Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-AUTO-MOTOR safari 29/6 UPDATE OP PAG. 7 !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD-AUTO-MOTOR safari 29/6 UPDATE OP PAG. 7 !!

    SD-AUTO-MOTOR safari dag (de nieuwste afdeling onder de BD vlag )

    Een SD dag bied de mogelijkheid om eens de leden in "levende lijve" te ontmoeten, samen onze hobby uit te oefenen op een plaats die door de organisator goed gekend en fotogeniek is, en later, genieten van elkaars foto's en albums, tenslotte samen er een gezellige/leerzame dag van maken.

    Deze SD is toegankelijk voor ALLE leden, het is dus zeker GEEN exlusief motortreffen.
    Auto's en hun baasje zijn dus meer dan welkom!


    We rijden met z'en allen,in een kleine groep,gezamelijk het volledige parkoers af (diverse foto-stopplaatsen zijn voorzien)!

    MAAR MET de mogelijkheid om, die dat wensen, eens "in a life time" als duozitter mee te rijden, oproep aan vrijwilligers(sters) motards (bedankt!) (aantal duo-zit-plaatsen spijtig genoeg beperkt)

    Wij motards weten hoe tof en gezellig motorrijden is, daarom zullen wij ons best doen om iedereen die eens wenst als duozit mee te rijden, de kans zal krijgen om een gedeelte (de helft?) van het parcours op een motor af te leggen.(onder voorbehoud van "het weer")

    Alle andere leden rijden, bij voorkeur, mee in een monovolume of in wagens van andere leden waar nog plaats is (doeltreffend en gezellig.)

    Graag ook vrijwilligers gezocht die met een monovolume of wagen enkele leden meenemen (bedankt!), dit om de "karavaan" beperkt en overzichtelijk te houden en het "contact-ijs" zal vlug smelten zo.

    ======================== UPDATE 17/06 ======================================
    Hier komen de laatste berichten te staan.

    Het weer; http://weather.lycos.com/?q=Antwerp%2C+Belgium of http://www.weather.com/outlook/travel/local/BEXX0003

    Heb op verkiezingsdag een stukje gaan van de route gaan controleren.
    - Het geheime zicht op Antwerpen, daar een voorsmaakje van gemaakt, te zien op http://00teddybear7.instantlogic.com
    - De Droogdokken gaan zeker niet door, het is niet meer "toegankelijk voor het publiek", maar er is zeker nog genoeg te zien hoor.

    -Voorstel/vraag; heeft/kent iemand een ECHTE BUS ter beschikking?!! DAT zou echt een knaller zijn

    Tijdens het warme WE, hebben wij het volledige parkoers (nogmaals)bereden. Het zal moeilijk worden om te kiezen tussen al die interesante shootingplaatsen die de haven biedt.

    We hebben ons gisteren 16/06 maar eens opgeofferd voor BD en zijn op inspectie-proef-eet tocht geweest, de keuze is héél duidelijk de "Martinique" geworden, een eetcafe met héél lekkere maaltijden en bijzonder goed en mooi gepresenteerd (verrassend). Haast alles is te verkrijgen, van een broodje, salades,vegetarische schotel, pasta's, tot grote honger schotels ! Dit alles aan eerlijke prijzen ! We zijn er vrij zeker van dat U van de "Martinique" voldaan en tevreden zal zijn.

    We zitten buiten onder een vaste tent en indien nodig met verwarming, dansmuziek is ook voorzien

    De motoren + wagens staan voor de deur!

    Iedereen, ook de niet mee eters, zijn vrijblijvend welkom om na onze 'uitstap' daar nog iets te nuttigen of een broodje te eten, er is extra plaats voorzien.

    Het volledige programma (nu quasie definitief rond) van deze dag en de wegbeschrijving naar het Metropoliscomplex, van die dag staan in deze topic; http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=21802 Mischien best even afdrukken en meenemen op 29/06.

    Voila, en nu maar hopen op (wat)gunstig weer !

    ================================================== ====================

    Anwerpen haven/Lillo/Doel.

    Samenkomst en eindbestemming; Ciné Metropolis, Luchtbal, Antwerpen-Noord.



