Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help!

    Ik heb een canon 400D en zoals veel toestellen is de kant die ge tegen uw gezicht houd vlak. Nu zit ik met een beperkt gezichtsvermogen aan het rechter oog, dus moet ik met mijn linker oog door mijn toestel kijken.
    Met alle gevolgen van dien (neus tegen scherm gedrukt, vinger in de weg )
    Probeer het maar een keer.
    Ik heb hier al de zoekfunctie gebruikt en niks gevonden, heb gebeld naar de winkel, en daar kan ik een een aangepaste dioptrie krijgen maar dit is voor mij geen optie ( rechter oog wil niet meer meewerken).
    Heb eigenlijk iets nodig om daar waar ik door kijk een stukje naar voor te brengen zo dat deze een klein beetje uitsteekt.
    Het fotograferen gaat, maar natuurlijk niet in ideale omstandigheden.
    Iemand hier een oplossing voor?



    Mods: wist niet goed waar deze te plaatsen indien niet goed hier verplaats maar.
    Groetjes Hendrika

  • #2
    Re: help!

    Ik kijk altijd met mijn linkeroog (meesteroog), met neus tegen scherm. Vinger in de weg heb ik geen last van.
    Een zigview is dat ook geen oplossing?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: help!

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Ik kijk altijd met mijn linkeroog (meesteroog), met neus tegen scherm. Vinger in de weg heb ik geen last van.
      idem dito... mijn vettige gaffel tegen het schermpje, dat wel maar verder geen problemen...

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Een zigview is dat ook geen oplossing?
      bijvoorbeeld maar misschien ook een hoekzoeker of een Canon EP-EX15 oculairverlengstuk...

      Aan die vinger kan je niets doen uiteraard... maar begrijp niet goed welke vinger hoe in de weg zit...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: help!

        Ik kijk ook met mijn linkeroog door de zoeker, heb hier verder ook geen probleem mee, ja het schermpje wordt vies ja.
        En die vinger snap ik ook niet helemaal hoe die in de weg zit.
        Mijn site

        Comment


        • #5
          Re: help!

          Eerst en vooral allemaal bedankt voor de reactie's!

          Inderdaad ge zit constant met uw neus tegen uw toestel gedrukt.
          Daardoor vettig scherm en als ge dan uw opnamen bekijkt, da ziet er nogal wazig( allee, scherp kunt ge het niet noemen ) uit hé
          Wat die vinger betreft ik bedoel daarmee eigenlijk uw duim, want ge houd uw toestel rechts vast dus uw duim zit ook aan de achterkant. Nu dit is niet zo erg. Maar ik ga zeker de voorstellen ne keer bekijken.

          Groetjes Hendrika
          Groetjes Hendrika

          Comment


          • #6
            Re: help!

            Het heeft niets met ogen te maken mijn vraag, maar het sluit hier een beetje bij aan?
            bestaan er toestellen voor linkshandigen?
            Als je nu bv. je rechterhand kwijt bent, hoe druk je dan af en hoe hou je je toestel vast...??
            Mvg. Renzowoef
            Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

            Comment


            • #7
              Re: help!

              @ renzowoef
              Ken Rockwell heeft als het waar is de enigste linkshandige Nikon.
              Was een proefmodel maar nooit in productie genomen.
              Word niet meer hersteld en hij mag m ook niet doorverkopen.

              Voor de rest toestel op zn kop en met je pink afdrukken?
              De meeste fabrikanten maken zulks niet omdat het bijna niet verkoopt denk ik.

              Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

              Comment

              Working...
              X