Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe vaak brengt fabrikant nieuwe lenzen uit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe vaak brengt fabrikant nieuwe lenzen uit?

    Kan ik in 2008 een nieuwe 80-400 verwachten van Nikon of Sigma met vernieuwde VR of OS en snellere AF?
    Beide lenzen zijn toch al enkele jaren op de markt... of loopt het zo hard niet in het lenzenwereldje?
    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

  • #2
    Re: hoe vaak brengt fabrikant nieuwe lenzen uit?

    Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
    Kan ik in 2008 een nieuwe 80-400 verwachten van Nikon of Sigma met vernieuwde VR of OS en snellere AF?
    Beide lenzen zijn toch al enkele jaren op de markt... of loopt het zo hard niet in het lenzenwereldje?
    Ik heb hier op site gelezen, dacht ik, dat de Sigma er niet meer was. Misschien komt er één met HSM.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: hoe vaak brengt fabrikant nieuwe lenzen uit?

      Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
      Kan ik in 2008 een nieuwe 80-400 verwachten van Nikon of Sigma met vernieuwde VR of OS en snellere AF?
      Beide lenzen zijn toch al enkele jaren op de markt... of loopt het zo hard niet in het lenzenwereldje?
      niets gaat boven harde gegevens.
      Zie de Nikon lenzen database: http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/lenses.html. De 80-400 behoort tot het selecte kransje van de 'super telephoto zoom', waaronder 1 AF-S lens (de überzoom 200-400 F4 die bestaat sinds 2004), en één AF lens (de 80-400 waarover je het hebt en die bestaat sinds 2000). Sommige van die lenzen hebben een buitengewoon lang leven (vb de AiS 180-600 F8 ED), die gebouwd werd van 1983 tot 1998, maar die vandaag nog nieuw te verkrijgen is en dus nog steeds in de prijslijst van Nikon staat (dat beestje kost je wel 14 185,23€ - weliswaar BTW inbegrepen ), er zijn er dan ook maar een vijfhonderdtal van gemaakt. Dus: moeilijk te voorspellen...
      erik, Nikon materiaal

      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

      Comment


      • #4
        Re: hoe vaak brengt fabrikant nieuwe lenzen uit?

        Verplaatst naar gepaster forum
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment

        Working...
        X