prijs veel hoger lag voor hetzelfde product dan bij een andere zaak, kreeg ik plots een 'korting' als ik de tegels bij hen kocht. Uiteindelijk dezelfde prijs als bij de goedkoopste zaak.

Moraal van het verhaal:
Ofwel steek je wat tijd in prijsvergelijkingen en spaar je wat centen uit, ofwel doe je het niet en dan is het te hopen dat je onmiddellijk bij de goedkoopste zaak terechtkomt.
Ik heb het wel over zaken die dezelfde service aanbieden.

Klagen dat er winkels zijn die een product duurder prijzen en uiteindelijk na aandringen toch iets van hun prijs afdoen, snap ik dus niet echt.

kdm
16 november 2007, 18:52
@ Ticor : maar prijzen van aannemers tegen mekaar uitspelen is toch wat anders dan de produkten die je vindt in Media Markt h.

TDN
16 november 2007, 21:52
Niemand verplicht je bij mediamarkt te kopen. Jij hebt aan die verkoper duidelijk gemaakt dat je voor die prijs evengoed naar turnhout kon rijden, en hij gaf uiteindelijk toe.

Het kan even goed zijn dat iemand anders die rit niet zag zitten, of gewoon niet op de hoogte is van de courante internetprijzen, en die laat zich daar dan aan vangen. Is dat dan de schuld van die winkel of van die persoon zelf? (eens kijken bij de populairste fotohandel op internet is niet bepaald "heel het internet nagaan", toch?)

Ik vind het vooral vreemd dat ze bij mediamarkt iets van de prijs wouden afdoen, maar kan dat eigenlijk enkel positief vinden, en jou feliciteren dat je het hebt durven vragen :)

Tom

Rudi_S60
16 november 2007, 22:01
De politiek bij zo'n zaken (laagste prijsgarantie) zou dan wel moeten zijn dat ze onmiddellijk hun prijs aanpassen tout court, niet alleen voor diegene die toevallig zijn mond opendoet.
Mocht de dag nadien het artikel nog altijd hetzelfde geprijsd zijn, dan is er pas ****** aan de knikker.

kdm
16 november 2007, 22:03
De politiek bij zo'n zaken (laagste prijsgarantie) zou dan wel moeten zijn dat ze onmiddellijk hun prijs aanpassen tout court, niet alleen voor diegene die toevallig zijn mond opendoet.
Mocht de dag nadien het artikel nog altijd hetzelfde geprijsd zijn, dan is er pas ****** aan de knikker.

Inderdaad ! Ik heb zo m'n twijfels bij hun manier van werken.

Ticor
16 november 2007, 22:14
@ Ticor : maar prijzen van aannemers tegen mekaar uitspelen is toch wat anders dan de produkten die je vindt in Media Markt h.

Natuurlijk. Ik wil gewoon maar zeggen dat je door je goed te informeren een prijsvoordeel kan doen.

Maar zoals ik in mijn eerste post al zei, hetgeen dat de TS meemaakte heb ik al in verschillende zaken meegemaakt. Ook bij kleinere fotohandels. Toen de Sony H9 net uit was, kreeg ik het toestel mee aan 450euro en niet aan 499euro zoals hij geprijsd was. En die prijs was de dag daarna ook niet aangepast....

Black Bull
16 november 2007, 23:57
Is dat dan de schuld van die winkel of van die persoon zelf? (eens kijken bij de populairste fotohandel op internet is niet bepaald "heel het internet nagaan", toch?)
Tom

Natuurlijk. Ik wil gewoon maar zeggen dat je door je goed te informeren een prijsvoordeel kan doen.

Maar zoals ik in mijn eerste post al zei, hetgeen dat de TS meemaakte heb ik al in verschillende zaken meegemaakt. Ook bij kleinere fotohandels. Toen de Sony H9 net uit was, kreeg ik het toestel mee aan 450euro en niet aan 499euro zoals hij geprijsd was. En die prijs was de dag daarna ook niet aangepast....