    DATUM op Zondag 29juni.
    Samenkomst 10.30h, vertrek om 11.00h !


    Totale af te leggen afstand ongeveer 50KM.

    Voor ALLE motards en wagens onder ons, van 125cc tot max 5000cc

    Via de haven (op een zondag verlaten), RUSTIG ! rijdend,langs kleine en interessante wegen, langs de dokken, loskaden, containers en zeeschepen(enkele fotostops), via Berendrecht (molen) naar Lillo.
    >Lillo is voor diegenen die het niet weten een geisoleerd dorpje midden in de haven, met een oude vesting en kleine getijde haven, direct aan de schelde gelegen, waar het nu nog 1900 is. Heel fotogeniek..!! <

    Daar een uitgebreide fotoschooting doen 2h en/of(naar eigen keuze) een GRATISCHE mini-mini-cruise op de Schelde te maken naar "Doel" daar 1h verblijven en dan terug naar Lillo.

    Terug op/in de motor-auto, richting Antwerpen en enkele fotoschootings maken aan zeesluizen, zeeschepen, rafinaderijen, enz...

    Terug aankomst Cine Metropolis rond 18.00h

    Enfin de dag zal zeker TE kort zijn.

    Naar goede gewoonte van BD als afsluiter gezellig samenzijn en ETEN ! Hier moet ik wel weten wie "mee-eet" (reserveren).
    - We eten we in een van de restaurants aan het Metropolis-complex. >> Het eetcafe "Martinique", lekkere keuken met veel keuze (van een broodje tot een lekkere verzorgde steak), eerlijke prijzen, motoren voor de deur !
    Iedereen die dat wenst kan na onze aankomst daar ook nog iets klein eten of drinken, geen voorinschrijving is nodig, er is plaats genoeg voorzien.


    Bij REGEN gaat deze dag door, want we komen dan met de wagen.


    Enkele richtlijnen/afspraken !

    Even serieus, dit heeft te maken met Uw en onze veiligheid en goede gang van zaken ( ik doe dit nu, want op 29/06 komt het er toch niet van )

    Iedereen die zal rijden; auto's en motoren, komen(10.30h) met hun voertuigen voor de ingang (trappen) van het complex.

    We rijden met z'en allen MET de lichten steeds aan !

    Voor de onervaren duozitters:
    - Bij Uw aankomst, meld U dan even bij mij, en "kies" vervolgens Uw favoriete bike + bestuurder uit(eerst is eerst)

    - Luister aandachtig naar de aanwijzingen van uw "piloot" !

    -Afhankelijk van het weer... Voorzie warme kledij, b.v. ski vest, en stevige vaste schoenen. (de extra kleding kan voor/na de rit in de materiaalwagen van Giantpat)

    -Motorrijden is een serieuze zaak, er is echt niets moeilijk aan (duozit), maar belangrijk is dat U tijdens de rit géén bruske bewegingen maakt of rechtop gaan staan! Dit verstoord het evenwicht ernstig en dat "voelt" de bestuurder tijdens het rijden goed, het kan de balans van de motor ernstig in gevaar brengen! (Wij rijden op 2 wielen).

    -Tijdens het rijden zelf en voornamelijk in de bochten als de motor noodzakelijk wat schuin gaat, NIET gaan "tegenwerken/wringen", je hebt namelijk de natuurlijke behoefte om uw bovenlichaamsgewicht te verplaatsen. Doe dit niet, blijf gewoon rechtop zitten, het went wel vlug.

    - Indien U foto's wenst te nemen tijdens het rijden of voor iets anders, "verwittig dan de bestuurder !" en doe dit kalm ZONDER bruske bewegingen, hij zal daar dan rekening mee houden en anticiperen.

    - Komen we in een regenbui, dan stoppen we even en gaan dan schuilen bij onze "vrienden" autobestuurders(dat is handig zeg)

    - De motoren rijden vooraan in de groep. Iedereen neemt spontaan zijn plaatsje in de caravaan (max 2 motoren naast elkaar), en blijft daar dan ook, volg uw voorganger op en laat niet TE veel plaats ertussen.
    Het is niet toegestaan om te slalommen, over en weer te rijden en het "zotteke" uit te hangen, we zijn reeds volwassen?!.

