Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

    Was deze middag op zoek om bij een fotoclub te gaan ,om natuurlijk iets bij te leren over fotografie ,nu stuurde ik een mailtje naar de voorzitter van de fotoclub Arteloo ,en die schrijft me dat beginners niet toegelaten zijn, wel gevordenen .

    Dit vindt ik nu echt heel grof ,m.a.w. ge moet al prof zijn tegenwoordig wil je nog kans maken om bij een fotoclub binnen te mogen .

    hier de antwoord mail :

    Beste,
    We zijn vereerd met uw vraag tot lidmaatschap. Specifieke voorwaarden om toe te treden zijn er niet, maar helaas moet ik u meedelen dat we op dit ogenblik 'vol' zitten en in principe geen nieuwe leden kunnen aannemen.
    Vlaanderen telt echter vele goede (en minder goede) fotoclubs. Hebt ge al eens gekeken op www.beeldexpressie.be ? Op deze website (van het Centrum voor Beeldexpressie, de koepel van de Vlaamse foto- en filmclubs) vindt ge onder 'links' de websites van de fotoclubs voor heel Vlaanderen. Ook zijn er fotoclubs die geen website hebben; ge kunt dan op het secretariaat (zie 'contact' vragen naar clubs uit de omgeving. Mits enig speuren vindt ge zeker een geschikte vereniging.
    Ik wil er nog aan toevoegen dat prille beginners het doorgaans erg moeilijk hebben om bij ons te kunnen 'volgen'. De werking is eerder op enigszins gevorderden afgestemd.
    Mocht ge evenwel een inwoner van Tessenderlo zijn, wilt ge ons dat dan laten weten?
    Omer Pittomvils, voorzitter ArteLoo.

    Met vriendelijke groeten ,
    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

  • #2
    Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

    Zijn toch eerlijk, hun werking is op gevorderen afgestemd. Er zullen ook wel fotoclubs zijn, die op beginners afgestemd zijn

    Alle, volgens mij is er hier toch niks verkeerd aan.
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

      Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
      Mocht ge evenwel een inwoner van Tessenderlo zijn, wilt ge ons dat dan laten weten?
      Ze zijn inderdaad eerlijk maar deze zin verraadt wel veel. Mijn inziens zou je wel lid mogen worden als beginner als je uit de streek komt.
      Dat ze dan direct veel lidgeld vragen om mensen af te schrikken, nu lijkt het me meer een vriendenclubje te zijn.

      P.S.: vraag me soms wie er nog bij een club wil. Onlangs een paar van die sites bekeken en het zijn meestal allemaal 50 plussers...
      Om dan nog niet te spreken over al die "oudere generatie" die zich alleen maar bezig houdt met jonge meisjes halfnaakt/naakt te fotograferen. Moet maar eens kijken op Modellennet
      Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
      Meer op: www.xindi.be

      Comment


      • #4
        Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

        Ik vind dit heel netjes en eerlijk geschreven.
        Stel je voor: je bent de enige beginneling binnen zo een club.
        Ik denk dat je snel zult afhaken. De teleurstelling is dan vaak nog groter dan nu het geval is.
        Kop om hoog schouders recht en zoek een club die bij je past.
        mvgr
        antoine200

        Comment


        • #5
          Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

          Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk bericht
          Ze zijn inderdaad eerlijk maar deze zin verraadt wel veel. Mijn inziens zou je wel lid mogen worden als beginner als je uit de streek komt.
          Dat ze dan direct veel lidgeld vragen om mensen af te schrikken, nu lijkt het me meer een vriendenclubje te zijn.

          P.S.: vraag me soms wie er nog bij een club wil. Onlangs een paar van die sites bekeken en het zijn meestal allemaal 50 plussers...
          Om dan nog niet te spreken over al die "oudere generatie" die zich alleen maar bezig houdt met jonge meisjes halfnaakt/naakt te fotograferen. Moet maar eens kijken op Modellennet
          Het zinnetje over Tessenderlo komt bij mij ook vreemd over
          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
          https://sites.google.com/view/pdh65/

          Comment


          • #6
            Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

            Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk bericht
            Ze zijn inderdaad eerlijk maar deze zin verraadt wel veel. Mijn inziens zou je wel lid mogen worden als beginner als je uit de streek komt.
            Dat ze dan direct veel lidgeld vragen om mensen af te schrikken, nu lijkt het me meer een vriendenclubje te zijn.

            P.S.: vraag me soms wie er nog bij een club wil. Onlangs een paar van die sites bekeken en het zijn meestal allemaal 50 plussers...
            Om dan nog niet te spreken over al die "oudere generatie" die zich alleen maar bezig houdt met jonge meisjes halfnaakt/naakt te fotograferen. Moet maar eens kijken op Modellennet

            Het feit al dat jij zit te speuren naar 50 plussers wil ik niet tot een club behoren. Ik houd mij daarom bezig met fotograferen en het wordt tijd dat jij dit ook gaat doen.
            mvgr
            antoine200

            Comment


            • #7
              Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200
              Het feit al dat jij zit te speuren naar 50 plussers wil ik niet tot een club behoren. Ik houd mij daarom bezig met fotograferen en het wordt tijd dat jij dit ook gaat doen.
              mvgr
              antoine200
              Ik volg je niet echt
              Bedoelde alleen dat ook al wat had zitten kijken naar een paar sites van fotoclubs en op sommigen staan alle leden met een foto erop.

