Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KISP - cursus digitale doka gevorderden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • KISP - cursus digitale doka gevorderden

    Hallo,

    Ik ben aan het rondkijken om mijn alg. kennis fotografie / photoshop (vnl dit laatste, maar ik kan nog steeds bijleren ivm fotografie zelf) nog wat op te krikken, zou deze cursus iets voor mij zijn ?
    Is er iemand die deze volgt, of gevolgd heeft om mij wat meer uitleg te geven over manier van werken, inhoud, wordt er ingegaan op Photoshop, zijn er opdrachten enz ...

    Peter
    Albums : http://fotografiepeterderycke.be
    Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

  • #2
    Re: KISP - cursus digitale doka gevorderden

    nobody ?
    Albums : http://fotografiepeterderycke.be
    Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

    Comment


    • #3
      Re: KISP - cursus digitale doka gevorderden

      Jawel hoor,
      zit momenteel in de digi-doka deel 1
      Er zijn (enkele) opdrachten, vnl. RAW wordt bekeken, maar 't gaat traag...
      Zelf volg ik dit in Mariakerke, forumlid Torr (Kurt) volgt dit in Deinze en daar is 't hetzelfde 'liedje'.
      De docent mag niet sneller gaan dan de cursus dus echt les met de handrem op!
      Aan dit tempo weet ik niet of ik het 2e deel nog ga volgen.
      Als je een beetje karakter hebt en elke dag/week enkele pagina's of hoofdstukken in een goed boek over fotoshop/digitale fotografie bekijkt ga je sneller vooruitgang boeken mijns insziens.

      De enige chance die ik heb is dat we al 2 jaar met dezelfde vriendengroep zitten, dus we maken de ambiance zelf.

      Comment


      • #4
        Re: KISP - cursus digitale doka gevorderden

        Ik denk dat het idee is van te starten van 0.
        Als je natuurlijk al basis hebt,...
        zijn die te overbruggen uren lastig.
        Daarom begrijp ik 'bewa'.


        Leren doe je altijd, al is het maar van de critiek die volgt op de uitgewerkte opdrachten!
        Dat is voor mij nog de belangrijkste factor naast het 'leren' in cs.
        Weten waar je goed en fout zit.

        Kurt
        Blog: http://kurtsesselle.blogspot.com/

        Comment


        • #5
          Re: KISP - cursus digitale doka gevorderden

          Oorspronkelijk geplaatst door torr Bekijk bericht
          Ik denk dat het idee is van te starten van 0.
          Neen, je kan niet zomaar starten in die module; je dient ervoor al digitale fotografie of analoog en kleur gedaan te hebben.
          Die toelatingsvoorwaarden ken ik niet exact (ze durven ook al eens veranderen).

          Comment


          • #6
            Re: KISP - cursus digitale doka gevorderden

            gisteren enquęte ingevuld in Deinze met o.a. de vraag:
            ben je tevreden over de cursus: antwoord: neen
            waarom: tempo veel te traag...
            zou je de cursus aan anderen aanraden: antwoord: neen
            reden: zie hoger.
            Soms denk ik dat volwassenenonderwijs gelijkgesteld wordt aan slakkenonderwijs.

            Grootste probleem bij KISP: onduidelijk beginsituatie: bij elke module start men op verschillende fronten van 0,0 terwijl je toch wel enige basiskennis zou mogen verwachten.
            bijvoorbeeld bij de module digidoka 1: nog moeten aanleren welke bestandsformaten er bestaan, hoe je foto's kan openen, sluiten...
            Studenten die uit de analoge wereld komen en nooit een digitaal toestel hebben bediend, niet weten dat je witbalans, iso-waarde kan instellen op je toestel... dus moeten al die zaken opnieuw toegelicht worden. Dus een heel diverse instroom wat het tempo op zich al heel wat vertraagt. De opbouwstructuur van de modules zit ook niet logisch in elkaar en is nog niet optimaal uitgewerkt.
            Positief: zoals Torr aanhaalt: je leert er mensen kennen met dezelfde passie als jezelf, met sommigen klikt het dan goed en op die manier breid je je vriendenkring verder uit
            Positief is inderdaad ook de beeldbespreking (alhoewel ik deze dit jaar heel 'braafjes' vind. Mag van mij gerust kritischer, je kan er maar van leren).
            Positief: mijn ervaringen met de leerkrachten zelf: die vallen als persoon telkens wel goed mee
            Positief: je kan er voor kiezen om 1 of meerdere modules tegelijk te volgen, wat concreet betekent dat je zelf kan kiezen hoeveel avonden in de week je les volgt. Dit was voor mij de grootste reden om voor KISP te kiezen: ik kan me niet meer dan 1 avond in de week vrij maken.
            Zoals Torr zegt: je leert altijd wel bij en dat is ook zo, maar het tempo mag echt wel hoger.
            De opdrachten zijn deze module ook wel heel sterk op reportage gericht. Vorig jaar was er meer variatie.
            Maar ik geef niet op : alles wat ik er opsteek is goed meegenomen en als je vergelijkt met heel wat andere opleidingen is KISP ook niet zo heel duur.
            BTW: Torr, long time no see
            groetjes
            Caroline
            www.myspace.com/photocaroline

            Comment


            • #7
              Re: KISP - cursus digitale doka gevorderden

              Ik heb ok al een paar keer op het punt gestaan om deel te nemen aan een cursus PS o.i.d. doch eerdere ervaringen met avondschool indachtig weerhielden mij steeds :

              - ofwel is het tempo niet aangepast
              - ofwel is het te theoretisch
              - ofwel is de lesgever niet gemotiveerd (zo was er ooit 1 die zelf toegaf dat hij 4 avonden per week les gaf om van zijn vrouw weg te zijn )

              OK je leert er gelijkgestemden kennen doch die kan je ook vinden in een fotoclub.

              Zelf heb ik bovenstaande opmerkingen verholpen door een paar goeie boeken te kopen : dan bepaal je zelf WAT je WANNEER en WAAR leert .

              my 2cts

              Comment


              • #8
                Re: KISP - cursus digitale doka gevorderden

                Bedankt iedereen die reageerde .. 't is toch belangrijk te weten wat voor vlees in de kuip zit, vooraleer 100 euro te spenderen ..

                Ikzelf ben beslagen genoeg op fotografie-gebied, maar ik vind dat ik beter kan doen in post-processing .. sommige dingen zoals layers, blenden, masks zijn voor mij nog niet "verworven" ..

                KISP klinkt dus voor mij niet het optimale te zijn, want avondles en traag tempo = snork snork ..

                Maar goed, ik heb alle tijd, ben onafhankelijk in mijn keuze, en kan rustig mijn keuze maken .. we zien dus wel ..

                Peter
                Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                Comment


                • #9
                  Re: KISP - cursus digitale doka gevorderden

                  misschien eens uitzien naar een fotoclub of een gemeente in de buurt die dergelijke cursussen geeft. Misschien kan je daar dan meer van opsteken.
                  canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
                  mijn fotosite

                  Comment

                  Working...
                  X