Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits instellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flits instellen

    Hallo BD'ers, ik heb morgen avond een groot feest van mijn nonkel die abraham wordt. Nu hadden ze gevraagd of ik foto's wou trekken.
    Nu wat zijn goede flitsinstellingen dat ik geen kapot geflitste foto's krijg?
    En ik kan op mijn 580ex de flitsterkte verminderen maar ook op mijn toestel wat is het verschil?

    Grtz Killerke
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: flits instellen

    Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
    Hallo BD'ers, ik heb morgen avond een groot feest van mijn nonkel die abraham wordt. Nu hadden ze gevraagd of ik foto's wou trekken.
    Nu wat zijn goede flitsinstellingen dat ik geen kapot geflitste foto's krijg?
    En ik kan op mijn 580ex de flitsterkte verminderen maar ook op mijn toestel wat is het verschil?

    Grtz Killerke
    Flits instellen = richtgetal delen door afstand in meter op 100 Iso = diafragma. Meer of minder licht is minder of meer diafragma.

    Dpaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: flits instellen

      1. Je flitst op automatisch. E-TTL zorgt ervoor dat er voldoende flitslicht gebruikt wordt, en niet teveel. Dat wil al wel eens mislukken, als er bv. blinkende voorwerpen in beeld zijn. Daarom dient die compensatie. Er is geen verschil in instellen van compensatie op je toestel of op je flits, zolang we het hebben over FEC (flash exposure compensation) en niet over gewone exposure compensation.

      2. Probeer te bouncen. Richt je flits schuin omhoog, zet dat wit flapje open, of gebruik een omnibounce. Dat kun je natuurlijk alleen als er een lichtgekleurd plafond ter beschikking is. Je kan ook proberen tegen een witte muur te bouncen. Google eens op 'bounce flash'.

      3. Neem je foto's in de 'P' stand. Dat lukt meestal zeer goed. Als het echt donker is, en bouncen lukt niet echt, kan je proberen in de 'A' stand. Dan gaat de sluitertijd waarschijnlijk heel lang zijn, maar de flits bevriest de actie. Dan heb je nog wat omgevingslicht.

      4. Experimenteer. Probeer alles eens uit voor je naar dat event gaat.

      5. Koop een Lumiquest Softbox, als je nog kunt. Dan kun je frontaal trekken en toch nog een iets of wat zachter flitslicht bekomen. Vooral als je niet kunt bouncen. Zo'n softbox vind je in de grote speciaalzaken zoals Foto Konijnenberg of Foto Grobet. Mogelijk vind je dat ook in andere winkels. Je kan er ook zelf een maken als je nog veel tijd hebt en het nodige materiaal. Zoek eens in de artikelen die al verschenen zijn op deze website.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #4
        Re: flits instellen

        Maar als ik hem op de p-stand zet dan neemt hij altijd met grootste diafragma 2.8
        www.knfotostudio.be

        Comment

        Working...
        X