    Hoewel we er samen alles aan doen om het parcour vlekkeloos te laten verlopen, is toch iedere deelnemer zelf verantwoordelijk voor gebeurlijk ongeval.
    Deelname aan deze SD gebeurt dus volledig op eigen verantwoordelijkheid.
    Zowel mijn echtgenote als mezelf kunnen in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden.(sorry maar dat moest er wel even instaan )

    - De materiaalwagen rijdt als laatste, deze staat draadloos in contact met de kopgroep. Deze zal even stoppen en wachten als er achterblijvers zijn (vb lichten, spoorweg).

    Bij vertrek in Berendrecht, stappen de duozits die nog niet meegereden hebben op hun favoriete motor(piloot).

    Een drink-stop-pauze is voorzien, In Berendrecht en in Kallo.

    -En.. samen uit, samen thuis

    Deze topic zal herhaaldelijk worden aangepast, kom af en toe eens kijken" maar zeker voor 29/06.
    Heeft U nog vragen, vraag maar gerust. (Er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden)

    Over het "ontstaan van deze topic" zie http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=19868

    DE LIJST VAN DEELNEMERS

    MOTOREN:

    - kristof_dc + vriendin Spijtig
    - GSPeP >Duozit +helm beschikbaar
    - cvcaelen >Duozit geen helm beschikbaar Spijtig
    - Tom Bombadil >Duozit +helm beschikbaar (maar zal nog zijn uiterste best doen)
    - Tribal69 'Duozit/helm'???
    - Sven >Duozit +helm? beschikbaar Spijtig
    - Triker >Mischien is Triker met een Triker(= zware motor op 3 wielen)= defect. Duozit + helm beschikbaar
    - Scorpio >Duozit geen helm beschikbaar
    - Mimi + ventje
    - fretjefriet >Duozit +helm beschikbaar = gaan vliegen
    - Jempi + vrouwke
    - HappyOne >Duozit +helm beschikbaar
    - The Boss = de Road Captain
    - Gass-babe
    - Kolonel
    - Ons-lieve-vrouwke
    - Frank en Corrie
    - Miss Beeee
    - Mr Nico
    - Marc-kuske + Zoë
    - Teddy-bear >Duozit +helm beschikbaar

    WAGEN:

    - Jaja (bus)
    - Sammeke (kandidaat duozitter)
    - Gilry (kandidaat duozitter)
    - Blikje Fanta+Mic (kandidaat fanta-bike-zitter)
    - Tom + Madam (kandidaat busje)
    - NoName & Coby
    - giantpat (bus en materiaalwagen)
    - Pascal
    - Drah (kandidaat duozitter en bedankt voor het toffe voorstel, we zien wel)
    - 1/2trouwboek
    - Yannick (kandidaat duozitter)
    - digirion (bus)
    - Tony smeT & vriendin (Smart)
    - lexieke (mee met bus Jaja)
    - Jacki (kandidaat duozitter)(en onder voorbehoud )
    - Act + Herman + Lucas(kandidaat duozitters)+ (bus)
    - eMJeke
    - Luc Pappens
    - Leo_Bezemer
    - Umco + Toetje001
    - Wolfke + echtgenote
    - Romain
    - HV + echtgenote
    - Peter & Petra (bus= vol)
    - Wim

    Eten mee:

    - Sammeke & Girly
    - Tony smeT & vriendin
    - Act + Herman + Lucas
    - Mimi + ventje
    - NoName & Coby
    - Frank en Corrie
    - Jaja MET een volle bus o.a.Lexieke en Blikje Fanta+Mic + Umco + Toetje001
    - Pi & Tutter
    - Tom + Madam
    - The Boss
    - Gass-babe
    - Kolonel
    - Ons-lieve-vrouwke
    - Peter & Petra
    - Wim
    - Teddy-bear & 1/2trouwboek


  • #2
    Antwerpen is perfect voor mij Teddy.
    Een zondig is eveneens perfect
    Over de duozit, de mijne zal niet vrij zijn want mijn vriendin wil ook graag mee.
    Wat auto's betreft, die mogen ook gerust meerijden.
    Juni gaat voor mij wel vrij moeilijk omdat ik in mijn laatste jaar zit en examens heb .
    Ik heb wel geen harly maar een honda cbr, dat zal ook wel geen probleem zijn zeker?

