Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 ergernissen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 ergernissen

    Ik weet niet of ik de enige ben maar ik erger me de laatste tijd aan het volgende :
    1. Men post een foto, mensen nemen de moeite er op te reageren en stellen soms vragen. Vervolgens reageert degene die de foto heeft gepost niet meer. Ik vind dat als je iets post, je toch wel de moeite kunt nemen de reacties te volgen en er evt op te reageren!
    2. Sommige mensen posten veel maar reageren sporadisch op foto s van anderen

    Ik lig van bovenstaande absoluut niet wakker maar wilde het toch even kwijt

  • #2
    op vraag1; doe ik wel..en bedank ze voor hun moeite.
    op vraag2; ik ken er niet genoeg van om jullie "kenners" te beoordelen.
    Maar het klopt wel, de mensen die hun tijd nemen om te beoordelen mogen zeker in de bloemetjes worden gezet.
    Canon Powershot G3

    Comment


    • #3
      Ja, dit klopt, marjo, ik stel ook soms vragen, maar ben daar stilaan van terug gekomen, want heel dikwijls krijg je inderdaad geen antwoord.
      Wat 2 betreft : wreekt zich ergens, hoor, ik doe mijn best om hier een aantal mensen te volgen waarvan hun contributies mij aanspreken. Ook vooral mensen waarvan ik kan leren als beginner.
      Maar af en toe probeer ik mijn horizonten te verruimen door ook eens naar de post van een onbekende te gaan kijken.
      Dus : kop op, je bent niet de enige die opgemerkt heeft wat je hier gepost hebt, en ik denk dat de 'blijvers' hier vaste waarden zijn en dit forum de moeite waard maken.
      http://pieterbie.skynetblogs.be

      Comment


      • #4
        Chapeau voor de mensen die zoveel reageren op de foto's, zij verdienen inderdaad een pluim.

        Ik moet toegeven dat ik slechts zeldzaam reageer, maar er worden hier dagelijks tientallen foto's gepost dus het is bijna onbegonnen werk om op alles commentaar te geven.
        Gelukkig zijn er mensen die daar wel de tijd voor nemen want zelf krijg ik ook graag reacties als ik al eens een foto plaats.
        Christian D.

        Comment


        • #5
          Tja, Marjo, jouw eerste aanmerking is terecht. Door omstandigheden kan het echter gebeuren dat iemand geen tijd heeft om te reageren - 'k zou er niet te zwaar aan tillen en zeker niet meteen denken dat het een teken van arrogantie of onwil is. Het tegenovergestelde - dus een hoop replies posten om de mensen die reageerden te bedanken - vind ik storender omdat het eigenlijk niets toevoegt aan een topic : het spreekt toch vanzelf dat iedereen die een foto post blij is om lovende commentaren. 't Is natuurlijk beleefd, maar een overladen forum als BD zou je een beetje moeten ontzien - ook door bv. niet onnodig te quoten. Jouw tweede vaststelling kan veel oorzaken hebben. Foto's posten en goede kritieken oogsten is wellicht aangenamer dan zich de moeite te getroosten om te zeggen (schrijven ) wat je van de andere bijdragen vindt (als leek of als expert). Verschillende keren is al voorgesteld dat het aantal foto's per BD-lid zou worden beperkt tot 1/dag omdat de topics in "Fotoarchief & Demo's" die niet ("systematisch" ) beantwoord worden in een mum van tijd op blad 2 en verder staan. Hoewel ik mijzelf op dat gebied inperk, ben ik er geen voorstander van dat het zou worden voorgeschreven in het huishoudelijk reglement van BD. In die optiek vind ik wel - cru gesteld - verontwaardigde reacties waarbij het argument "jij toont hier maar zelden een foto" wordt gebruikt eigenlijk grappig. Degenen die beide disciplines (plaatjes tonen en bespreken) op het forum beoefenen, vinden elkaar meestal na een wijle en vormen dan een of meer clubjes binnen de BD-club. Ook dat moet kunnen zolang het geen te extreme vormen aanneemt waardoor de anderen het gevoel gaan krijgen er niet meer bij te horen. Om terug te komen op dat "sporadisch reageren" wil ik nog kwijt dat je jezelf na een periode van actief reageren, saai gaat vinden omdat je teveel in herhaling valt. Alle synoniemen van "mooi" heb je al enkele keren gerecycleerd en je (allez, ik toch) begint te verlangen naar een uiting van appreciatie die niet verder moet gaan dan gewoon "7/10" of soms "10/10". Het komt misschien te kortaf (en dus onbeleefd) over, maar zelf zou ik er (zolang het een oprechte quotering is) geen enkel probleem mee hebben. Bovendien bespaart het (veeeeel) tijd en zullen mensen die angst hebben het internet te destabiliseren door teveel taalfouten zich gemakkelijker gaan uiten. Dit voorstel houdt niet in dat uitweidingen uit den boze zouden zijn. Wat vinden jullie (incl. de zwijgende meerderheid ) daarvan ?
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment


          • #6
            Originally posted by marjo

            2. Sommige mensen posten veel maar reageren sporadisch op foto s van anderen
            Ik post veel, maar vrijwel nooit in het subforum "Fotoarchief & Demo's", "Beoordeel mijn foto" of "Fotobewerking"

            En geef dus om deze reden nooit commentaar op andermans werk.
            <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

            Comment


            • #7
              Ik post soms een foto en volg steeds de reply's ( waarom zou ik anders posten ? )

              Nu is het wel zo dat ik meestal maar eenmaal reageer op de reply's omdat wanneer je telkens reageert het net lijkt alsof je de topic naar boven wilt halen/houden.

              Bij een discusie ligt dit natuurlijk voor een stuk anders.