Voor de leden van dit forum of andere fotografie forums is het misschien gemakkelijk om te kijken, maar kan mij voorstellen dat veel mensen die winkels niet kennen en niet vinden op internet. Omdat 1 ze misschien bijna nooit internetten en 2 internetten ze misschien beperkt maar weten niet hoe deze zaken te zoeken.
Zoals ik in een ander topic reeds gezegd heb, vind ik dat als er een prijs geafficheerd wordt deze ook gehandhaafd moet worden (enkel indien het bv om een fout zou gaan), maar niet rap wat van de prijs afdoen omdat het elders wat goedkoper is. En als dit dan toch gedaan wordt vind ik dat de geafficheerde prijs maar moet veranderd worden naar de goedkopere. In ander topic heb ik dit ook reeds gezegd dat ik dit een soort van diefstal vind. Iemand die zoals hier gezegd wordt gene grote mond heeft of die goedkopere winkels niet kent wordt bedrogen.
Hier thuis hebben ze ook een zaak en de prijzen die geafficheerd worden, worden ook gehanteerd. Men mag hier komen zeggen, daar is het xxx euro goedkoper dan krijgt u gewoon het antwoord (uiteraard op een vriendelijke manier) dat u het dan beter daar kan gaan kopen, want dat doet u profijt.

Leonidas
17 november 2007, 01:29
Zoals ik in een ander topic reeds gezegd heb, vind ik dat als er een prijs geafficheerd wordt deze ook gehandhaafd moet worden (enkel indien het bv om een fout zou gaan), maar niet rap wat van de prijs afdoen omdat het elders wat goedkoper is. En als dit dan toch gedaan wordt vind ik dat de geafficheerde prijs maar moet veranderd worden naar de goedkopere. In ander topic heb ik dit ook reeds gezegd dat ik dit een soort van diefstal vind. Iemand die zoals hier gezegd wordt gene grote mond heeft of die goedkopere winkels niet kent wordt bedrogen.Jaja, bedrog en diefstal omdat de winkel korting geeft. :rolleyes: Het moet toch niet gekker worden. :eek:

theokus
17 november 2007, 01:54

Voil Rudy.

En wat zegt Mediamarkt: "Ik ben toch niet gek!"

thomasvp
17 november 2007, 02:05
ik vind het toch raar dat de verkoper niets vermeld heeft over garantie.

In mediamarkt krijg je 2 jaar garantie en in konijn maar 1 en als je een jaar garantie wil bijkopen in konijn kom je ongeveer aan dezelfde prijs als in mediamarkt.

mvg

stevy
17 november 2007, 02:14
dat ze korting geven is id goed. maar dat ze hun prijs niet aanpassen als hun verteld wordt dat het op een ander goedkoper begrijp ik niet. bij colruyt wordt he ook aangepast.
het is de 2de keer dat ik zoiets meemaak bij mediamarkt. de vorige keer was het met een gsm. die kerel deed daar ook effe 30 euro af omdat ik zei dat ik nog wat ging wachten omdat ik hem te duur vond.het gaat dan over een aankoop bedrag van 180 euro dit is 15 procent.

vind het toch bizar.

dus vanaf nu allemaal klagen bij media markt dat het te duur is.

bouk
17 november 2007, 03:33
en er zij ook winkels, die gewoon eerlijk zeggen en er zelf reclame mee maken:
vind u het product ergens anders goedkoper, krijgt u het bij ons ook voor die prijs, niks mee toch??
grt,bouk.

Black Bull
17 november 2007, 03:43
Jaja, bedrog en diefstal omdat de winkel korting geeft. :rolleyes: Het moet toch niet gekker worden. :eek:

Als ik bv een winkel binnenstap voor een artikel waarvan de prijs 100 euro is en ik vraag of er nog iets van de prijs afgaat en ik krijg een njet als antwoord en daarop zou ik antwoorden dan ga ik het daar wel halen want daar kost het maar 80 euro en men wil het mij dan wel aan 80 euro verkopen, vind ik dat in mijn ogen wel "diefstal/bedrog" om het zo uit te drukken.
En uit verschillende reacties hier en ander topic merk ik dat het zo blijkbaar wel gebeurd.
Dus degene die niet goed zijn met internet of niet de goedkopere winkels kennen (alla konijnenberg, geheugenkaart en meer) zijn den dupe.

Zelfde met aannemers en dergelijke zoals hier aangehaald werd om dit als voorbeeld aan te halen. Bij aannemer x is de eerste offerte xxxx euro en bij de 2de en 3de is dit 30% goedkoper. Als ik dan bij aannemer 1 dit meld en deze zegt mij, ok voor die prijs doe ik het ook, heeft hij mij in eerste instantie in mijne zak willen zitten en daar zal ik het dus ook niet door laten uitvoeren. Maar wat lees ik ook hier men gaat het toch laten doen door aannemer 1 of men gaat het toch in de winkel kopen waar het eerst duurder was, ga dan toch gewoon direct naar de winkel waar het goedkoper is of naar de goedkoopste aannemer.

jee_r
17 november 2007, 08:19
Het blijft gewoon rondkijken en een beetje zoeken... en je kan inderdaad maar vragen!
Wie niet rondkijkt krijgt geen korting, de andere wel!