    Groeten,
    Kristof

    Comment


    • #3
      Lijkt me keitof...
      Alleen ik heb nog nooit op zo'n duozit gezeten...
      Maar een fotoshoot langs de schelde en het programma wat je voorsteld is wel leuk.

      Comment


      • #4
        Hi,

        Ik ben jammer genoeg (er had anders een duozit met mij kunnen meerijden) van vrijdag tot maandag in het oosten van Duitsland onderweg, maar ik ben afgelopen zaterdag en een tweetal weken geleden al eens door de haven onderweg geweest. Foto's staan hier:

        http://gspep.smugmug.com/gallery/4222

        Hier kan je al een paar ideeen halen voor interessante lokaties.

        Ik heb deze toer gedaan voor het amerikaanse Advrider forum (specifiek voor motorfietsen) zodat de rest van de wereld ook kan zien hoe het er hier in ons belgenlandje uitziet. Nog andere geplande ritten zijn bvb. Mechelen, Leuven, Lier, Bastogne, Ieper, enz. Wanneer die zullen plaatsvinden hangt een beetje van het weer af.

        Veel plezier op jullie rit door de haven.
        Peter
        2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
        gspep.smugmug.com & steendorp.info

        Comment


        • #5
          YES YES YES!!!!!!!
          Grandioos idee + voorstel!!
          'k Ben zéker geïnteresseerd in deze BD-shooting in spé (de manier waarop alleen al en het parcours stemmen mij enorm goed! In Rotterdam laatst heb ik ontdekt dat ik een beetje dol loop op havens )
          Ons Girly zal dit ook grandioos vinden
          Helaas, al jaren fervent motorliefhebber zijnde en nog steeds dromende van een leuke shopper, heb ik nog geen motorrijbewijs (noch shopper ), maar ik wil zeker mee als duozit en Girly vast ook wel
          Ben in m'n leven al vaker mee geweest als duozit
          Mij maakt het écht niet uit wanneer op een regenloze zondag, als het maar niet is in de periode tss 24 mei 2003 en 10 juni 2003, want dan zijn we op reis ...
          Voor de rest moogt ge'r al twee meiden voor inschrijven, als duozit
          (heb dus effe voor Patricia gesproken nu, maar die vindt dat vast kei-tof!)



          PS: we willen echter niet als duozit bij een FREAK, die 'k weet-nie-hoe-hard rijdt en show wil voeren
          Sam greetzzzzzzz U
          -------------------------------------------
          Never apologize for showing feeling.
          When you do so, you apologize for the truth.
          -------------------------------------------
          Canon Stuff

          Comment


          • #6
            Originally posted by GSPeP
            Hi,

            Ik ben jammer genoeg (er had anders een duozit met mij kunnen meerijden) van vrijdag tot maandag in het oosten van Duitsland onderweg
            Er ligt nog geen datum vast, dus als je niet elk weekend in duitsland rijdt kan je misschien wel mee.

            Groeten,
            Kristof

            Comment


            • #7
              Zozo, wordt er zomaar voor mij beslist ...
              Nee hoor, is een grapje ... Sammeke kent mij goed genoeg om te weten dat ik het zeker zie zitten om mee te gaan.
              Dus als er nog een plaatsje is, dan mag je mij ook inschrijven ... graag zelf
              Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
              -------------------------------------------
              Girly
              --------------------------
              Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
              --------------------------

              Comment


              • #8
                Er ligt nog geen datum vast, dus als je niet elk weekend in duitsland rijdt kan je misschien wel mee.
                Oeps, ik had iets te snel gelezen: zondag 11:00h had ik als zondag de 11'de gezien.

                Ik zal het hier zeker in de gaten houden.

