Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leven onder water

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leven onder water

    Heb vandaag eens mijn flits boven mijn aquarium gehangen. Ik heb de flits nog niet zo lang en wou deze eens op die manier uittesten. Softbox was zo groot als het aquarium in bovenaanzicht dus dat paste mooi. (foto van de setup klik )
    Ik ben niet ondersteboven van de foto's, maar ben wel zeer tevreden over het resultaat met de flits (zonder flits was het bijna onmogelijk scherpe foto's te maken). Ik vond het wel es de moeite om ze te delen met jullie. Wat vinden jullie van het resultaat?

    Leven onder water - Mijn aquarium




  • #2
    Re: Leven onder water

    Geef mij de laatste maar, zit een mooie gloed achter de vis, wel spijtig natuurlijk van de witte lintjes.

    grtz Jan
    Materiaal: Canon 17-50 2.8 /\ Tamron 400D /\ Canon 70-200 MSU L

    Comment


    • #3
      Re: Leven onder water

      Verdienstelijke pogingen.
      1 en 2 zijn zeker geslaagd.
      www.wildlifepixs.com

      Comment


      • #4
        Re: Leven onder water

        Ik ben wel ondersteboven van het resultaat. Ik heb iets bijgeleerd van je.
        Voorkeur voor 1 en 2 omdat de witte lijntjes storend zijn op de plaat.

        Comment


        • #5
          Re: Leven onder water

          Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
          Ik ben wel ondersteboven van het resultaat. Ik heb iets bijgeleerd van je.
          Voorkeur voor 1 en 2 omdat de witte lijntjes storend zijn op de plaat.
          Ik ben ook heel tevreden van het resultaat door de manier van werken. Wat heb ik je precies bijgeleerd?
          Ik was wat aan het experimenteren aangezien alle andere resultaten met een externe flits (zonder statief en softbox) verschrikkelijke resultaten gaf. Op de manier waarop ik nu werkte moet ik niet meer inzitten met bewegings onscherpte (wat vroeger de reden was voor een slecht resultaat). het enige waar ik nu nog moet op letten is scherpstelpunt en compositie.

          Comment


          • #6
            Re: Leven onder water

            Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
            Ik ben ook heel tevreden van het resultaat door de manier van werken. Wat heb ik je precies bijgeleerd?
            Ik was wat aan het experimenteren aangezien alle andere resultaten met een externe flits (zonder statief en softbox) verschrikkelijke resultaten gaf. Op de manier waarop ik nu werkte moet ik niet meer inzitten met bewegings onscherpte (wat vroeger de reden was voor een slecht resultaat). het enige waar ik nu nog moet op letten is scherpstelpunt en compositie.
            Ik heb geleerd hoe ik het beste een aquarium kan fotograferen. Softbox en statief gebruiken. Langs boven flitsen, niet langs het glas. En handmatig scherpstellen toch ?

            Comment


            • #7
              Re: Leven onder water

              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
              Ik heb geleerd hoe ik het beste een aquarium kan fotograferen. Softbox en statief gebruiken. Langs boven flitsen, niet langs het glas. En handmatig scherpstellen toch ?
              Langs het glas flitsen is bijna onmogelijk om goede resultaten te halen, bij mij lukte het toch niet. Zelfs de lucky shots waren niet altijd zo goed.

              Ik stelde automatisch scherp. Doordat mijn lens bijna tegen het glas zat had ik een heel kleine DOF en dat maakt het bijna onmogelijk om die beestjes handmatig te volgen als ze zo actief zijn... Voor de rest schoot ik met ISO200 en rond de f/8 diafragma. Ik heb met mn 50mm en mn 150mm af en toe gewisseld.

              Comment


              • #8
                Re: Leven onder water

                De activiteit van de visjes misschien te wijten aan de hoeveelheid licht ?
                Aktief zou ik ze ook automatisch scherpstellen.

                Comment


                • #9
                  Re: Leven onder water

                  Je Corydoras (copei ?) staat er mooi op.

                  De platy van de derde is ook niet slecht.:

                  Misschien de bovenste witte wortel wegshoppen?
                  Groetjes
                  ----JO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leven onder water

                    Ik vind je plaatjes de minste van de serie maar ik besef me ook goed dat je door glas geschoten hebt.

                    Mvg Vmotion
                    Durf bijna niks meer te zeggen

                    Comment

                    Working...
                    X