Dit vind ik wel knap:
http://www.hbvl.be/vindzoek/archief/Artikel_detail.asp?id={9578ABFD-F007-4DC4-B52D-8EF311CC30AC}&check=online

gliderbee
17 november 2007, 08:25
Jaja, bedrog en diefstal omdat de winkel korting geeft. :rolleyes: Het moet toch niet gekker worden. :eek:

Nog even en we beginnen te eisen dat de winkeliers ons achterna lopen als we al buiten zijn om nog wat terug te geven ...

Uiteindelijk zitten we in een vrije markt, waar vraag en aanbod hun werk (zouden) moeten doen.
De winkels bieden aan, wij vragen. Indien je niet vraagt maar het aanbod gewoon aanneemt zonder verder te kijken dan de eerste reclamefolder of vitrine, dan heb je dat alleen aan jezelf te danken.
Indien sommigen geen zin/moed/kennis of wat dan ook hebben, dan is dat (een beetje cru gesteld, ik weet het) hun eigen probleem waar ze misschien wat aan moeten werken ... een winkelier moet toch niet zijn uiterste best doen om zo weinig mogelijk te verdienen ???

In dit heel verhaal wordt ook nergens melding gemaakt van mogelijke service-verschillen tussen winkels; niet dat er altijd een rechtstreeks verband is: mijn lokale fotograaf is iets duurder dan op het internet, maar geeft uitstekende service. Ik ken een paar fotohandels in Leuven waar de mensen achter de toonbank (behalve de baas zelf, maar dat is een nurk) NIETS kennen van het materiaal dat ze verkopen, maar de prijzen zijn niet echt lager.

Om even te vergelijken: de meesten van ons zullen wel werkende mensen zijn, neem ik aan (ik ben zelfstandige (maar geen winkelier)) ?

Al ooit de vakbonden horen praten over loonbescherming e.d.m. ? Als je de redenering die hier op winkels gemaakt wordt doortrekt, dan moeten werkgevers van nu af aan ook het recht hebben om de goedkoopste werkkrachten aan te werven en vrij te onderhandelen over het loon, eender van waar ze komen, wat hun andere kwaliteiten ook mogen zijn en met welk statuut ze ook aan het werk willen.

mm
17 november 2007, 09:12
bij colruyt wordt het ook aangepast.
vergeet het: wat kost een Sandisk ExtremeIII 4Gb kaartje daar?
(is al afhankelijk van vestiging tot vestiging) als je wil geef ik je
wel eens door hoeveel ik het mijne betaald heb ...

mm

theokus
17 november 2007, 13:15
Nog even en we beginnen te eisen dat de winkeliers ons achterna lopen als we al buiten zijn om nog wat terug te geven ...

Ze doen er wel alles aan om klanten te lokken;)
En als je eenmaal in de winkel staat krijg je het deksel op jouw neus.
Dat is toch de teneur van dit topic...

Ik wil het wel volledig maken omdat er ook winkels zijn die het vertrouwen waard zijn.

Al ooit de vakbonden horen praten over loonbescherming e.d.m. ? Als je de redenering die hier op winkels gemaakt wordt doortrekt, dan moeten werkgevers van nu af aan ook het recht hebben om de goedkoopste werkkrachten aan te werven en vrij te onderhandelen over het loon, eender van waar ze komen, wat hun andere kwaliteiten ook mogen zijn en met welk statuut ze ook aan het werk willen.

Die redenering is wel goed fout;)
Trouwens ik zie het verband niet tussen loonbescherming en het recht nemen
om de goedkoopste werkkrachten aan te werven plus bovendien nog het
recht om vrij te onderhandelen over het loon en het statuut...
Het enige wat nog ontbreekt in dit plaatje zijn schepen en huurlingen
die in een of ander ver Afrikaans land medewerkers verzamelen....
Cru?