              In ieder geval bedankt aan allen die ooit reageerden op mijn postings

              Jo(han)
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

              Comment


              • #8
                1. het is idd soms vervelend dat je reageert op een foto met een vraag en daar dan geen antwoord op krijgt of als er verschillende reacties op een foto worden gegeven maar de maker geen enkel teken van leven meer geeft en van de aardbodem verdwenen lijkt.
                Tijdsgebrek kan ik hier moeilijk als argument aanvaarden. Als je de antwoorden op je eigen posts niet kan bijhouden, post je waarschijnlijk te veel en is het misschien aangewezen om een beetje te filteren. Anderzijds is het ook niet nodig om op elke reply te antwoorden met een bedankt, maar een klein teken van leven apprecieert iedereen.

                2. voor mij mag iedereen posten zoveel hij/zij wil en reageren zoveel hij/zij wil op de post die hij/zij wil. Niet iedereen heeft de tijd om de beide te combineren en men kan ook niet op alles reageren. Maar mocht niemand reageren op posts van anderen zou het hier wel een stille bedoening worden... Dus bedankt aan al wie de moeite neemt om te reageren !
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Originally posted by marjo
                  Ik weet niet of ik de enige ben maar ik erger me de laatste tijd aan het volgende :
                  1. Men post een foto, mensen nemen de moeite er op te reageren en stellen soms vragen. Vervolgens reageert degene die de foto heeft gepost niet meer. Ik vind dat als je iets post, je toch wel de moeite kunt nemen de reacties te volgen en er evt op te reageren!
                  2. Sommige mensen posten veel maar reageren sporadisch op foto s van anderen

                  Ik lig van bovenstaande absoluut niet wakker maar wilde het toch even kwijt
                  Dan ben jij nog bij de gelukkigen dat je een reply krijgt op je foto
                  -Mijn laatste post, daar waren 84 views op, geen enkele reaktie (http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=20089)
                  -Op mijn album van de shooting day in de japanse tuin : 1 persoon (Phille) deed de moeite om het eens te bekijken

                  Mijn vrienden lachen mij uit en beweerden dat er meer reacties komen op een foto die NIET te zien is, dan op eentje door mij gepost. Dus deed ik onlangs maar eens een test (de ultieme test http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=19607 ) Wel replys, er wordt zelfs echt gezocht naar de foto

                  Mijn conclusie is dan ook dat ofwel mijn foto's op niks trekken, ofwel dat iets verkeerd doe waardoor ik hier niet aanvaard word, ofwel (en meest voor de hand liggend) omdat er Fuji Finepix 2600Z onder mijn postings staat.(dat verklaard ook waarom men mij zo raar bekeek op de shooting day)

                  Sorry Marjo dat ik je topic hier 'misbruikt' heb om mijn gal eens te spuwen, maar in tegenstelling tot U lig ik daar wel een beetje wakker van.
                  Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                  Comment


                  • #10
                    tja, dat is het draaien en keren van een forum zeker, 'k moet zeggen het kan wel gebeuren dat er eens iets gevraagd word en ik achterafg niet meer antwoord omdat ik het gewoon te laat gezien heb, kwestie van reply's op foto's , het is maar een kleine moeite om een reply te geven dus dat vind ik ook dat er soms meer moet gereageerd worden maar al bij al valt het wel dik mee.
                    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                    Comment


                    • #11
                      je misbruikt mijn topic niet hoor Bingel. een van de redenen dat ik zo nu en dan discussie topics open is juist om meningen van anderen te horen.

                      Comment


                      • #12
                        Beste mensen,

                        Ik zie dat ik nu bijna een jaar lid ben van dit forum en ik heb eerlijk gezegd nog niet zo vaak een onderwerp aangesneden, noch op onderwerpen geantwoord (mea culpa). Op dit forum heb je passanten, doeners, stille genieters, voortrekkers, impulsieven, bedachtzamen, mensen die gemakkelijk enthoesiast worden, mensen die zich gemakkelijk ergeren,kritische geesten, verbaal begaafden, pictoraal begaafden...kortom een 'portret' van de samenleving. Ik heb prachtige foto's gezien waar ik niet op gereageerd heb, ik heb minder geslaagde foto's gezien waar ik niet op gereageerd heb.

                        Het bindmiddel is fotografie. Of het toeval is of ingreep van de mensen die dit forum onderhouden, weet ik niet, maar ik stel vast dat het er in de regel beschaafd en tolerant aan toe gaat.

                        Er komen hier steeds meer mensen, het wordt dus steeds moeilijker de dingen op te volgen.

                        Hoewel ik er niet steeds tijd voor heb of maak (fotografie interesseert me enorm, maar er zijn nog een paar andere dingen die me ook enorm interesseren) volg ik het forum een beetje passief. Mag dit ook?

                        Vriendelijke groeten,
                        Abder

                        Comment


                        • #13
                          Twee ergenissen maar? Weet je zeker dat je Amsterdamse bent? Die lopen toch de hele dag te zeuren?! Over het weer, over het weer, over het weer en ook over het weer. En dat de sudderlapjes weer eens taai waren.
                          Groeten,
                          Ronald
                          http://fotografie.jouwweb.nl/

                          Comment


                          • #14
                            marjo, ik vind dat je gelijk hebt en zo moedig bent om het aan de kaak te stellen.
                            De reactie van maturin kan ik niks mee. Bedoeld hij nu dat je zeurt of dat je gelijk hebt. Hij gaat in ieder geval niet inhoudelijk in op je vraag.

                            Comment


                            • #15
                              Grapje Jan, dat van die sudderlapjes .

                              Groeten,
                              Ronald
                              http://fotografie.jouwweb.nl/

                              Comment

                              Working...
                              X