Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

    wat is voor een amateurke het beste programma?
    picassa, phot0filtre studio of photoshop?
    Gewoon voor men foto's kwa kwaliteit AUTOMATISCH laten verbeteren.
    kleur, scherpte, contrast,....................
    Nikon D3100 18-55 VR lens
    http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
    https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

  • #2
    Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

    als u ambities niet meer zijn als dat is picasso goed genoeg

    veel geluk

    groetjes

    Comment


    • #3
      Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

      lightroom lijkt me hier ook goed voor
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #4
        Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

        Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (Fotobewerking - Algemeen).
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #5
          Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

          Hangt er allemaal vanaf hoever je door wil groeien.

          In ieder geval zou ik beginnen met Picassa eens te bekijken.

          Lightroom / Photoshop / Photopaint / ... zijn voor nadien zeker mogelijkheden.

          Groetjes
          Ronny

          Comment


          • #6
            Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

            gimp is zeker ook het vermelden waard

            Comment


            • #7
              Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

              Als vooral het aanpassen van de foto belangrijk is zoals kleur, scherpte, contrast en witbalans bvb dan is dit een zeer goed en goedkoop programma, let wel, mogelijkheden kan je niet vergelijken met photoshop of Paint shop pro maar voldoet zeker aan je verwachtingen . . . en niet te versmaden, 't is nog betaalbaar ook, nl 99,99$ en dat is ongeveer 69,4€
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                Ik gebruik zelf Photoshop Elements 5, maar de automatische "verbeteringen" gebruik ik niet gemakkelijk omdat die er soms wel eens flink naast zitten.

                Vooral de kleur automatisch verbeteren gaat wel eens mis (dan worden de foto's wel eens veel te blauw).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                  paint shop pro is ook een eitje om mee te werken, en leuk ook (vind ik dan)
                  Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                  http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                    Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                    paint shop pro is ook een eitje om mee te werken, en leuk ook (vind ik dan)

                    ik werk alleen maar met paint shop pro, makelijk en alles is aanwezig

                    grt frank

                    Comment


                    • #11
                      Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                      PhotoFiltre lijkt mij hier aan te voldoen
                      Nederlandse plug-in, Gratis.....

                      Ook FastStone Image Viewer met sumiere bewerkingen, ook Gratis
                      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                      debruri.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                        Fotoshop CS2
                        Canon 30D - 10-22, 17-55,70-300 do,Sigma 150 macro - Panasonic DMC-LX2.

                        Comment


                        • #13
                          Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                          Oorspronkelijk geplaatst door EDJOS Bekijk bericht
                          Fotoshop CS2
                          hallo een prgramma van meer dan 1200€ voor een amateuur??
                          dat is serieus overkill!

                          Comment


                          • #14
                            Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                            hallo een programma van meer dan 1200€ voor een amateur??
                            dat is serieus overkill!
                            Niet echt overkill... als je weet hoe er mee te werken.
                            Maar de prijs is...... nogal... aan de heel hoge kant.

                            Zelf werk ik met CorelDraw Photo-paint 12. Maar ik denk er serieus over om over te schakelen naar bvb Photoshop Elements.

                            Niet dat de CorelDraw slecht is. Maar er zitten imho te veel bugs in dat programma om vlot te werken. En het is niet stabiel genoeg.....

                            Groetjes
                            SKitch
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: het beste fotobewerkingsprogramma voor een amateurke

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Als vooral het aanpassen van de foto belangrijk is zoals kleur, scherpte, contrast en witbalans bvb dan is dit een zeer goed en goedkoop programma, let wel, mogelijkheden kan je niet vergelijken met photoshop of Paint shop pro maar voldoet zeker aan je verwachtingen . . . en niet te versmaden, 't is nog betaalbaar ook, nl 99,99$ en dat is ongeveer 69,4€
                              http://www.arcsoft.com/products/photostudiodarkroom/
                              sorry hoor maar vergeet da maar van die 69,4 €
                              ik heb het mij vorige maand ook aangeschaft en deze maand van de rekening gegaan 103€ verzendingskosten wel inbegrepen
                              heb dit al eens aangehaald in de topic van waar lightroom kopen
                              die oficieele sites tonen allemaal us dollar prijzen die lager zijn dan de prijzen van de €s
                              ik denk da die mannen gouden zaken doen nu
                              Kan dit zomaar?????
                              grtz tweetty
                              Last edited by tweetty; 31 oktober 2007, 23:38.
                              bd0379be

                              Comment

                              Working...
                              X