                Aan al wie eventueel als duozit zou willen meerijden:
                Ik heb een helm beschikbaar en die zou zeker groot genoeg moeten zijn want ik heb nogal een dikke kop
                Een fototas (zolang die niet reusachtig groot is) kan mee in een zijkoffer.
                Rijstijl is rustig (zeker met duozit achterop)
                Peter
                2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                gspep.smugmug.com & steendorp.info

                Comment


                • #9
                  Denk dat ik ook eens ga afkomen.
                  Niet met de moto (heb ik niet meer ), maar gegadigden kunnen bij mij wel in den otto.
                  Ik kan alleen nie tussen 17/07 en 03/08.

                  Zal het in de gaten houden.

                  PS : ken die streek ook wel een beteke, gingen daar vroeger altijd wildcrossen.

                  Comment


                  • #10
                    Als fervent motorrijder en beginnend digi-enthousiast lijkt me dit een niet te missen kans.
                    Aangezien mijn vrouwtje niet achterop een moto wil zitten is de duo dus vrij.
                    Ik vrees enkel dat ik een beetje uit de toon zal vallen met mijne Finepix S304 , of is dit geen bezwaar?
                    (gepland verlof:van 7/07/03 tem 18/07/03 Zwarte Woud)

                    Christiaan
                    Fuji Digitaal fototoestel

                    Comment


                    • #11
                      Hallo,

                      Ik heb geem motorfiets, maar als haven-expert kan ik dit natuurlijk niet laten voorbijgaan - tenminste als auto's ook meemogen ...

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Zeker een leuk idee, als de datum bekend is dan pas weet ik of ik mee kan,ik heb geen moter als je die in mijn auto zit niet mee reken
                        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                        www.langenacker.nl

                        Comment


                        • #13
                          Dit wil ik ook wel meemaken... ik kom met de moto (Honda shadow ace 1100). Ik zal een extra helm meebrengen voor een kandidaat duozitter.

                          Tot dan, en teddy : mooi initiatief....
                          Canon 6D

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jaja
                            Hallo,

                            Ik heb geem motorfiets, maar als haven-expert kan ik dit natuurlijk niet laten voorbijgaan - tenminste als auto's ook meemogen ...

                            Jaja
                            Wie zijn wij om te zeggen dat auto's niet mee mogen...

                            Alleen het feit dat onze mede-BD-leden-auto-bezitters zouden gediscrimineerd worden, daar voel ik mij niet goed bij.

                            We zijn een toffe BD-familie en dat moet zo blijven.
                            Samen uit samen thuis

                            Het voorstel om als motards eens iets te doen was hier op BD enkele maanden geleden reeds aan bod gekomen, dus we maken er een "SD MOTOR-AUTO SAFARI" van

                            Op een zondag is er toch "geen kat te zien" in de haven, lekker rustig.

                            Er is wel een practisch probleem, het is, dacht ik, de eerste keer dat er een uitstap wordt gedaan op verschillende locatie's, mijn voorstel "haven-Lillo-sluizen" is enkel te doen met (korte)transferten.

                            Stel, we hebben 10 moto's en 25 auto's, dat is al een serieuse "karavaan", ik stel dan ook voor dat een aantal chauffeurs (liefst met een monovolume wagen) een aantal leden meeneemt in hun grote-wagen (gezellig toch) en vergeten we onze duozitters niet, tenzij een lid toevallig een 'autobus' ter beschikking heeft .
                            Zo kunnen we de "karavaan" toch al veel korter maken en de aanwezige motards kunnen dan fungeren als "karavaan-begeleider".
                            Op alle stopplaatsen is er ruim parkeergelegenheid !

                            De locaties en de uren zijn bekend, mocht er dan toch iemand de karavaan missen op 10 min zijn we weer samen

                            M.a.w. Vertrek EN aankomstplaats, parking Cine Metropolis, Luchtbal Antwerpen.

                            Ik ga nu de topic aanpassen

                            Comment


                            • #15
                              Hallo teedy-bear,

                              De BD-bus kent de haven van Antwerpen vanbuiten ... .
                              Die is dus alvast ter beschikking.

                              Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment

                              Working...
                              X