Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdeling PS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdeling PS

    ik ben hier nieuw en misschien schieten jullie me nu wel af maar zou het niet beter zijn een deel van het forum te maken voor fotoposters die elke foto bewerken met PS of Adobe?
    En de posters die hun foto's niet bewerken elders?
    Of misschien ook een mogelijkheid is dat fotosjoepers ook het origineel erbij posten?
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

  • #2
    Re: Afdeling PS

    Waarom?
    Elke foto passeerd toch een bewerkingsprogramma, al dan niet veel of weinig?
    En als het veel is dan is het er meestal aan te zien, maar voor mij is het resultaat dat telt, geshopt of niet, als het maar mooi is .
    Mvg. Renzowoef
    Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

    Comment


    • #3
      Re: Afdeling PS

      Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk bericht
      ik ben hier nieuw en misschien schieten jullie me nu wel af maar zou het niet beter zijn een deel van het forum te maken voor fotoposters die elke foto bewerken met PS of Adobe?
      En de posters die hun foto's niet bewerken elders?
      Of misschien ook een mogelijkheid is dat fotosjoepers ook het origineel erbij posten?
      nagenoeg elke foto die ik neem haar ik door een fotobewerkingsprogramma, maar dat wil niet zeggen dat je ziet dat hij bewerkt is

      je hebt 'bewerken' en 'bewerken' hé
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Afdeling PS

        Waarom?

        Om een verschil te kunnen maken tussen "echte" fotografen en fakers

        Photoshoppende fotograaf

        of

        Fotograferende photoshopper


        In een restaurant vraag je toch niet aan de kok na het eten van een lekkere maaltijd of hij eventjes te ingrediënten afzonderlijk wil komen tonen?
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Afdeling PS

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Waarom?

          In een restaurant vraag je toch niet aan de kok na het eten van een lekkere maaltijd of hij eventjes te ingrediënten afzonderlijk wil komen tonen?
          Zo denk ik er ook over, het gaat bij mij ook om wat je uiteindelijk als plaatje ziet, niet om het "recept".
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Re: Afdeling PS

            oei oei, lange tenen

            1) Niet om verschil te maken !

            2) Wel zodat de anderen die ook graag leren sjoepen het verschil en de mogelijkheden kunnen zien.

            3) wilde helemaal niet op lange tenen trappen.
            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
            https://sites.google.com/view/pdh65/

            Comment


            • #7
              Re: Afdeling PS

              Nee hoor, totaal géén lange tenen ... integendeel.

              De nabewerking van een foto is eigen aan de sfeer en het gewenste resultaat. Iedereen die de moeite doet om stapsgewijs te leren werken met het programma zal na een tijdje zijn eigen stijl van nabewerken creëren. Indien we kant en klare nabewerkingen zouden posten dan leert niemand daaruit, het zou een soort hoekje worden waarin 1 bepaalde bewerking door 10-tallen getest en gepost zou worden. Een jaartje geleden was er de Dragan periode, elke dag verschenen toen foto's die een afkooksel waren van de man zijn eigen stijl.

              Ik heb een periode, via PM en e-mail, redelijk wat vraag gekregen hoe ik bepaalde foto's bewerkte. Toen ik die mensen beantwoorde dat ik géén filters gebruik klonk het alsof ik nog steeds mijn "manier" wou verbergen. Toen heb ik voor mezelf besloten géén tijd noch moeite te steken in het ontleden van mijn nabewerkingen.

              Bij een foto begint alles met de basis en dat is voor mij een foto die op mijn manier ingeflitst is. Zonder die basis kan je trekken en sleuren in PS aan de schuivers ... je zal altijd zien dat de basis er niet was.
              Mijn nederige mening is dat je door veel te testen en te lezen (het internet staat boordevol met goede tutorials) al serieuze sprongen vooruit boekt met als zekerheid dat je na verloop van tijd je eigen workflow zal ontwikkelen die jouw foto's kunnen typeren.

              Hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel, dus géén geheimdoenerij bij mij maar een tip!
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Afdeling PS

                Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk bericht
                oei oei, lange tenen
                1) Niet om verschil te maken !
                2) Wel zodat de anderen die ook graag leren sjoepen het verschil en de mogelijkheden kunnen zien.
                3) wilde helemaal niet op lange tenen trappen.
                Neen hoor, geen lange tenen maar een overbodig iets wat je wil realiseren.
                Als mensen willen Photoshoppen zijn daar mogelijkheden genoeg voor en als men ermee wil beginnen vanaf de basis dan zijn die mogelijkheden er ook te over.
                Gebruik de zoekfunctie eens en je staat versteld wat je allemaal zult vinden, genoeg PS-tutorials voor een hele poos bezig te zijn.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #9
                  Re: Afdeling PS

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  Nee hoor, totaal géén lange tenen ... integendeel.

                  De nabewerking van een foto is eigen aan de sfeer en het gewenste resultaat. Iedereen die de moeite doet om stapsgewijs te leren werken met het programma zal na een tijdje zijn eigen stijl van nabewerken creëren. Indien we kant en klare nabewerkingen zouden posten dan leert niemand daaruit, het zou een soort hoekje worden waarin 1 bepaalde bewerking door 10-tallen getest en gepost zou worden. Een jaartje geleden was er de Dragan periode, elke dag verschenen toen foto's die een afkooksel waren van de man zijn eigen stijl.

                  Ik heb een periode, via PM en e-mail, redelijk wat vraag gekregen hoe ik bepaalde foto's bewerkte. Toen ik die mensen beantwoorde dat ik géén filters gebruik klonk het alsof ik nog steeds mijn "manier" wou verbergen. Toen heb ik voor mezelf besloten géén tijd noch moeite te steken in het ontleden van mijn nabewerkingen.
                  Bij een foto begint alles met de basis en dat is voor mij een foto die op mijn manier ingeflitst is. Zonder die basis kan je trekken en sleuren in PS aan de schuivers ... je zal altijd zien dat de basis er niet was.
                  Mijn nederige mening is dat je door veel te testen en te lezen (het internet staat boordevol met goede tutorials) al serieuze sprongen vooruit boekt met als zekerheid dat je na verloop van tijd je eigen workflow zal ontwikkelen die jouw foto's kunnen typeren.

                  Hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel, dus géén geheimdoenerij bij mij maar een tip!
                  Volledig mee eens, vooral met het vet gedrukte
                  Het resultaat telt en veel geshopt of niet, je moet van een goede basis vertrekken, slechte foto blijft meestal slecht geshopte foto
                  Mvg. Renzowoef
                  Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                  Comment

                  Working...
                  X