Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dood

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dood

    Doodgaan kan in stijl gebeuren in Leon (Spanje). Dit half ingegraven rouwcentrum van BAAB architecten heeft veel weg van een gezellige hotellobby. De V-vormige kolommen vormen subtiele grenzen tussen de verschillende salons.
    Op de langse as van deze lobby zijn verschillende intieme rouwkamers geplugd, elk verlicht via kleine patio's.
    Op het uiteinde bevindt zich de kapel, verlicht door corbusiaanse schachten.
    Amen.

    Smt.






    Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

  • #2
    Re: Dood

    Bij de eerste stoort die donkere schaduw in de linkerbovenhoek een beetje. Bij de derde zit er vrij veel ruis in de foto (kijk vooral naar de vloer). Als je de hoek in de eerste wat bijwerkt spreekt die me het meest aan van de reeks. Vwb het rouwcentrum zelf: nee dank u, ik vind het koud en kil.

    Comment


    • #3
      Re: Dood

      vind het toch knap belicht hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Dood

        Voor mij lijkt het meer op een design meubel winkel dan een rouwcentrum en het valt me op dat men met dure materialen gewerkt heeft en toch niet de moeite gedaan heeft om de lamp (op foto 1 en 2) zijn stroomkabel niet ordelijker weg te werken.

        Wat mij betreft zijn foto 1 en 2 de beste.
        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
        Website : http://runaque.deviantart.com/

        Comment


        • #5
          Re: Dood

          De ene zijn dood, is de andere zijn brood...
          Los hiervan vind ik het wel knap om zien, de materialen hout (warm) & beton (koud) zijn goed gekozen.
          Foto nr°3 stoort me de man die komt kijken.

          Comment


          • #6
            Re: Dood

            Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
            Voor mij lijkt het meer op een design meubel winkel dan een rouwcentrum en het valt me op dat men met dure materialen gewerkt heeft en toch niet de moeite gedaan heeft om de lamp (op foto 1 en 2) zijn stroomkabel niet ordelijker weg te werken.

            Wat mij betreft zijn foto 1 en 2 de beste.
            Het zichtbaar laten van de bekabeling werd hier uiteraard wel bewust gedaan hé

            Ach het is met architectuur net zoals met alle andere dingen in het leven, voor en tegen, ove geuren en kleuren...

            Zelf woon ik tijdloos modern en vind ik fermettes afschuwelijk, maar dat kan net andersom hé Maar smaakvol klassiek bevalt me ook hoor.

            Deze architectuur is voor mij alleszins een pareltje

            Comment


            • #7
              Re: Dood

              Nummer 3 Héél knappe lichtinval!
              www.stijnwillekens.be

              Comment


              • #8
                Re: Dood

                Mooie reeks. 'k Vind dat we dat hiet wat te weinig zien op BD. Helaas heb ik zelf niet het materiaal voor dergelijke fotografie want het boeit me wel.
                SITE: http://www.xraypictures.be
                FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                Comment


                • #9
                  Re: Dood

                  mooie reeks
                  ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                  *BD1034BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dood

                    Foto's die de architectuur van het gebouw alle eer aan doen
                    mvg,
                    Ludo V.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dood

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
                      Mooie reeks. 'k Vind dat we dat hiet wat te weinig zien op BD. Helaas heb ik zelf niet het materiaal voor dergelijke fotografie want het boeit me wel.
                      Ik ben blij dat er nog architectuurfans op het forum zitten. Naast een discussie over de foto zelf is er voor mijn part wel ruimte om over het onderwerp zelf in discussie te gaan.

                      Wees niet ongerust over een tekort aan hedendaagse architectuur op dit forum, ik heb nog heel wat materiaal... nu nog de tijd vinden om alles te verwerken.
                      Volgende post: een nieuwe steengoede Siza...

                      Smt.
                      Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dood

                        enkel je tweede spreekt me aan, deze foto doet het ontwerp alle eer aan
                        bij de eerste treed er te veel vervorming op door je standpunt. de linker muur stoort
                        Steven

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dood

                          Oorspronkelijk geplaatst door KINOT Bekijk bericht
                          De ene zijn dood, is de andere zijn brood...
                          Los hiervan vind ik het wel knap om zien, de materialen hout (warm) & beton (koud) zijn goed gekozen.
                          Foto nr°3 stoort me de man die komt kijken.
                          volledig eens met deze reactie, en wat ik trouwens heel leuk vind, is de final touch van je inleiding: "Amen", groeten Odul
                          gegroet, Ludo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dood

                            Mooi weergegeven, géén vervormingen, goed standpunt, goede na
                            natuurlijke kleuren. Neg: Alle foto's hebben wat overbelichte delen.
                            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dood

                              Oorspronkelijk geplaatst door summit Bekijk bericht
                              Ik ben blij dat er nog architectuurfans op het forum zitten. Naast een discussie over de foto zelf is er voor mijn part wel ruimte om over het onderwerp zelf in discussie te gaan.

                              Wees niet ongerust over een tekort aan hedendaagse architectuur op dit forum, ik heb nog heel wat materiaal... nu nog de tijd vinden om alles te verwerken.
                              Volgende post: een nieuwe steengoede Siza...

                              Smt.
                              Posten maar Ik ben eveneens grote fan van moderne architectuur. Ik vind je foto's alleszins bijzonder knap. Prachtige architectuur en zeer goed vastgelegd. Misschien de laatste iets te veel ruis maar mij hoor je niet klagen hoor
                              Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 + Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM + Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO + Sigma 10-20mm F4-5.6

                              Comment

                              Working...
                              X