Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotoboek bij photobox.ie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotoboek bij photobox.ie

    Ben bezig met een fotoboek (ongev. 250 foto's) te maken bij photobox (eerste keer dat ik zoiets doe), maar het opladen van mijn bestanden gaat natuurlijk veel te traag. Hoeveel resizen jullie je foto's alvorens ze te uploaden? Er zijn enkele foto's bij die de hele bladzijde van het boek beslaan (= 20 op 27 cm). Mijn foto's komen uit een 10 megapixel-camera.

  • #2
    Re: fotoboek bij photobox.ie

    Als de beste kwaliteit wil ga je je foto's toch niet resizen???
    Mijn laatste album bij fotobuch was bijna 300mb groot, hetvolgende zal nog groter zijn.
    Ooit heb ik eens één fotoboek bij colormailer laten maken... het boek was ocharme 35mb?
    en 't was er aan te zien, geloof me vrij.

    Comment


    • #3
      Re: fotoboek bij photobox.ie

      Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
      Als de beste kwaliteit wil ga je je foto's toch niet resizen???
      Mijn laatste album bij fotobuch was bijna 300mb groot, hetvolgende zal nog groter zijn
      nee, ik zou dat liever niet doen. Maar ik heb ongeveer 200 bestanden aan 8à10Mb, reken maar uit, dat vraagt bij photobox 14 uur(!) ononderbroken opladen.
      Dus mijn vraag was: hoeveel mag ik maximaal verkleinen om toch nog een hele goeie kwaliteit te hebben op 20/30?

      Comment


      • #4
        Re: fotoboek bij photobox.ie

        simpele stelling. Zorg dat je 120 pixels per cm overhoud en je afdrukken zullen goed zijn.

        10 * 15 cm -> minimaal 1200 * 1800 px
        20 * 30 cm -> 2400 * 3600 px

        alles meer is overkill
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

        Comment


        • #5
          Re: fotoboek bij photobox.ie

          dank je, dat is een heel duidelijk en makkelijk te onthouden regeltje

          Comment


          • #6
            Re: fotoboek bij photobox.ie

            Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
            simpele stelling. Zorg dat je 120 pixels per cm overhoud en je afdrukken zullen goed zijn.

            10 * 15 cm -> minimaal 1200 * 1800 px
            20 * 30 cm -> 2400 * 3600 px

            alles meer is overkill
            Ik denk ook dat dit een goede regel is. Het probleem bij resizen is vaak het verlies aan kwaliteit dat ermee gepaard kan gaan en dat is gebonden aan de software die gebruikt wordt. Bij reduceren van de pixelafmetingen kan een heel goede kwaliteit behouden blijven. Fotolabo's resizen ook want zij drukken af met een bepaalde dpi. Alleen is hun software speciaal daarop toegespitst.
            Bij drukprocédé's is de situatie wel anders.
            Ik vind problemen i.v.m. kleurverschillen veel belangrijker en moeilijker dan resize problemen.
            home page: http://cage.ugent.be/~hs
            reisblog: http://herser.wordpress.com
            foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

            Comment

            Working...
            X