Vandaag hoorde ik iemand van de Amerikaanse Kamer van Koophandel op n.
Die reageerde met bijv. dat de belastingen hier veel te hoog liggen
en dat de arbeidsvoorwaarden voorbij gestreefd zijn en dateren van
vorige eeuwen....
En dit komt allemaal omdat we nog geen regering hebben.....hahahahaha.
Dat was dus zijn reactie op de vraag.
Dus een regering kan bepalen hoe het met hun verder moet?
Is het niet net andersom?

Spanik
17 november 2007, 14:22
En dit komt allemaal omdat we nog geen regering hebben.....

Nog zo een en het is Pasen. Nu we er geen hebben doen ze allemaal nog beter hun best. Eigenlijk gaat het minstens even goed zonder.

theokus
17 november 2007, 15:57
Nog zo een en het is Pasen. Nu we er geen hebben doen ze allemaal nog beter hun best. Eigenlijk gaat het minstens even goed zonder.

Dank je voor deze reactie.
Ik kwam wat scherp uit de hoek;)

Als ik een beetje OT mag...
Ik woon hier op nog geen 500 meter van de winkel die reclame
maakt met een akte van vertrouwen.
Het personeel vind ik echt 100%.
En dan vergeet ik soms of hun koopwaar 5 euro meer of minder kost.
Direct gepaste hulp krijgen is me 5 euro mr waard als dit het geval zou zijn.
Zelfs met klanten in de winkel die aandacht vroegen heeft men mij geholpen...
Ik kreeg zelfs koffie aangeboden uit een 1000 euro-apparaat;)
Toen ik thuis kwam met mijn aankoop had ik nog een paar probleempjes.
En als ik de handleiding had gelezen....
Dus even een telefoontje en zonder gezeur kreeg ik weer direct hulp.
Wat kan een mens nog meer verlangen?

erikba
17 november 2007, 18:56
om het allemaal toch een beetje te nuanceren,...

Regelmatig komt het voor dat prijzen die zaken zoals konijnenberg voor hun toestellen vragen lager zijn dan de aankoopprijzen van (jawel) de grotere 'ketens'.

nu hebben enkele zaken inderdaad een laagste prijs waarborg, en volgen ze deze ook wel op, maar hier staan ze niet mee te springen(met voorgaande reden)

Nu moet je ook niet denken dat ze die producten met verlies gaan verkopen(is trouwens illegaal), maar geven de bal door aan hun leverancier of fabrikant die dan het toestel goedkoper moet leveren aan de keten.

maw het is niet zo dat de grotere ketens doelbewust de prijzen hoger houden!

mvg,

erik

Leonidas
17 november 2007, 19:43
@Gliderbee: :G

suave
17 november 2007, 20:03
Heb met aandacht je foto's bekeken.
Mijn welgemeende proficiat, Leonidas.

Leonidas
17 november 2007, 20:19
Heb met aandacht je foto's bekeken.
Mijn welgemeende proficiat, Leonidas.Toch niet allemaal hoop ik? :D

;) Merci. :G

gliderbee
17 november 2007, 20:28
Die redenering is wel goed fout;)
[...]
Het enige wat nog ontbreekt in dit plaatje zijn schepen en huurlingen
die in een of ander ver Afrikaans land medewerkers verzamelen....
Cru?

Hm, misschien was mijn sarcasme niet duidelijk: uiteraard sta ik niet achter het soort praktijken dat jij bedoelt.

Ik bedoelde dat je een winkelier niet moet gaan verwijten dat hij niet zijn waar spontaan gaat verkopen aan de laagst mogelijke prijs. Indien je dat wl zou kunnen eisen, dan zou het in beide richtingen moeten werken en dan zou een werknemer zijn "waar" (dus zijn arbeidskracht) ook moeten gaan verkopen aan de laagste prijs (dus het laagst mogelijke loon) ... Dt is het verband waarover ik het had.

theokus
17 november 2007, 20:58
Hm, misschien was mijn sarcasme niet duidelijk: uiteraard sta ik niet achter het soort praktijken dat ik (en jij) bedoelt.

Ik bedoelde dat je een winkelier niet moet gaan verwijten dat hij niet zijn waar spontaan gaat verkopen aan de laagst mogelijke prijs. Indien je dat wl zou kunnen eisen, dan zou het in beide richtingen moeten werken en dan zou een werknemer zijn "waar" (dus zijn arbeidskracht) ook moeten gaan verkopen aan de laagste prijs (dus het laagst mogelijke loon) ... Dt is het verband waarover ik het had.

