Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotowedstrijd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotowedstrijd

    Reismagazine Grande organiseert een fotowedstrijd.
    Meer info op http://www.grande.be/pages/nl/02/02_02_00.html

    Te winnen ?
    De winnaar ontvangt een Nikon F80 camera met 28-80 mm lens en een digitale Nikon camera Coolpix 4500. De tweede laureaat wint een Nikon F80-camera met 28-80 mm lens. De drie winnende inzendingen worden gepubliceerd in het novembernummer van Grande.
    Jan
    www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

  • #2
    Misschien is dit wel ok hoor maar mijn broer heeft paar jaar geleden bij zo n soort wedstrijd van een touroperator een ticket gewonnen maar die foto hebben ze nog jaren gebruikt (en ook andere foto s van niet winnaars) en nu zie ik in de voorwaarden weer dit staan:

    Door deelname verlenen winnaars onvoorwaardelijk en automatisch toestemming voor rechtenvrije publicatie in GRANDE.

    Goedkope manier om aan foto s voor je brochure te komen

    Comment


    • #3
      Originally posted by marjo
      Door deelname verlenen winnaars onvoorwaardelijk en automatisch toestemming voor rechtenvrije publicatie in GRANDE.
      Dan moet ge wel eerst nog winnen hé !
      embee ::: nikon stuff

      Comment


      • #4
        Originally posted by embee
        Dan moet ge wel eerst nog winnen hé !
        Nope. Enkel deelnemen.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          En is het nu mijn idee, of hebben ze de foto van de Nikon 2500/3500 genomen???
          Das toch een serieus verschil met een 4500!

          Nick
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

          Comment


          • #6
            lijkt me inderdaad een "goedkope" manier om aan foto's te komen, zeker die in de categorie World Wide ...

            ik vraag me wel af waarom de winnaar een F80 EN een digitaal toestel moet krijgen ...

            mvg,
            Giant Pat
            Do or Do Not - There is no try ...
            www.giantpat.be

            Comment


            • #7
              Ik ben een fervent lezer van hun blad. Als reizen je ding is, is dit wel hét magazine.

              Vorig jaar was ik te laat om deel te nemen (ging pas in September op reis). Dit jaar doe ik zeker mee.

              Ze geraken op deze manier wel aan een paar gratis artikels én foto's, maar deze wedstrijd is maar één maal per jaar, en de rest van het jaar staat het magazine boordevol materiaal waar ze wél wat voor hebben moeten doen. Dus dat "goedkoop aan materiaal komen" moet je toch wat relativeren denk ik. Het gaat tenslotte om een magazine over reizen. Een wedstrijd over reizen lijkt mij dus nogal logisch.

              En er staat weldegelijk: "Door deelname verlenen winnaars onvoorwaardelijk en automatisch toestemming voor rechtenvrije publicatie in GRANDE." Vooral die laatste twee woorden zijn belangrijk: in Grande. Het betekent immers: ze gaan geen geld verdienen aan je foto's buiten de publicatie van je inzending in hun magazine zelf! Bij veel wedstrijden - en zeker op het internet - is een dergelijke eerlijkheid én bescheidenheid vér te zoeken!

              Onrechtstreeks kan ik hieruit afleiden dat ze je zelf misschien nog iets laten verdienen aan de foto's. Zo weet ik bvb. dat ze op het vakantiesalon een wedstrijd houden met als onderwerp "de mooiste reisfoto". Je kan dan zelf de mooiste foto kiezen. De foto met de grootste aanhang wint, en uit de juiste inzendingen worden 10 kaarten geloot. als je wint, krijg je de foto (op 20x30 denk ik).

              De wedstrijd op zich is niet belangrijk. Wat belangrijker is: je kan - als je niet hebt gewonnen - de foto(s) toch nog bestellen. En aangezien Grande in hun wedstrijdregels zelf zegt dat ze niks aan de foto's verdienen (buiten op de publicatie in het magazine zelf dan), betekent dit dat de eventuele winst (die moet er toch zijn denk ik) naar de fotograaf gaat...

              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                Ok Jochen, ik kende het blad zelf niet, wilde alleen waarschuwen naar aanleiding van een slechte ervaring maar zoals jij het nu beschrijft heb je gelijk en liggen de zaken hier anders.

                Comment


                • #9

                  Ik begrijp de commentaren niet goed. Als je wint, word je toch betaald? Weliswaar niet met geld, maar in de vorm van twee camera's?

                  Zie ik iets over het hoofd?

                  Frank

                  Comment


                  • #10
                    Frank, ik viel over zinnetje: Door deelname verlenen winnaars onvoorwaardelijk en automatisch toestemming voor rechtenvrije publicatie in GRANDE." omdat ik dus mee had gemaakt dat een touroperator zo fijn aan gratis foto s kwam voor zijn reisfolders maar Jochen heeft mij al verduidelijkt dat het hier toch wel even anders ligt

                    Comment

                    Working...
                    X