              Ik ben 25 dus zeker niet van plan om een club met 50-plussers te joinen
              Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
              Meer op: www.xindi.be

              Comment


              • #8
                Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                je trekt het wel wat uit zijn verband hoor, er staat nergens in de reactie wat je in je eerste regels schrijft hoor.
                vind het nog netjes dat je zo wie zo een berichtje krijgt.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                  Dit is zeker een club waar je niet moet bij aansluiten; er zijn altijd mensen die zich verheven voelen boven de rest! Tenzij je van Tessenderlo bent, want dan krijgen ze subsidies in ruil voor je lidmaatschap. Er zijn in de buurt genoeg clubs waar je kan aansluiten zonder problemen en waar je met gewone fotografie aan je trekken komt en geen 'academie'-fototgrafie moet beoefenen, liefst nog in zwartwit.
                  Kijk eens op de site van het Limburgs Verbond (http://www.vlfvzw.be/); daat staat mijn clubke ook tussen, maar ik wil er hier geen reclame voor maken. Ik voel me als vijftiger gediscrimineerd door het jong volk van Belgium Digital.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                    Persoonlijk vind ik er niet echt iets verkeerd aan hoor.
                    En het is aan U om te bewijzen hoever je staat, ben je in staat om een portfolio voor te leggen die indruk maakt, dan zal het tij rap keren.

                    Is dit niet het geval, dan heb je een motivatie om jezelf op te werken tot hun niveau, en dat is dan wel een ideale omgeving om bij te leren.

                    MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                      Laat je niet ontmoedigen, er zijn fotoclubs genoeg die met open armen mensen ontvangen, pro of niet.

                      En ja, de gemiddelde leeftijd ligt hoger maar van die mensen kan je juist veel opsteken.

                      Mvg
                      Gert
                      Feedback is the breakfast of the champion

                      website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                        Er is idd een probleem met veel fotoclubs.
                        De meeste fotoclubs die ik ken zitten met een gemiddelde leeftijd van 55+ sommige clubs die ik ken zelfs aan 65+
                        Op zich niet zo'n probleem maar deze mensen zijn reeds jaren bezig met fotografie en zijn soms uitgeblust.
                        Ook zijn er veel van die leden die niet meer mee (kunnen) gaan met hun tijd.
                        Ook heb ik dat zelfde gevoel bij de overkoepelende organisaties ovu/cvb...
                        Jammer dat ik het moet zeggen, maar bij die mannen moet er eens vers bloed binnen stromen... Die organisaties hebben dringend nood aan jonge fotografen in hun bestuur, een nieuwe kijk op fotografie ...
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                          Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                          Er is idd een probleem met veel fotoclubs.
                          De meeste fotoclubs die ik ken zitten met een gemiddelde leeftijd van 55+ sommige clubs die ik ken zelfs aan 65+
                          Op zich niet zo'n probleem maar deze mensen zijn reeds jaren bezig met fotografie en zijn soms uitgeblust.
                          Ook zijn er veel van die leden die niet meer mee (kunnen) gaan met hun tijd.
                          Ook heb ik dat zelfde gevoel bij de overkoepelende organisaties ovu/cvb...
                          Jammer dat ik het moet zeggen, maar bij die mannen moet er eens vers bloed binnen stromen... Die organisaties hebben dringend nood aan jonge fotografen in hun bestuur, een nieuwe kijk op fotografie ...
                          De nagel op de kop
                          Groetjes DD
                          Fronstages

                          Comment


                          • #14
                            Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                            heb je gevraagd wat hij bedoelt met zijn vraag omtrent 'Tessenderlo'?

                            Misschien wil hij je wat raad geven ofzo...

                            Z'n mail vind ik overigens beleefd en to-the-point.

                            Niemand is toch verplicht om iemand in z'n club toe te laten?

                            Er zijn heus ergere gevallen van weigeringen....
                            Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
                            http://kodefoto.webs.com/
                            http://flandriens.webs.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Graag jullie mening hierover ,Niet toegelaten in fotoclub Arteloo

                              Neen koen70 ik heb niks meer gevraagd ,en ja enige raad was volgens mij ,en zoals hij schreef er zijn andere clubs ,en het gaat eigelijk niet of het beleefd of onbeleefd is ,het gaat bij mij om het FEIT DAT WE TOCH ALLEMAAL ERGENS BEGONNEN ZIJN ,OM TE LEREN .
                              Maar niet getreurd allé doe ik toch niet ,heb nog een paar clubs geschreven ,en gebeld vandaag ,en deze mensen nodigen mij uit om eerst kennis te komen maken ,dus mag minstens twee maal komen kijken en horen ,en zelf één club mag ik mee op uitstap gaan ,en dit vindt ik dan toch wel een fijne kennismaking .

                              En wat hij bedoelt met ben je van tessenderlo ,volgens mij heeft dit toch niets te maken met hoever of hoe dicht ik tegen de club woon,nu je mag weten ik woon ongeveer 8 km van tessenderlo .


                              Met vriendelijke groeten ,

                              Ardesign


                              Oorspronkelijk geplaatst door Koen70 Bekijk bericht
                              heb je gevraagd wat hij bedoelt met zijn vraag omtrent 'Tessenderlo'?

                              Misschien wil hij je wat raad geven ofzo...

                              Z'n mail vind ik overigens beleefd en to-the-point.

                              Niemand is toch verplicht om iemand in z'n club toe te laten?

                              Er zijn heus ergere gevallen van weigeringen....
                              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                              Comment

                              Working...
                              X