Ik doe mijn best om jou te begrijpen maar het blijft voor mij een eigenaardige
hersenkronkel;)
Stel dat het de praktijk was zoals jij dat nu hier aanhaalt dan hebben
we enkel verliezers...
Ik gun elke partij een deftig inkomen;)
En daar zal jij het ook wel mee eens zijn, hoop ik toch.

De realiteit is anders: het onderscheid wordt groter en groter.

gliderbee
17 november 2007, 21:03
Een werknemer probeert zijn arbeidskracht zo duur mogelijk te verkopen, een winkelier zijn waren, en dat moet je geen van beiden verwijten. Dat is toch geen "kronkel" ? Hier werd de winkelier zelfs verweten dat hij iets van zijn prijs afdoet ?? Van hersenkronkels gesproken :)

>Stel dat het de praktijk was zoals jij dat nu hier aanhaalt dan hebben
>we enkel verliezers...

Juist; je hebt het dus prima begrepen.

>Ik gun elke partij een deftig inkomen;)
>En daar zal jij het ook wel mee eens zijn, hoop ik toch.

Volkomen mee eens !

>De realiteit is anders: het onderscheid wordt groter en groter.
Geen idee; ik vermoed dat het er ook van af hangt op welke schaal (Belgi, Europa, op wereldniveau) je het bekijkt.

theokus
17 november 2007, 21:03
sorry > dubbele post

theokus
17 november 2007, 21:09
Een werknemer probeert zijn arbeidskracht zo duur mogelijk te verkopen, een winkelier zijn waren, en dat moet je geen van beiden verwijten. Dat is toch geen "kronkel" ? Hier werd de winkelier zelfs verweten dat hij iets van zijn prijs afdoet ?? Van hersenkronkels gesproken :)

>Stel dat het de praktijk was zoals jij dat nu hier aanhaalt dan hebben
>we enkel verliezers...

Juist; je hebt het dus prima begrepen.

>Ik gun elke partij een deftig inkomen;)
>En daar zal jij het ook wel mee eens zijn, hoop ik toch.

Volkomen mee eens !

>De realiteit is anders: het onderscheid wordt groter en groter.
Geen idee; ik vermoed dat het er ook van af hangt op welke schaal (Belgi, Europa, op wereldniveau) je het bekijkt.

De schaal?
Het is al zover gekomen dat de Belgische nationale voetbalploeg
de Polen hebben laten winnen: je zou anders maandag wat meemaken
in veel bedrijven;)

Ticor
17 november 2007, 21:22
De schaal?
Het is al zover gekomen dat de Belgische nationale voetbalploeg
de Polen hebben laten winnen: je zou anders maandag wat meemaken
in veel bedrijven;)

Dat was eerder om onze Nederlandse vriend Beenhakker een pleziertje te doen ;)

stevy
18 november 2007, 09:32
nee ik verwijt hen niet omdat ze van hun prijs afdoen.
ik verwijt hen alleen dat ze niet mondige mensen serieus in hun zakken zit.
de bedoeling is van het starten van dit topic was alleen maar jullie allemaal op de hoogte te brengen van deze praktijken bij mediamarkt. zodat jullie allemaal ook korting kunnen vragen moest je daar iets willen kopen.

kdm
18 november 2007, 09:37
de bedoeling is van het starten van dit topic was alleen maar jullie allemaal op de hoogte te brengen van deze praktijken bij mediamarkt. zodat jullie allemaal ook korting kunnen vragen moest je daar iets willen kopen.

Ik sta alvast volledig achter je :)

Wimpy
18 november 2007, 11:03
bestel hier www.bhphotovideo.com binnen de drie dagen staat je doos voor de deur.

:D

-M-

Met een flinke rekening van de douane er bovenop en de nodige garantieperikelen als er wat scheelt ... :D

edjeB
18 november 2007, 12:50

Dit geldt niet alleen voor deze zaak maar voor bijna alle zaken. Ik koop bijna geen elektronica zonder "korting", ongeacht waar ik dit koop. Er is werkelijk overal af te dingen (behalve bij Konijn :green:).
Of je nu bij Dixons, BCC of de locale fotoboer koopt, ze willen maar wat graag zakken in prijs als je bij hen koopt.
Deze "praktijken" zijn geen alleenrecht van Mediamarkt hoor!

Voor een ieder die dit niet wist en zomaar de gevraagde prijs betaald heeft per definitie te veel betaald ......:rolleyes:

Rockey
20 november 2007, 12:11
Dag van vandaag is de internetwinkel zoveel ingeburgerd geraakt dat de gewone winkel om de hoek dat ook weet en zijn prijzen soms zelf aanpast of soms korting geeft als je het vraagt.
Je kan inderdaad zeggen dat de brave (onwetende) burger dan meer gaat betalen dan iemand die het uitzoekt maar dat zal mij (sorry voor de woordkeuze) worst wezen. Als ik het opzoek en steek er tijd in en kan het goedkoper kopen dan is dat toch goed?
Ik probeer altijd van de prijs af te doen ook al heb ik geen opzoekingswerk gedaan en je kan wel altijd iets krijgen, dus als die brave burger (zonder de internetprijs te weten) vraagt naar de beste prijs en zegt dat hij em ergens goedkoper weet zijn zal het 9/10 wel iets afkrijgen.

Nog een tip: de ervaring leert me dat je bij Mediamarkt ook moet kijken naar de locatie van de winkel. Bvb: laatst een geheugenkaart gekocht bij Mediamarkt. Was eerst gaan zien in Oostende, maar vond die te duur. Per toeval belande ik bij Mediamarkt Roeselare en daar vond ik dezelfde kaart 5 goedkoper (was in zelfde weekend). Ik vroeg aan de verkoper hoe dit kwam en hij zei dat Mediamarkten kijken naar de winkels in de buurt. Oostende is afgelegen (maw geen concurrentie) <-> Roeselare (aan de franse grens; oa Auchan) = concurrentie dus lagere prijs.
Dus als je nog eens iets moet hebben in mediamarkt en je hebt in je buurt 2 winkels zie eens naar alletwee.

MVG,

Lennert
24 november 2007, 00:03
Mij zie je daar ook niet meer.
Een compactcameraatje gekocht, schermpje kapot (los in de tas:green:), reparatie (tijdens garantieperiode) duurder als een nieuw toestel..
Ahja, dat ze dezelfde prijs vragen voor een bekrast toonzaalmodelletje of een nieuw, is helemaal belachelijk!

edjeB
24 november 2007, 07:57
Mij zie je daar ook niet meer.
Een compactcameraatje gekocht, schermpje kapot (los in de tas:green:), reparatie (tijdens garantieperiode) duurder als een nieuw toestel..

en dat ligt aan Mediamarkt?! :rolleyes:

perelaar
24 november 2007, 08:26
Het kan ook omgekeerd, vooral met aannemers. Heb er verschillende thuis gehad, offertes voor een nieuw dak. Uiteindelijk zijn we NIET met de goedkoopste in zee gegaan, maar met degene die de moeite genomen heeft om alle info duidelijk op een rij te zetten, en die extra garantie bood...

Zelfde voor foto-gerief: ik betaal zonder problemen iets meer als ik weet dat ik terug bij de winkel terecht kan in geval van problemen. Mediamarkt is zo'n soort winkel duidelijk niet. Voor mij geen mediamarkt dus...

Anderzijds, ik betaal ook graag zo weinig mogelijk, dus als ik volgend jaar naar de US ga zal er redelijk wat materiaal mee terug komen. Ik laat het online kopen door vrienden daar, test het in mijn vakantie. Als het niet voldoet (onscherpe lens bv) dan gaat het terug naar de shop.
Voor iemand begint te klagen daarover: dat is een wettelijk recht in de US...

nete
24 november 2007, 08:39
Nog een tip: de ervaring leert me dat je bij Mediamarkt ook moet kijken naar de locatie van de winkel. Bvb: laatst een geheugenkaart gekocht bij Mediamarkt. Was eerst gaan zien in Oostende, maar vond die te duur. Per toeval belande ik bij Mediamarkt Roeselare en daar vond ik dezelfde kaart 5€ goedkoper (was in zelfde weekend). Ik vroeg aan de verkoper hoe dit kwam en hij zei dat Mediamarkten kijken naar de winkels in de buurt. Oostende is afgelegen (maw geen concurrentie) <-> Roeselare (aan de franse grens; oa Auchan) = concurrentie dus lagere prijs.
Dus als je nog eens iets moet hebben in mediamarkt en je hebt in je buurt 2 winkels zie eens naar alletwee.

MVG,

Jij hebt ongetwijfeld een auto die op water rijdt ? Voor 5 euro van Oostende naar Roeselare en terug, en er dan nog aan overhouden ? Proficiat.

kristofpattyn
24 november 2007, 09:46
Even een positief verhaal over Mediamarkt. Kennis (vrouwelijk) laat goedkoop compacttoestel vallen in de eerste maand na aankoop en krijgt gewoon een nieuw!
Daarentegen ondergetekende koopt oplaadbare batterijen en ziet de week erna dat er ene van de set niet werkt in de flits. Ik kreeg geen nieuw batterijtje omdat ik mijn ticketje niet meer bij mij had???
Iets later kocht ik een lens en zag er een prijsverschil van 500 euro was tussen MM en de winkel waar ik ze kocht.
Ik hoop maar niet dat het wordt zoals ik in Augsburg in Duitsland meemaakte op doorreis, ik was op zoek naar een fotozaak en het bleek dat sinds de intrede van de MM er veel concurrentie was genekt. En wie heeft dan vrij spel denk je? En niet alleen was het personeel daar incompetent ze waren nog arrogant ook.
Mij zien ze daar dus alleen nog als ik iets snel nodig heb of als ik het nergens anders kan vinden. Voor aankopen van computers en dingen waar ik graag wat service op heb ga ik liever naar mijn kleinere VAKHANDEL.

Leonidas
24 november 2007, 09:55
Even een positief verhaal over Mediamarkt. Je begon inderdaad positief maar hoe verder je verhaal vorderde, hoe minder er van over bleef. :D

kristofpattyn
24 november 2007, 10:04
Ik heb geprobeerd hee ;)

gliderbee
24 november 2007, 10:11
Ik kreeg geen nieuw batterijtje omdat ik mijn ticketje niet meer bij mij had???

Het mag wel een beetje redelijk blijven natuurlijk: hoe moet MM in jou geval weten dat, en zo ja wanneer, je die batterij daar gekocht hebt ? Ze moeten toch niet alle kapotte batterijen inruilen die daar door eender wie worden binnengebracht ?

kristofpattyn
24 november 2007, 15:01
Het mag wel een beetje redelijk blijven natuurlijk: hoe moet MM in jou geval weten dat, en zo ja wanneer, je die batterij daar gekocht hebt ? Ze moeten toch niet alle kapotte batterijen inruilen die daar door eender wie worden binnengebracht ?

Euh binnen dezelfde week teruggeweest? Mijn punt is bij een vakhandel zou men je gezicht herkennen en direct een nieuwke geven. En ze zouden je al zeker niet gaan vragen voor een aankoopbewijs. Bij MM ontbreekt het vertrouwen in de klant omdat het een te grote anonieme winkel is. Misschien daarom dat ik ook weinig vertrouwen heb in MM.

Luad
24 november 2007, 15:24
Euh binnen dezelfde week teruggeweest? Mijn punt is bij een vakhandel zou men je gezicht herkennen en direct een nieuwke geven. En ze zouden je al zeker niet gaan vragen voor een aankoopbewijs. Bij MM ontbreekt het vertrouwen in de klant omdat het een te grote anonieme winkel is. Misschien daarom dat ik ook weinig vertrouwen heb in MM.

Jij bent te goeder trouw, maar spijtig genoeg is niet iedereen dat en dus moeten er regels opgesteld worden (in dit geval kasticket meebrengen). Bovendien kan je toch echt niet gaan verwachten dat die verkopers zich elk gezicht gaan herinneren, wetende dat MM dagelijks duizenden klanten over de vloer krijgt ?

gliderbee
24 november 2007, 18:40

Wat betreft de vakhandel kan ik je volgen, maar dat probleem geldt voor de meeste ketens (Van den Borre, MM, ...).

Ticor
24 november 2007, 20:39
Even een positief verhaal over Mediamarkt. Kennis (vrouwelijk) laat goedkoop compacttoestel vallen in de eerste maand na aankoop en krijgt gewoon een nieuw!
Daarentegen ondergetekende koopt oplaadbare batterijen en ziet de week erna dat er ene van de set niet werkt in de flits. Ik kreeg geen nieuw batterijtje omdat ik mijn ticketje niet meer bij mij had??? Iets later kocht ik een lens en zag er een prijsverschil van 500 euro was tussen MM en de winkel waar ik ze kocht.
Ik hoop maar niet dat het wordt zoals ik in Augsburg in Duitsland meemaakte op doorreis, ik was op zoek naar een fotozaak en het bleek dat sinds de intrede van de MM er veel concurrentie was genekt. En wie heeft dan vrij spel denk je? En niet alleen was het personeel daar incompetent ze waren nog arrogant ook.
Mij zien ze daar dus alleen nog als ik iets snel nodig heb of als ik het nergens anders kan vinden. Voor aankopen van computers en dingen waar ik graag wat service op heb ga ik liever naar mijn kleinere VAKHANDEL.

Dat is toch normaal. Het kasticketje is toch het bewijs dat je het product werkelijk daar hebt gekocht. Bovendien staat er de datum van aankoop op.

Spanik
24 november 2007, 21:10
Dat kasticket lijkt me ook geen punt. Heb hier een hele doos met van die dingen voor zaken waar garantie op loopt.

Lennert
27 november 2007, 13:16
en dat ligt aan Mediamarkt?! :rolleyes:
Dat het schermpje breekt, natuurlijk niet!
Maar het is achteraf dat ze afkomen dat het schermpje niet in garantie is..
En het laat maken is duurder als een nieuw? Ronduit belachelijk!

Leonidas
27 november 2007, 17:46
Maar het is achteraf dat ze afkomen dat het schermpje niet in garantie is..En jij had iets anders verwacht? :confused: "Mijnheer, wij zijn blij dat u dit product bij ons koopt, maar wij willen u erop wijzen dat als u de camera los in uw tas doet en het schermpje gaat daardoor stuk, dat het dan niet onder de garantie valt." :rolleyes: Je hebt het door eigen onvoorzichtigheid stuk laten gaan, dan draai je dus ook voor de kosten op. Dat is meestal zo, daar is niks vreemds aan.

En het laat maken is duurder als een nieuw? Ronduit belachelijk!Je kunt ook elders een offerte laten maken, he, als je twijfels hebt. Je bent niet afhankelijk van Mediamarkt.

Airco
27 november 2007, 18:07
Vorig jaar waren we op zoek naar een Home Cinema, in Mediamarkt Gent hadden we een set gezien van Harman Kardon die ons aanstond, dag nadien gaan we naar de mediamarkt in Oostende en daar staat dezelfde set 300 goedkoper, hebben hem dan daar gekocht.

Wel opmerkelijk dat er binnen dezelfde winkels van dezelfde keten zo'n grote prijsverschillen zijn.

Spanik
27 november 2007, 19:26
Wel opmerkelijk dat er binnen dezelfde winkels van dezelfde keten zo'n grote prijsverschillen zijn.

Maar dat staat wel in elke folder en op hun website! Ga naar de site en open de FAQ. Folders zijn ook verschillend van winkel tot winkel. Het is wel een groot verschil.

erikdk
27 november 2007, 20:18
..nu stond daar juist de tamron 17/50 2.8 op een canon 350d waar je wat mee kon spelen... sorry de lens is niet in stock. en is pas in december leverbaar...

nou, dan haal je toch gewoon de lens van dat toestel af, nietwaar? ze zullen wel een andere lens hebben om op dat toestel te zetten...

erikdk
27 november 2007, 20:27
...Wel opmerkelijk dat er binnen dezelfde winkels van dezelfde keten zo'n grote prijsverschillen zijn...

de goedkoopste Jet-benzine van de ganse streek haal ik bij de Jet tegenover de Makro. Waarom? Omdat Makro ook een pomp heeft staan die nog goedkoper is. De tweede goedkoopste Jet van de streek staat op August de Maeghtlaan in Halle. Waarom? Omdat enkele honderden meter verder Colruyt een DATS heeft staan. De lokale omstandigheden zijn belangrijk bij de prijsbepaling. Moraal van het verhaal: heb je n prijsbreker in de streek, dan worden overal in de streek de prijzen gebroken. Heb je gn prijsbreker in de streek, dan betaal je de volle pot (n betaal je bij voor de gelukzakken die wl een prijsbreker in de streek hebben). In het frans zeggen ze 'on ne prte qu'aux riches'...

Leonidas
27 november 2007, 20:28
nou, dan haal je toch gewoon de lens van dat toestel af, nietwaar? ze zullen wel een andere lens hebben om op dat toestel te zetten...:eek:

Lennert
27 november 2007, 22:21
nou, dan haal je toch gewoon de lens van dat toestel af, nietwaar? ze zullen wel een andere lens hebben om op dat toestel te zetten...

natuurlijk, tegen dezelfde prijs van een nieuw:rolleyes: krassen inbegrepen;)